Vauvakuume ja miehen ehdotus!!!!
Mulla on hirveä vauvakuume, mutta en pidä kauheasti muiden ihmisten lapsista. Mies ei ilmeisesti halua lasta vielä.
Nyt mies ehdotti että ottaisimme jonkun tutun vauvan hoitoon että tietää mihin ryhtyy.
Mun mielestä typerä idea :D En pidä muiden lapsista, mutta haluan oman. Kaikki lapset on erilaisia. Mulla ei todellakaan ole mitkään ruusuiset kuvat vauva-ajasta ja olen varautunut siihen että se tulee olemaan helvetin rankkaa.
Mitä mieltä mammat, onko miehen idea ihan kelvoton, vai järkevä.
Kommentit (32)
Ei se nyt kelvoton ole, muttei järkeväkään. Ei toisen lapsen hetkellinen hoitaminen vastaa mitenkään sitä, että on oma lapsi 24/7. Ei käytännössä saati tunnetasolla. Mutta oppiihan siinä vaihtamaan vaipan ja syöttämään.
En minäkään juurikaan tykkää muiden lapsista, mutta omaani rakastan pohjattomasti.
No ei ole järkevä. Vauva tarvitsee vanhempiaan ja tuntee olonsa turvalliseksi vanhempien kanssa. Vanhemmat tuntevat vauvansa tarpeet paremmin kuin muut. Ei omaa lasta voi verrata toisten lapsiin.
En suostu vaihtamaan kavereiden lapsien kakkavaippoja. Ei se tarkoita ettenkö tulisi oman lapsen kakkavaippoja vaihtamaan.
Perustelkaa miksi.
Entä jos en pidä muiden lapsista ja heidän hoitamisesta? Tahdon sen oman pienen. Täytyykö mun odottaa niin kauan kunnes muidenkin lasten hoitaminen on mulle nautinnollista? :D
T.AP
En pidä erityisen järkevänä, koska ei se vieraan lapsen hoitaminen vastaa lainkaan oman lapsen hoitamista.
Jäitä hattuun nyt. Noin isossa asiassa pitää olla yksimielinen. Järkevä on miehen ehdotus. Jos on iän puolesta varaa, niin nauti nyt vielä lapsettomuudesta. Niin, minkä ikäinen olet?
(Ja tiedän, että lapsia saadaan, ei tehdä silloin, kun itse niin päättää)
Sun täytyy odottaa niin kauan kunnes miehesi haluaa myös lapsen. Tai sitten vaihtaa miestä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:03"]
Jäitä hattuun nyt. Noin isossa asiassa pitää olla yksimielinen. Järkevä on miehen ehdotus. Jos on iän puolesta varaa, niin nauti nyt vielä lapsettomuudesta. Niin, minkä ikäinen olet?
[/quote]
Siis: EI niin järkevä ehdotus mieheltäsi.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:03"]Sun täytyy odottaa niin kauan kunnes miehesi haluaa myös lapsen. Tai sitten vaihtaa miestä.
[/quote]
Tai jättää ehkäsy salassa pois ja väittää vahingoksi
Minä en antaisi vauvaani kenellekään koekaniiniksi tai harjoitusmateriaaliksi. En pystyisi tunnesyistä.
Ja muut onkin jo vastanneet hyvin mikä ero on oman ja toisen vauvalla.
Koiranpentu on lähempänä vastaavaa tilannetta kuin vauvan saaminen. Saa siivota kakkoja, pitää sylissä...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:03"]Sun täytyy odottaa niin kauan kunnes miehesi haluaa myös lapsen. Tai sitten vaihtaa miestä.
[/quote]
Tai jättää ehkäsy salassa pois ja väittää vahingoksi
[/quote]
En koskaan tekisi noin. Lapsen saaminen on molemmille iso, elämänmullistava asia, enkä voi siitä yksin päättää ja vielä valehdella miehelleni.
T.AP
Ihan idiootti ehdotus. Oma lapsi on oma lapsi ja siitä on vastuussa 24/7. Muutama tunti sillon tällöin jonkun tuttavan vauvan hoitoa ei vastaa oman lapsen hoitoa mitenkään. Ei ole vastuuta. Mutta ei ole sitä rakkauttakaan.
Mitä se mies kuvitteli, että siitä oppisitte? Vaihtamaan vaipat? Syöttämään sosetta? Kestämään itkua?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:03"]
[/quote]
öö kuka haluaa antaa vauvansa hoitoon edes?
eikö täällä heti kivitetä jos vauva annetaan yö-kylään??
ap keneltä meinaatte saada vauvan edes hoitoon? onko imetettävä?
ja ihan erilaista on oikeasti hoitaa toisen kun omaa! jopa muutaman tunnin..
kyllä sitä meinaa paaniikki iskee välillä kummityttöä hoidellessa vaikka kaksi omaa onkin!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:08"]Ihan idiootti ehdotus. Oma lapsi on oma lapsi ja siitä on vastuussa 24/7. Muutama tunti sillon tällöin jonkun tuttavan vauvan hoitoa ei vastaa oman lapsen hoitoa mitenkään. Ei ole vastuuta. Mutta ei ole sitä rakkauttakaan.
Mitä se mies kuvitteli, että siitä oppisitte? Vaihtamaan vaipat? Syöttämään sosetta? Kestämään itkua?
[/quote]
En edes tiedä. Äh, turhauttaa kun mies yrittää selvästi saada mut ei-haluamaan lasta, vaikka niin kovasti tahdon.
Itse olen hieman herkkä koville äänille joten ehkä miehen ajatuksena on saada minut tilanteeseen jossa joudun kuuntelemaan huutoa ja joudun kestämään sen ja sitten sen takia en yhtäkkiä haluaisikaan muka lasta?
T.AP
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:08"]Ihan idiootti ehdotus. Oma lapsi on oma lapsi ja siitä on vastuussa 24/7. Muutama tunti sillon tällöin jonkun tuttavan vauvan hoitoa ei vastaa oman lapsen hoitoa mitenkään. Ei ole vastuuta. Mutta ei ole sitä rakkauttakaan.
[/quote]
En edes tiedä. Äh, turhauttaa kun mies yrittää selvästi saada mut ei-haluamaan lasta, vaikka niin kovasti tahdon.
Itse olen hieman herkkä koville äänille joten ehkä miehen ajatuksena on saada minut tilanteeseen jossa joudun kuuntelemaan huutoa ja joudun kestämään sen ja sitten sen takia en yhtäkkiä haluaisikaan muka lasta?
T.AP
[/quote]
Eivät kaikki vauvat huuda.. Ja oman lapsen hetkellistä huutoa on helpompi kestää kuin vieraan. Oman lapsen kohdalla yleensä tietää mikä on hätänä (nälkä, väsy, sylitarve jne), vieraan kohdalla pitää arpoa.
Yhtä hyvä idea olisi allekirjoittaa sopimus, jossa lupaat hoitaa vauvaa 100% eikä miehen tarvitse sen vuoksi muuttaa elämäänsä. Silloin se olisi reilu peli eli sinä saisit 24/7 vastuun vauvakuumeen tuloksista ja mies voisi vedota sopimukseenne, jos valitat elämän raskautta.
Onko teillä perusasiat kunnossa, eli parisuhde, talous, työtilanne jne? Jos kaikki lapsen elatukseen ja rakastamiseen liittyvät asiat ovat kunnossa niin toivon todella että miehesi mieli muuttuu.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:25"]Onko teillä perusasiat kunnossa, eli parisuhde, talous, työtilanne jne? Jos kaikki lapsen elatukseen ja rakastamiseen liittyvät asiat ovat kunnossa niin toivon todella että miehesi mieli muuttuu.
[/quote]
Meillä on oma asunto ja molemmilla työt. Talous on kunnossa, ainoa velka on asunnosta. Parisuhde kunnossa, ei tosin olla naimisissa (vielä).
Molempien vanhemmat jo odottavat ensimmäisiä lapsenlapsia sekä ovat jo nyt ilmaisseet että ovat valmiita toimimaan hoitoapuna niin paljon kuin me tarvitsemme. Mun mielestä meillä on hyvä tilanne lapsen saamiselle.
T.AP
Kauanko olette olleet yhdessä? Minkä ikäisiä olette?
Lapsenhankinta vaatii muutakin kuin että asiat ovat ulkoisesti kunnossa. Miehesi ei ole vielä valmis. Kunnioita sitä. Älä painosta. Haluat, että mies haluaa lapsen omasta tahdostaan.
Kysy miksi hän ei ole vielä valmis. Onko siihen joku tietty syy, esim haluaa vielä tehdä jonkun tietyn jutun, vai eikö ole valmis vielä luopumaan lapsettomasta elämästä. Kysy haluaako hän lapsia joskus. Kysy minkä ikäisenä suunnilleen, näkeekö itsensä elävänsä lapsiperhearkea viiden vuoden päästä.
Järkevä