Tympiikö muita ruuanlaitto?
Minä olen niin kyllästynyt, että ei mitään rajaa. Ei tee edes mieli syödä ja silti vaan pitäisi taas keksiä jotain, että pysyisi hengissä.
Kommentit (45)
Tympii. En tee ikinä ruokaa. Ostan valmista ja syön ulkona. Olen yksin asuva nainen.
Woltin suklaasilmäinen ruokalähetti tuo karvaranteen kebabbia, Ihanaa! Annan hieman "tippiä"
jaksaa tulla uudelleenkin. Eiraan
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikan ruuanlaitosta on tullut niin vaikeaa. Pitää olla niin puhdasta koko ajan. Yhteen pakettiin kun kosket niin taas saa pestä käsiään, ellei sitten tee sellaista ruokaa joka kypsennetään hyvin ja vähän joutuu käsillä itse ruokaan koskemaan.
Vähän sama vika. En ole syönyt salaatteja sitten helmikuun.
Todellakin tympii. Tytär haluaa mausteisia ja kasvisruokia. Mies on vähän kaikelle allerginen ja syö vaan ihan perusmakuja. Teinipoika syö paljon ja itse melkein kaikkiruokaiken. Keittiö on kaaoksessa ruuan laiton jälkeen. Syöminen kestää 5-10 min. Eikä ole sen vaivan arvoista. Syömme samoja ruokia kanasta ja jauhelihasta. Viikolla monta kertaa mikroaterioita, ne on kaikista kätevimpiä. Jokaiselle oma annos haluamaansa ruokaa.
Tympii. Ollaan totuttu syömään paljon ulkona, mutta ei huvita nyt koronan takia mennä ravintolaan kenenkään räkänokan laskeuma-aluelle. Kun tätä palstaa lukee, niin ihmisillä ei ole alkeellisiakaan hygieniakäsityksiä, joten ei nappaa myöskään ostaa jonkun muun valmistamia koronaisiaruokia kotiin.
Jää siis vaihtoehto kokkailla itse, ja kyllä, tympii. Joka päivä pitää miettiä mitä aamupalaksi, mitä päivälliseksi, mitä iltaruokaa jne. Ei huvita kokata enää yhtään.
Tympii aikapula, kokkaisin mieluusti oikein pitkän kaavan kautta. Työ häiritsee harrastuksia.
Todellakin. Teen niin helppoa ruokaa kuin pystyy ja ostan puolivalmista ja syön ulkona niin paljon kuin lompakko antaa myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vie liian paljon aikaa. 3x2h min. joten välillä ei kiinnoistais niin 😅
Kuusi tuntia?
Viikossa? Kuukaudessa?
Miksi mä en tunnu tajuavan nykyään mitään mammojen juttuja.
😂
Edellinen varmaan seisoo uunin vieressä vahtimassa karjalanpaistin kypsymistäkin, ei muuten saa noin paljon aikaa kulumaan!
Mua ei häiritse ruuanlaitto, rakastan sitä! Valmisteluihin menee 15-30 min ja hella tai uuni hoitaa loput.
Kannattaa katsoa Jamien ohjelmia, niissä neuvotaan helppoja ja nopeita ruokia.
Joku valitti hygieniasta, ei korona ole muuttanut mitään. Joka kerran kun kosken lihaan/kasviksiin tai mihin tahansa huuhdon käteni, leikkulaudan ja veitset. Automaattisesti, olen tehnyt niin aina.
Ei. Tehdään ruoka kerran arkisin ja viikonloppuisi n kahdesti. Mies tekee ruuan ma-to, minä loput. Syödään silloin tällöin myös ulkona -pari kertaa kuussa koko perhe.
Miehellä simppeli ruokalista arjessa eli sosekeitto, hernekeitto, pataruoka, broileria ja pastaa, kalaa ja perunaa. Viikonloppuisin teen toiveiden mukaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Tympii. Ollaan totuttu syömään paljon ulkona, mutta ei huvita nyt koronan takia mennä ravintolaan kenenkään räkänokan laskeuma-aluelle. Kun tätä palstaa lukee, niin ihmisillä ei ole alkeellisiakaan hygieniakäsityksiä, joten ei nappaa myöskään ostaa jonkun muun valmistamia koronaisiaruokia kotiin.
