Ollaanko työkkäreitä oikeasti lakkauttamassa??
Siis noin instituutiona? Toisessa ketjussa tämmöinen väite esitettiin. Ajankohta 2017.
Samaan aikaanhan sossun rahat siirtyvät Kelan maksettavaksi, eli win-win tilanne työttömille.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2014 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:35"]
Rahatta ei elä ja massoittain ilmaiseksi työskenteleminen on silkkaa hulluutta, joka vain lisää alkuperäistä ongelmaa eli työttömyyttä.
[/quote]
Työttömät itse pitävät nykyvaihtoehtoa huonona ja ovat moneen otteeseen sen kertoneet. Kyykytys loppuu, vastuu siirtyy kokonaan työttömälle itselleen ja aina on vaihtoehtona hakeutua palkkatyöhön. Nykytyötöntä se ei tunnu kiehtovan, mutta ehkä tulevaisuudessa tilanne on toinen, kun ei ole enää 500 päivän lepoaikaa.
[/quote]
Mitähän pahaa ne ansiosidonnaisen saajat ovat tehneet kun heitä pitää yrittää rankaista? Tässä taloustilanteessa ei ole kovinkaan kummoinen asia joutua työttömäksi. Se ei parane sillä että vittuillaan aikaisemmin veronsa maksaneille työntekijöille jotka ovat mahdollisesti sen ansiosidonnaisen itse itselleen rahoittaneet.
Liittyyköhän tämä kuntakokeiluun ja Työraiteeseen? Itse en ole kovin innokas laittamaan nimeäni siihen paperiin, jossa sanotaan että Työraide, TE-toimisto, sossu, kela JA terveyskeskus saavat tarvittaessa vaihtaa keskenään myös salassa pidettävää terveystietoa minusta. Kuulemma ei ole pakko laittaa nimeä mutta jos ei laita niin homma ei toimi. Saapas nähdä mitä se "homma ei toimi" tarkoittaa käytännössä, sillä minun terveystietoni eivät lähde työkkärin tätien luettavaksi.
Provoilija/useampi liikkeellä. Ei ne mitään velvotteita työttömille laita niin kuin joku tuolla edellä uhoaa. Edes nykyhallitus ja eduskunta ei ole niin tyhmiä, että uskoisivat sillä työttömyyden poistumiseen, kun töitä ei ole niin niitä ei ole.
Turhia koulutuksia varmasti karsitaan, ihan taloudellisista syistä, mutta ei työttömän siltikään tarvitse hakea mitään ihme juttuja itselleen pysyäkseen yhteiskunnassa kiinni.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 23:35"]
Rahatta ei elä ja massoittain ilmaiseksi työskenteleminen on silkkaa hulluutta, joka vain lisää alkuperäistä ongelmaa eli työttömyyttä.
[/quote]
Työttömät itse pitävät nykyvaihtoehtoa huonona ja ovat moneen otteeseen sen kertoneet. Kyykytys loppuu, vastuu siirtyy kokonaan työttömälle itselleen ja aina on vaihtoehtona hakeutua palkkatyöhön. Nykytyötöntä se ei tunnu kiehtovan, mutta ehkä tulevaisuudessa tilanne on toinen, kun ei ole enää 500 päivän lepoaikaa.