Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua jatkuva painonnousu?

Vierailija
29.03.2014 |

Olen reilusti lihava nainen, painan tällä hetkellä 115 kiloa. Nuorena olin hoikka, raskauksien aikana lihoin koska olin nuori ja söin liikaa herkkuja. Paino putosi kuitenkin normaalilukemiin raskauksien jälkeen. Aloin hitaasti lihoa tupakoinnin lopetettuani ja kolmannen raskauteni jälkeen. Painoin silloin enimmillään 112 kiloa, mutta onnistuin laihduttamaan 80- kiloiseksi. Paino tuli kuitenkin takaisin pikku hiljaa koska ruokailutottumukseni olivat väärät. Laihdutin ennen viimeistä raskauttani 8 kiloa, ja raskaudessa sain taas kaikki kilot takaisin. Minulla on todettu pco. Menkat ovat olleet poissa n. puoli vuotta. Haluan epätoivoisesti laihtua, mutta se ei enää onnistu.

Olen nyt ollut kuukauden vähäkalorisella dieetillä, jossa syön viikolla 1200-1500 kaloria päivässä, viikonloppuisin pe ja la n 2000 kaloria. Painoni sen sijaan on noussut n. kilon tämän kuukauden aikana.

En saa mistään piilokaloreita, ruoan kanssa juon vain vettä, herkkuja en syö lainkaan, viikonloppuisin saatan syödä kourallisen irtokarkkeja tai pienen suklaapatukan.

Kilpirauhasarvot olivat 2,5 ja 14, eli normaalit.

Korostan siis, että olen aiemmin laihtunut tämänkaltaisella ruokavaliolla 0,5-1 kg viikossa, ja nyt paino vain nousee. Vinkkejä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi