Olen 31-vuotias mies ja olen empiirisissä tutkimuksissani
tullut siihen tulokseen, että synnyttämättömillä naisilla on parempi kroppa kuin synnyttäneillä.
Laitetaanko tähän tutkimuksen perään täällä ryhmässä mielipiteeksi kausaalinen "kyllä"?
Asun Jyväskylässä.
Kommentit (44)
No tottakai on! Samalla lailla oman empiirisen tutkimukseni mukaan miehen parasta ennen- päiväys on kun se täyttää 35v. Jos pelkkää kroppaa tuijotellaan ja yleiskuntoa.
Eihän tuo ole mikään ylläri, että raskaus ei tee naisen kropalle hyvää. Vatsanahka venyy ja vatsalihakset erkanevat toisistaan, minulla ne eivät palautuneet, vaan vatsan keskelle jäi tyrä. Suonikohjuja ja peräpukamia tulee, kun kohtu painaa alavartalon verenkiertoa. Imettäessä rintoihin tulee helposti raskausarpia, kuten venyttyvään vatsanahkaankin. Lapset ovat silti niin ihania, ettei se kropan kunnon huononeminen ainakaan minua kovin paljon haittaa.
Pidän ihmeenä, että kukaan ei vielä ole tullut kiistämään kausaliteettia.
-31-vuotias mies Jkylästä
minä olen todennut että naisen suun koko korreloi alapään tiukkuuden kanssa
voi sua, mies 31-vuotta, meni hyvä provokaatiosi hukkaan, kun mammat eivät tulistuneetkaan :D
Itsestään selvä yleistys! Siis on olemassa naisia (pieni osa), joilla raskaudet eivät vaikuta juurikaan kroppaan (ikäkin ja liikunta/syömistottumukset sekä geenit vaikuttavat), ja suurella osalla tulee taas venynyttä vatsanahkaa, tisseistä katoaa se kimmoisuus ja nuorekas täyteläisyys, tulee helpommin läskiä, alapää saattaa vähän väljähtää jne.
Mutta toisaalta, ei se miehenkään erektio ikuisesti pysy nuoruuden tasolla, kun ikää alkaa tulla... Tähänkin vaikuttaa geenit, ja liikunta/syömistottumukset, tupakoimattomuus, alkoholin käyttö jne. Miehellä viimeistään siinä, kun mittariin tulee 45-50 alkaa peniksen erektiotaso laskea, ei enää ole niin kova stondis kuin miehuuden parhaimpina päivinä, ja tulee osalle myös väliaikaisia seisoikkiongelmia, ja myös useimmiten tässä samassa iässä aletaan viimeistään lihoa, tulee se "kaljamaha", joka vaikuttaa myös siihen, että ei ole sitä ulottuvuutta kun penis ei yletäkkään kaikissa asennoissa sinne minne pitäisi, kun maha on tiellä...
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:17"]voi sua, mies 31-vuotta, meni hyvä provokaatiosi hukkaan, kun mammat eivät tulistuneetkaan :D
[/quote]Joo;me mammat ei alettukaan riehumaan vaan toteamme vain että oikeassa olet poikaseni.Oikeassa olet........
Se riippuu ihan millä mittarilla katsoo.
Itse olen nyt kahden lapsen jälkeen tyytyväisempi vartalooni kuin ennen, olen juuri saman painoinen, (bmi19) kuin ennen, pieniä muutoksia on massan sijoittelussa, mutta jotenkin suurin positiivinen muutos on tapahtunut pään sisällä; hyväksyn vartaloni, tunnen oloni naiseksi koska kehoni on kantanut ja synnyttänyt ( luomusti) kaksi kertaa, olen imettänyt lapsiani pitkään, (joka saattaa ehkäistä rintasyöpää), kuukautiskivut ovat vähentyneet.
Mammat eivät ole aina niin seksikkäitä kuin lapsettomat, koska ulkonäkö ei ole ehkä enää niin tärkeässä osassa elämää. Näin ainakin minulla. Välillä panostan ulkonäköön enemmän, mutta koska useimmiten liikumme lähinnä akselilla koti-kerhot-leikkipuisto-kauppa, ulkoiluvaatteet ja muut käytännölliset kamppeeton useimmiten käytössä eikä naamassakaan välttämättä ole meikkiä.
