Mikä hetki päivästä on raivostuttavin?
Minulle se on aamu. Miksi? No ku väsyttää vaan niin älyttömästi.Yritän alkaa aikaisin nukkumaan ,mut en vaan saa unta ja se on selvä syy seuraus. Sit olen äkäinen kuin ampiainen ja haluaisin palata nukkumaan. Ihanne olisi kun ehtisin rauhassa syödä aamupalan ja teen juoda. Sit vasta lapset ylös.Mut ei onnistu minulta.
Kommentit (22)
Aamutkin vielä joten kuten menee mutta rankinta on klo. 19:30-20:30 kun syötän lapsille iltapalan, hoidan iltapesut jne. ja laitan heidät unille. Jotenkin mun biorytmi sanoo että tuohon aikaan pitäisi olla tekemässä kaikkea muuta paitsi puuduttavia rutiineja. Etenkin väsyneenä ei jaksaisi millään odottaa sitä hetkeä, että on aikaa itselle.
Olen työssäkäyvä kahden leikki-ikäisen lapsen yksinhuoltaja.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:27"]
Juuri tämä hetki. Yritän saada koululaista nukkumaan, mutta tuo vain hidastelee.
[/quote]
Ja samalla kirjoitat av:lle :)
Hetki ennenkuin lapsi menee illalla nukkumaan on usein ärsyttävin. Varsinkin jos se on yliväsynyt ja riekkuu ja pelleilee iltatoimissa. Hetkeä aikaisemmin kaikki on hyvin mutta sitten se väsymys jostain vaan iskee.
Toki aamutkin jos herää kelloon sillei säikähtämällä. Yleensä toivun aamuista kuitenkin suht nopeaan.
Työpäivinä ärsyttävin hetki on se noin tunti, ennen kuin lapset menevät nukkumaan. Iltapalan ja nukkumaan menon välissä alkaa aina hillitön iltaralli joka päättyy aina siihen, että joku huutaa kurkku suorana. Sitten kun saa pienimmän nukkumaan, alkaa koululaisten oma iltaralli, kun pitää laittaa kaikki aamuksi valmiiksi ja joka ikistä ajatusta pitää tulla mulle selittämään.
Vapaapäivinä ärsyttävin hetki on herääminen, joka kestää helposti parikin tuntia. Tulee nukuttua aina liikaa ja sitten on ruoto niin jumissa ettei edes paskalle taivu.
Kyllä se on aamulla herätyksestä seuraava tunti. Olen äitiyslomalla, enkä ole koskaan ollut aamuihminen. Kelloon herääminen on armeliaampaa kuin vauvan vaatimuksiin. Olen muuten hyvä äiti ja iloinen sekä reipas ihminen, mutta aamulla yhden tunnin verran olen ilmeetön suorittaja.
Ruokailun jälkeen se hetki, kun väsyttää, muttei voi ottaa torkkuja.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 22:53"]
Kyllä se on aamulla herätyksestä seuraava tunti. Olen äitiyslomalla, enkä ole koskaan ollut aamuihminen. Kelloon herääminen on armeliaampaa kuin vauvan vaatimuksiin. Olen muuten hyvä äiti ja iloinen sekä reipas ihminen, mutta aamulla yhden tunnin verran olen ilmeetön suorittaja.
[/quote]
Kuule niin me oltiin kaikki vauvojen kanssa..=))) Muistan vieläkin sen vauvarumban kun oma harjaamaton suu haisi omaankin nenään pahalta, kun ei yksinkertaisesti ehtinyt/viitsinyt hampaiden pesulle ensimmäiseksi..
Ei mikään, todella harvoin mikään raivostuttaa. Jos tunnet usein raivoa, kannattaa miettiä, oletko ehkä ammattiavun tarpeessa. En sano pahalla.
Raivostuttavin aika pvästä on klo 00-24.
Ilta. Lapset pörrää väsyneinä, iltatiskit odottaa, koira haluaa lenkille ja itse on aivan naatti pitkän päivän jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:12"]Ei mikään, todella harvoin mikään raivostuttaa. Jos tunnet usein raivoa, kannattaa miettiä, oletko ehkä ammattiavun tarpeessa. En sano pahalla.
[/quote]Hieman kärjistetty toi "raivostuttavin" ,oikeastaan se voisi olla "ärsyttävin".Mut toiset vaan ei ole aamu ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:16"][quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 21:12"]Ei mikään, todella harvoin mikään raivostuttaa. Jos tunnet usein raivoa, kannattaa miettiä, oletko ehkä ammattiavun tarpeessa. En sano pahalla.
[/quote]Hieman kärjistetty toi "raivostuttavin" ,oikeastaan se voisi olla "ärsyttävin".Mut toiset vaan ei ole aamu ihmisiä.
[/quote] T.Ap
Joka päivä, ja päivän hetki on paras :)
Terveisin nimimerkillä keuhkosyövän juuri selättänyt
Mulle haasteellisin on se hetki, kun olen töiden jälkeen itse nälkäinen ja pitäisi saada tehtyä itse kaikille sapuskaa ja heti.
8 jatkaa: Minulla myös aiemmin, ennen sairastumista oli aamut rasittavimpia kun unenlahjat niin maittavat. Nyt olen vain iloinen kun herätyskello pärähtää, että saan ylipäänsä herätä :)
Tällä hetkellä yöt ovat ärsyttäviä, koska vauva herättää parin tunnin välein. Haluaisin vaan kääntää kylkeä. Aamut tulevat hyvänä kakkosena väsymyksen takia.
Ah, äidin elämää!
Hmmm ehkä aamuvuoroviikolla se kun pitää nousta sängystä ylös 5.00. Se pieni hetki siinä ärsyttää, mutta vettä naamalle niin alkaa helpottaa.
Aamut, silloin olen äreä ja kaikki hermostuttaa. Illat on parhaita, alkuilta lasten kanssa , pitkät iltasadut ja sen jälkeen tämä myöhäisillan oma raukea rauha... Kesäyöt lomalla, se on jo maanpäällinen paratiisi ja silloin edes aamut ei ketuta pahasti