Jää siis vaihtoehto kokkailla itse, ja kyllä, tympii. Joka päivä pitää miettiä mitä aamupalaksi, mitä päivälliseksi, mitä iltaruokaa jne. Ei huvita kokata enää yhtään.
Kukapa ei söisi ulkona jos olisi varaa. Mutta meillä kolmella menisi aamiaiseen, lounaaseen ja päivälliseen 150-200e/pvä! Ei ihan veny 20e päiväbudjetti tuohon:)
On ruvennut tympimään. Ja vielä enemmän tiskaaminen. Selkäkin niin kipeä noiden jälkeen ettei pysty enää istumaan pöydän ääressä syödäkseen,
Monesti on tässä käynyt jo mielessä että jos söisi vain leipää tästä lähtien.
No mutta ajatelkaa niin, että teillä sentään ON ruokaa, kunhan vaan viitsii valmistaa sen. Maailmassa on kuitenkin nälkää näkeviäkin ihmisiä ja koronan takia heillä jo entuudestaan olemassaoleva ahdinko vain kasvaa entisestään. Joo, eihän ihminen koskaan saa elämäniloa toisten hädästä. Mutta kuitenkin kannattaa edes silloin vitutuksen keskellä muistaa se kuinka pienet on meidän murheet.
Kyllä! Inhoan ruuanlaittoa enkä erityisemmin pidä syömisestäkään. Lisäksi on kaksi huonosti syövää lasta ja sen kokkailun saa heittää lopulta bioroskiin. Se vasta veetuttaakin!
Vierailija kirjoitti:
No mutta ajatelkaa niin, että teillä sentään ON ruokaa, kunhan vaan viitsii valmistaa sen. Maailmassa on kuitenkin nälkää näkeviäkin ihmisiä ja koronan takia heillä jo entuudestaan olemassaoleva ahdinko vain kasvaa entisestään. Joo, eihän ihminen koskaan saa elämäniloa toisten hädästä. Mutta kuitenkin kannattaa edes silloin vitutuksen keskellä muistaa se kuinka pienet on meidän murheet.
Kyllä, mutta joskus sitä vain haluaa valittaa pikkuasiasta edes hetken. Kyllä mua huolestuttaa myös koralliriuttojen katoaminen ja muu.
Ei tympäise. Mikäli olen kotosalla laitan päivässä kaksi, jopa kolme kertaa lämmintä syötävää (lähes) alusta alkaen. Osa raaka-aineista on puolivalmiita pakasteita, osa tuoretta. Harvoin teen sellaista, että siitä jäisi jotain jämiä pyörimään - hernekeitto ja jotkin lihakastikkeet tekevät poikkeuksen, sillä en tykkää syödä samaa monena päivänä peräkkäin. On ilo käyttää ammattitasoisia välineitä ja syödä ravintolatasoista ruokaa. Takana on keittiötaustaa ja sen jäätyä taakse oli muutaman vuoden tauko kotikokkauksissa, mutta nyt se on varsin mukavaa, kun tekee vain omalle itselleen.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska ruuanlaitto on niin äärettömän helppoa ja nopeaa, jos haluaa sen helposti ja nopeasti tehdä.
Osaan tehdä ruokaa helposti ja nopeasti juuri siitä syystä, että se tympii ja kyllästyttää. Nopeudessa on se etu, että kyllästyttävä ruuanlattoon nopeasti hoidettu. se ei kumminkaan tee siitä yhtään kiinnostavampaa tai mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska ruuanlaitto on niin äärettömän helppoa ja nopeaa, jos haluaa sen helposti ja nopeasti tehdä.
Eihän se kokkaaminen vaikeaa olekaan, mutta silti tympii. Ennen tein ruisleivänkin itse, nykyään en enää viitsi.
Tympii omat pöperöt ja se jatkuva suunnittelu, mitä syötäisiin. Kaipaan kunnon lounasruokalaa ja jonkun muun tekemää hyvää maukasta ruokaa, jota ikimaailmassa en itse jaksaisi tai viitsisi tehdä, koska a) ei ole aikaa b) en osaa c) minulle ei makseta siitä.
Juu, etätöissä viimiset puol vuotta.
Niin mitä sitten? Ihan kun en tätä itse tiedostaisi. Koronatouhu on saanut tämän aikaan minussa.