Portugalin etelärannikko
Minkälainen paikka? Uskaltaako mennä pienen lapsen kanssa, onko paljon rikollisuutta tai voimakkaita merivirtoja? Olen käsittänyt Portugalilaiset hiljaisiksi ja työteliäiksi ihmisiksi keskimäärin. Köyhä maa se on kuitenkin ja talouskriisissäkin vielä. Reggae kuulemma soi ja jointit palavat kaikkialla (vähän liioittelevan) kaverini puheista päätellen. Onko näin?
Kommentit (20)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 09:05"]
Portugalissa on melkoisen paha huumeongelma, eli narkkareita riittää kaikkiin hämäriin sivukatuihin hengailemaan.
[/quote]
Ei taida olla turvallisimmasta päästä matkakohteita sitten?
Suosittelen! Olen asunut useamman kuukauden Portugalissa. Kauniit maisemat ja mukavat ihmiset. Kertaakaan ei tarvinut rikollisuutta pelätä,turvallinen maa mielestäni.
Olen käynyt Albufeirassa useamman kerran. Viehättävä , entisestä kalastajakylästä kaupungiksi kasvanut paikka. Toki täynnä turisteja ja hotelleja mutta paikallasia asukkaista ja normaaleja kauppoja löytyy myös.
Suuret korkeuserot ja portaat haittaavat tietysti lasten kanssa liikkumista.
Portugalilaiset ovat samalla lailla pidättyväisiä kuin suomalaiset, palvelu ja kaupanteko on kuitenkin ystävällistä eikä päällekäypää niinkuin monessa muussa välimeren maassa.
Suosittelen!
Olen lomaillut tuolla jo edellä mainitulla Praia da Rochan alueella kymmenisen vuotta sitten mieheni kanssa. Meillä ei ollut silloin vielä lapsia. Tuntui jotenkin köyhemmältä seudulta silloin kuin esim. Espanjan ja Kreikan turistialueet. Negatiivisimpana asiana mieleen jäi kulkukoirat.
Oletpa saanut negatiivisia kommentteja, tosin aloitukseksikin oli hivenen provosoiva. Ehdottomasti turvallinen matkakohde verrattuna vaikkapa Pohjois-Afrikan maihin, joihin monet kaikesta huolimatta matkustavat. Kaunista luontoa, upeaa merenrantaa ja viehättäviä pikkukaupunkeja. Tuuli tuo kesällä lähinnä kaivattua raikkautta, joten pikkulasten kanssa ei yhtä tukalaa kuin vaikkapa Kreikassa tai Turkissa. Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 09:46"]
Olen käynyt Albufeirassa useamman kerran. Viehättävä , entisestä kalastajakylästä kaupungiksi kasvanut paikka. Toki täynnä turisteja ja hotelleja mutta paikallasia asukkaista ja normaaleja kauppoja löytyy myös.
Suuret korkeuserot ja portaat haittaavat tietysti lasten kanssa liikkumista.
Portugalilaiset ovat samalla lailla pidättyväisiä kuin suomalaiset, palvelu ja kaupanteko on kuitenkin ystävällistä eikä päällekäypää niinkuin monessa muussa välimeren maassa.
Suosittelen!
[/quote]
Nosto, mitä tekemistä lapsille tuolla Albufeirassa?
Kyllä voi mennä, taso ei niin laadukasta kuin espanjassa, mutta vastaavasti halvemmat hinnat. On helppo esim. vuokrata auto niin ei tarvi lasten kanssa kulkea julkisilla tai taksilla. Praia de Rocha melko pieni turistipaikka josta lyhyt matka Portimaon kaupunkiin jossa kohtuullisesti kauppoja ja palveluita. Itse menisin syksyllä kun merivesi lämmintä.
Kyllä voi mennä, taso ei niin laadukasta kuin espanjassa, mutta vastaavasti halvemmat hinnat. On helppo esim. vuokrata auto niin ei tarvi lasten kanssa kulkea julkisilla tai taksilla. Praia de Rocha melko pieni turistipaikka josta lyhyt matka Portimaon kaupunkiin jossa kohtuullisesti kauppoja ja palveluita. Itse menisin syksyllä kun merivesi lämmintä.
Ei voi. Mamurikollisuus ihan järkyttävällä tasolla. En ainakaan lapsia veisi tuonne
Algarvessa tuli käytyä pienenä, vesi oli kylmää sen muistan vieläkin
Ne muuten on hiljaisia, siellä ei kohtaa ollenkaan sellaista päällekäymistä kuin esim. Kreikassa. Praia da Rocha( en jaksa tarkistaa kirjoitusasua) on upea paikka kalliomuodostelmineen ja rantoineen. Tosin tuulista oli usein. Portimao kiva kauounki myös. Hotellimme oli Alvorissa, jossa ei ole oikein mitään rantaelämän lisäksi
Portugalissa on melkoisen paha huumeongelma, eli narkkareita riittää kaikkiin hämäriin sivukatuihin hengailemaan.
Kiitos vastauksista, menee uudelleen harkintaan! Aloitus oli vähän provosoiva, koska olin kuullut maasta sellaisia kommentteja, ja halusin kysyä pitävätkö ne paikkaansa. Kuitenkaan ei ihan mihin tahansa viitsi pienen lapsen kanssa lähteä.
No on tosiaan negatiivisia kommentteja.... Itse olen käynyt vain kaupunkilomalla Lissabonissa ja junalla siinä pienessä naapurikaupungissa Cascaisissa. Itse tykkäsin kovasti maasta... Ihanaa kalaruokaa,ystävällisiä ihmisiä,upeita maisemia. Mielellään lähden sinne uudelleen vaikka rantalomalle lasten kanssa.
Uskaltaa mennä. Ei todellakaan tarvitse pelätä sen enempää kuin esim. Espanjassakaan. Portugalilaiset ovat erittäin lapsirakkaita, eikä oman kokemukseni suinkaan pidättyväisiä niinkuin joku tuolla aiemmin mainitsi. Ihana maa, ihania ihmisiä.
Julkinen liikenne on halpaa ja toimivaa, viini erittäin edullista ja ruoka... nooh, paikoittain hyvää. Asiakaspalvelu suomalaisittain _todella_ hidasta. Mutta ehdottomasti suosittelen :)
Kiitos vastauksista, lisää kaivataan vielä.