Ja Suomessa myös vaikuttaa se, että keskimäärin naiset saavat sen ensimmäisen lapsen vasta kolmekymppisenä, toinen sitten siinä n. kolmevitosena! Ja tosiasiahan on, että nuori, pajunvitsainen tyttö on yleensä aina parempi varreltaan kuin neljääkymmentä lähentelevä nainen. Ei tähän mitään synnytyksiäkään tarvita, ikä tekee tehtävänsä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:17"]
voi sua, mies 31-vuotta, meni hyvä provokaatiosi hukkaan, kun mammat eivät tulistuneetkaan :D
[/quote]
No kyllä se yks hiukan lämpes ku piti alkaa siitä miesten iästä jauhamaan... ja moni muu purki aggressionsa peukuttamalla kiivaasti ao. viestiä :D
Linkitäpä tähän ne "empiiriset" tutkimuksesi niin katsotaan. Tokihan sinulla on asiasta kirjoitettuna koska empiirinen tutkimus ei ole mikään tutkimus jos se on vain päässäsi. Lisäksi matskua pitäisi löytyä paljon, onhan tutkimuksia useita.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:24"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:17"]
[/quote]
No kyllä se yks hiukan lämpes ku piti alkaa siitä miesten iästä jauhamaan... ja moni muu purki aggressionsa peukuttamalla kiivaasti ao. viestiä :D
[/quote]
mä ainakin joskus alapeukutan, jos provo on tosi huono ja läpinäkyvä, kuten ao. viesti.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:02"]
No tottakai on! Samalla lailla oman empiirisen tutkimukseni mukaan miehen parasta ennen- päiväys on kun se täyttää 35v. Jos pelkkää kroppaa tuijotellaan ja yleiskuntoa.
[/quote]
Olen pari vuotta ylitse päiväyksesi, ja yleiskuntoni on parempi kuin mitä se on noin 20 vuoteen kertaakaan ollut.
Vaimostani voin sanoa, että hänen kroppansa on muuttunut varsin luotaantyöntäväksi jo ennen lapsen syntymää, ja kehitys ei ole ollut sidoksissa synnyttämiseen. Ja en nipota pienistä, hän painaa tuplasti sen mitä tutustuessamme. Kaikki normaalin rajoissa olevat rupsahtamiset - mihin ap selvästi viittaa - ovat naurettavia havainnoida tai kommentoida. Tällaiset isommat tragediat sen sijaan muuttavat ihmisen persoonan ja tuhoavat parisuhteen samalla. Siitä voi jäädä kämppis-suhde tai velvollisuusavioliitto jäljelle, ei muuta.
Vain lapseton mies voi tehdä yhtä idioottimaisen havainnon.
ps. suosittelen hankkimaan biologian teoksia sieltä jyväskylän kirjastosta
Sopiiko jos laitan osan lähteitäni?
http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/53798/Suorienvatsa.pdf?sequence=1
http://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/53766/Huhtakallio.Riikka.pdf?sequence=2
https://publications.theseus.fi/handle/10024/56768
https://publications.theseus.fi/handle/10024/37897
-31-vuotias mies Jkylästä
Kyllä, näin on. Lisää lapsia tännepäin. :)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:22"]
Ja Suomessa myös vaikuttaa se, että keskimäärin naiset saavat sen ensimmäisen lapsen vasta kolmekymppisenä, toinen sitten siinä n. kolmevitosena! Ja tosiasiahan on, että nuori, pajunvitsainen tyttö on yleensä aina parempi varreltaan kuin neljääkymmentä lähentelevä nainen. Ei tähän mitään synnytyksiäkään tarvita, ikä tekee tehtävänsä.
[/quote]
Näin se on. 31-v miestä ei kuitenkaan tunnu kiinnostavan se tieto, että usein päälle kolmekymppiset, mahdollisesti jo synnyttäneet naiset on 20-vuotiaita itsevarmempia sängyssä eivätkä enää häpeile kroppaansa. Tämä on ihan tunnustettu tosiasia.
Varmasti näin on keskimäärin, mutta ei kaikilla onnekkailla. Minulla ja parhaalla ystävättärelläni kropat ovat ihan yhtä hoikat ja hienot kuin ennen synnytyksiä.
On niitä superkroppaisia naisiakin paljon, yleensä ovat aktiivisesti liikuntaa harrastaneita hoikkia naisia. Ovat aivan arvettomia ja hoikkia pari päivää lapsen saannin jälkeen, vrt. Nina Herala.
Ihan varmasti näin on.Olen kuitenkin sitä mieltä että lapseni jonka synnyttäminen kroppani "pilasi" tuottaa minulle miljoonabiljoona kertaa enemmän iloa kuin se kroppa mikä minulla oli ennen synnytystä.Oma lapsi antaa niin paljon sisältöä elämään että se kropan menetys on pieni hinta.