Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksikää vähävaraiselle jouluherkkukori Lidlistä. Ihan lista, mitä siinä olisi

Vierailija
24.11.2020 |

Siis normaalituloisen vähävaraiselle ostama herkkukori.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti?

Vierailija
2/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Budjetti?

Omantunnon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäsuklaalevy 50 snt.

Vierailija
4/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin Tummaa Presidenttiä, hyviä mandariineja, viinirypäleitä jos olisi, jotain hyväksi havaittua juustoa, ison stollenin, lebkucheneita, jotain suklaata, jota kehtaisi ostaa (ei niitä halvimpia), glögiä, rusinoita, manteleita... en nyt keksi enempää. Eiköhän noilla korin saisi täyteen. ap

Vierailija
5/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen rutiköyhä ja asunnoton. Kuvittelen nyt mielessäni korin ja täytän sen herkuilla siinä järjestyksessä, kun niitä tulee mieleen.

- mitä vain suklaata

- pähkinöitä

- jotain erikoista, hyvin säilyvää leipää, jossa on paljon siemeniä yms. pureskeltavaa

- jouluista hedelmäkakkua

- yrttimarinoituja valkosipulinkynsiä lasipurkissa

- hapankorppuja ja erilaisia juustoja tiiviissä rasioissa

- jouluomenoita

- kahvia, mustaa teetä, vihreää teetä ja vaikka hunajaa

- lottokuponki tai raaputusarpa

- punaviinipullokin kelpaisi, kunhan ei ole alkoholiton :)

Tällaisia herkkuja tuli mieleen. Vaihtoehtoisesti voisin ottaa säkillisen näkkileipää ja muuta kuivamuonaa, josta riittää pitkäksi aikaa.

Vierailija
6/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ainakaan lähtisi ostamaan sitä ajatuksella, että tulee erityisesti vähävaraiselle. Miten se edes vaikuttaa asiaan, vähävaraiselle makaroonia ja halvinta vessapaperia, varakkaalle glögiä ja suklaata, vai? Muuten kiva idea kyllä. Mieti, mistä saaja tykkää ja sen mukaan.

Vierailija
7/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luumuja, rusinoita, riisiä, kahvia, suklaata, sinappia, kinkkurulla, palapeli, kynttilöitä servettejä, alkoholitonta glögiä, manteleita, juustoja... lapsille sukkia...

Vierailija
8/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronia ja perunaa.

Vierailija
9/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rutiköyhä ja asunnoton. Kuvittelen nyt mielessäni korin ja täytän sen herkuilla siinä järjestyksessä, kun niitä tulee mieleen.

- mitä vain suklaata

- pähkinöitä

- jotain erikoista, hyvin säilyvää leipää, jossa on paljon siemeniä yms. pureskeltavaa

- jouluomenoita

Tällaisia herkkuja tuli mieleen. Vaihtoehtoisesti voisin ottaa säkillisen näkkileipää ja muuta kuivamuonaa, josta riittää pitkäksi aikaa.

Olet koulutettu asunnoton. Mutta hyvä lista, kiitos.

Vierailija
10/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae hänet kanssasi kauppaan ja sano että sun otettava satasella täältä. Budjetin voit tietty nostaakin tai jos nuukailet niin laskeakin.

Vierailija
11/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae hänet kanssasi kauppaan ja sano että sun otettava satasella täältä. Budjetin voit tietty nostaakin tai jos nuukailet niin laskeakin.

Tuo on mielestäni parhain idea, varsinkin jos ei tiedä mistä tuo köyhä henkilö tykkää. Ei mitään järkeä ole tuhlata rahaa sellaiseen, mitä hän ei edes syö. 

Vierailija
12/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- mitä vain suklaata

- pähkinöitä

- jouluomenoita

Olet koulutettu asunnoton. Mutta hyvä lista, kiitos.

Niin olenkin, maisterisasunnoton peräti. Listaa tehdessäni muistelin vanhoja, hyviä aikojani.

Vierailija
13/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi, jos tietää, mistä joku tykkää. Jotkut eivät juo kahvia. Jotkut eivät juo teetä. Itse en haluaisi kynttilöitä. Kaikki eivät pidä kaikista säilykkeistä.

Vierailija
14/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On parempi, jos tietää, mistä joku tykkää. Jotkut eivät juo kahvia. Jotkut eivät juo teetä. Itse en haluaisi kynttilöitä. Kaikki eivät pidä kaikista säilykkeistä.

Jotkut eivät tykkää homejuustoista.

Vierailija
15/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tunnetko henkilöä jolle tämä menee?

Vierailija
16/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rulla paskapaperia.

Vierailija
17/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja itse en haluaisi glögiä enää jouluksi, glögi kuuluu mielestäni joulun odotukseen. Usein joululahjaksi jouluaattona tulevat glögit jää juomatta.

Vierailija
18/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi just Lidlistä? Lidlin mainostako ajattelit kehitellä?

Vierailija
19/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän perustella nämä

-kahvia (tyyliin presidentti tai jotain parempaa kahvia). Useimmat juovat kahvia ja hyvälaatuinen kahvi on useimpien mieleen

-laadukas öliiviöljy, sopii moneen ruoanlaittoon. Ja vaikka ei olisi ruoanlaittaja, saa käytettyä

-juustot (säilyvät pitkään, tuorejuustot sopivat ruoanlaittoon)

-laadukkaampi pasta (maistuu useimmille)

-suklaa (maistuu useimmille)

-glögi (maistuu useimmille)

-pähkinät (jos ei ole allerginen, maistuu useimmille ja näitä voi käyttää myös leivontaan/ruokiin)

-siemennäkkäri/hapankorppu/voileipäkeksit (voi syödä juuston kanssa jos on niin vähävarainen ettei voi ostaa leipää). Nämä myös säilyviä

-jouluisia hedelmiä (omenia, mandariineja tai sharoneita)

Vierailija
20/21 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan kanssa, että joko Lidlin lahjakortti tai sitten nappaat lahjansaajan mukaan ja menette yhdessä täyttämään herkkukoria. Jos kyseessä on ihminen, joka ei kehtaa olla vaivoiksi, niin sitten lahjakortti on paras. Voi ostaa sillä mitä tahansa milloin tahansa Lidlistä ja sen voi antaa ennen joulua sillä ajatuksella, että tällä saat joulupöytään herkkuja. Tyyliin 50 eurolla Lidlistä saa kantaa jo kassikaupalla syötävää kotiin.