Joulu sitten peruttu uusimaassa.....
Kommentit (40)
Ei ne Pietarissa niin täydellisesti sitä kielioppia handlaa aina kato.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudellamaalla.
Kiinnostipas. Mitäs muuta oot saavuttanu elämässäs ku oikeinkirjotus taidon?
-----
Miksi sinä et osaa oikeinkirjoitusta?
Kuka nyt yli 10 hengen joukolla viettää joulua
Kyllä meillä vietetään ainakin joulua ihan normaalisti täällä Uudellamaalla. Jos sinä ap, et halua/pysty sitä viettää niin se on sinun asiasi. Turha täällä provosoida joulun peruuntumisesta kun sieltä se tulee kumminkin, oli sitten maski naamalla tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meille tulee joulu ihan kalenterin mukaan samoin kuin muinakin vuosina, täällä Uudellamaalla.
Niin se tulee täällä Pohjanmaallakin ja ohikin menee jokavuosi, vaikkei niin juhliskaan. En ole koskaan käsittänyt tätä marinaa, että joku juhlapyhä menee ohi jos vaikka tekee töitä. Sehän on ensivuonna taas.
Onneks on alle 7 kuukautta enää juhannukseen, joulut ei paljon kiinnostele muutenkaan juurikin sen lokakuussa jo alkavan hössötyksen takia. Minä nautin. Olen hautausurakoitsija ja tammikuussa tulot kasvaa.
Huh, pelkäsin jo, että Uudellamaalla. Tirks!
Pääsenköhän edes matkustamaan Thaillemaalle.
Meillä vietetään normaalisti. Trisk!
Täällä Kirkollanummellakin joulu tulee ihan samoin kuin joka vuosi.
Pieksällämäellä ja Valkeallakoskella myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimaassa? Mikä se on?
Joku satumaa?
Kyllä, ihan Keskimaan vieressä.
En käytä maskia. Ainoa, jolta sen koronan olisin saanut on kissani.
Maskit on ehkä hyviä sellaisille, jotka käy töissä, harrastuksissa, bilettämässä, shoppailemassa, matkustelemassa jne.
a) Kukaan ei tule perumaan kenenkään joulua. Jos haluatte kokoontua suvun kesken, niin antaa mennä vaan! Meillä on ainakin tarkoitus mennä vanhempieni luo, jonne tulee myös sisaruksiani lapsinensa. Mukava joulu tiedossa jälleen! Eristäytymileikkejä saavat leikkiä ne, ketkä haluavat - mutta mikään pakko ei ole eristäytyä elämästä, jos se ei innosta.
b) Maskeilla ei ole tuon taivaallista merkitystä taudin leviämiseen
No nythän saatte kerrankin olla tyytyväisiä sekä te, jotka valitatte, kuinka pakotetaan menemään mummoloihin jouluksi, että kaikki joulun vihaajat.
Joulua ei ole mitenkään "peruttu" keneltäkään. Viettäkää sitä ihan niin kuin ennenkin, en oikein jaksa uskoa, että nykyään enää juurikaan vietetään joulua kymmenien sukulaisten kanssa muutenkaan, ja jouluruokaa ja joululahjoja saa kaupoista ihan niin kuin aina ennenkin. Telkkaristakin varmasti tulee jouluohjelmaa,
Vai onko niin kamalaa, kun ei pääse ravintoloihin juhlimaan? Hyvää se vaan tekee. Säästyy rahannekin.
Niin täähän tosiaan on globaali pandemia ja täällä jaksetaan itkeä paikallistasolla yhtä joulua.
Opetelkaa edes kirjoittamaan oikein!
Vierailija kirjoitti:
Uusimaassa? Mikä se on?
Se on joku hobittila jossain maskihysteerikon fantasiassa?
Suomessa ei peruttu joulua edes 1939, 1941, 1942 ja 1943 ja oli jonkin verran ankeammat olot kuin nyt.
Miksi aiemmin olet keksinyt? Minun ei ole koskaan tarvinnut. Olen vaan sanonut, että vietän jouluni kotona.