Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle et voi kertoa, että kotonasi käy siivooja?

Vierailija
24.11.2020 |

Ja millainen tilanne sinulla on muuten, miksi käytät siivoojaa mieluummin kuin siivoat itse?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta on että siivoaminen ei vaadi mitään. Jokainen terve ihminen osaa, ehtii ja pystyy sen tekemään.

Sen sijaan se, että pystyy maksamaan siivouspalvelusta... Se vaatii jo tiettyä elämässä menestymistä. Ei totisesti onnistu kaikilta.

Vierailija
22/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän siivojaa, koska käytän aikani mieluummin johonkin muuhun kuin siivoamiseen ja ihan kaikille voin kertoa tämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaativissa töissä on työelämän oravanpyörässä, jos ei muka ole aikaa siivota omia jälkiään kotona!!!

Vierailija
24/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisystävälle, hän on niin ihmeissään kuinka saan kotini pidettyä aina hyvässä kunnossa.

Varmaan aika raadollista sitten, kun muutatte yhteen ja huomaa, että et oikeasti siivoa mitään.

Nykyisellä tapailukumppanilla käy siivooja ja se on vaan hyvä asia. Tosin kysyin suoraan käykö siivooja. 

Vierailija
25/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy siivooja joka toinen viikko, koska inhoan siivoamista. Minulla on rahaa ihan mukavasti, joten miksi en maksaisi kotitalousvähennyksen jälkeen vajaat 150 euroa kuukaudessa pienestä luksuksesta? Tiedän toki olevani hyväosainen, kun minulla on varaa tähän. Toisaalta monella pienituloisellakin näyttää olevan rahaa käyttää yhtä paljon tai enemmän tupakkaan.

En näe mitään syytä salailla siivoojan käyttöä keneltäkään.

Vierailija
26/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on MS. Jos joku ei kestä siivoojaa luonani, otan osaa. Kaikille kerron avoimesti.

Vierailija
27/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisystävälle, hän on niin ihmeissään kuinka saan kotini pidettyä aina hyvässä kunnossa.

Varmaan aika raadollista sitten, kun muutatte yhteen ja huomaa, että et oikeasti siivoa mitään.

Eksä ei tykännyt siivoamisestsa, mutta hän maksoi siivojan joka toinen viikko ja minä siivosin joka toinen viikko. Olin oikein tyytyväinen ratkaisuun. 

Vierailija
28/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vaativissa töissä on työelämän oravanpyörässä, jos ei muka ole aikaa siivota omia jälkiään kotona!!!

Kuka ihme raivaa tilaa siivouspuuhastelulle jos kykenee tekemään oikeasti vaativia töitä?

Vierailija
29/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siivoojaa ei saisi käyttää, jos se helpottaa elämää ja siihen on varaa?

Vierailija
30/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tilataan välillä myös ruokaa kotiin, vaihdatetaan autonrenkaat ammattilaisella, teetetään rempat ammattilaisella jne. Miksi siivous olisi jotenkin eri asia?

Vierailija
31/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka laiska voi olla, jos ei viitsi itse siivota omaa kotiaan?!?

Vierailija
32/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se laiskuudesta kiinni ole. Moni tekee pitkää päivää töissä ja käyttäisi mieluummin vähät vapaansa vaikka perheensä kanssa kuin vessaa pesemässä.

Vierailija
33/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se kertoo, että ylläoleva on ainoa argumentti siivouspalvelun käyttämistä vastaan?

Vierailija
34/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on kiireistä, ja on hyvä, jos jostain asiasta voi päästä helpommalla. Työasioista ei oikein voi keventää, ja lasten kanssa olemisesta en halua. Mieluummin käytän vapaa-aikaa lapsen kanssa olemiseen kuin siivoamiseen. On muuten mielenkiintoinen kysymys, että miksi ns. keskivertokansalaisen on sosiaalisesti hyväksyttävämpää ostaa lastenhoitopalveluita kuin siivouspalveluita.

Vierailija
35/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvoin on laiskuudesta kyse. On ennemminkin kyse siitä, miten aikansa priorisoi. Suurin osa siivouspalveluita käyttämisestä on aikaansaavia työelämässä. 

Vierailija
36/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin teen muutaman tunnin viikossa enemmän keskitasoisia melko vähän kuormittavia toimistotöitäni, ja maksan niistä palkkaa siivoajalle, kuin siivoan itse.

Vierailija
37/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väittäisin, että siivoamispalveluiden käytössä on tapahtunut jonkinlainen murros viimeisen 10 vuoden aikana. Lähimenneisyydessä oli kummastuttavaa, jos keskituloisella ihmisellä kävi siivoaja. Nykyisin se on melko tavallista. Toki tähän on vaikuttanut myös muutos kotitalousvähennyksissä.

Vierailija
38/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti siivouspalveluiden ostaminen olisi joskus yksi työ muiden joukossa. Josta ei tulisi minkäälaista mielikuvaa millainen henkilö niitä ostaa. Harva ihmettelee miksi joku vaihdattaa renkaat, teetättää pihatöitä yms. Se että ostaa palveluita luo myös työtä ja hyvä niin. Ja itsellä ainakin on asiakkaita niin laidasta laitaan, ettei voisi edes luoda mitään mielikuvaa siivouspalveluita ostavasta henkilöstä.

Vierailija
39/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkelis kokkelis

Vierailija
40/50 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti siivouspalveluiden ostaminen olisi joskus yksi työ muiden joukossa. Josta ei tulisi minkäälaista mielikuvaa millainen henkilö niitä ostaa. Harva ihmettelee miksi joku vaihdattaa renkaat, teetättää pihatöitä yms. Se että ostaa palveluita luo myös työtä ja hyvä niin. Ja itsellä ainakin on asiakkaita niin laidasta laitaan, ettei voisi edes luoda mitään mielikuvaa siivouspalveluita ostavasta henkilöstä.

Kummallinen ajatus on myös se, että siivouspalveluiden tarjoaja olisi jotenkin alakynnessä. Itse tilaan siivousta kotimaiselta yrittäjältä, jolla todennäköisesti on sama elintaso (ellei parempi) kuin itselläni. Hyvin työnsä tekevät siivoajat ovat kullanarvoisia. Itse en päästäisi kotiini ketä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme