Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lottovoitto on ainoa toivoni

Vierailija
29.03.2014 |

Masennus on tuhonnut elämäni. En ole koskaan vakavasti seurustellut, minulla ei ole lukion jälkeistä tutkintoa, en pysty opiskelemaan, en saa töitä, minulla ei ole säästöjä, niukasti työkokemusta, en saa mitään terapiaa tai apua julkiselta puolelta. Ainoa toivoni on voittaa nuo 7 miljoonaa, vain niillä voisin saada elämästäni siedettävää. Muussa tapauksessa pelkään jääväni joskus vielä junan alle...

Kaikki ylimääräiset rahat (20€) on lotottu nyt.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:47"]

Persaukiset opiskelijatkin muuttavat jatkuvasti pk-seudulle ja pitkin maata työnperässä. Läheskään kaikki eivät edes saa mitään opiskelija-asuntoa. PK-seudulla on kimppakämppiä joista voi aloittaa halvalla asumisen ja työkkäri kyllä korvaa matkat esim. työhaastatteluihin pk-seudulle muilta alueilta jos saat kutsun haastatteluun.

[/quote]

Ok, no milläköhän mä saan kalusteeni raahattua yksin Helsinkiin? Vienkö sängyn ja työpöydän intercity-junaan? Miten saan sen raahattua yksin sinne? Ei ole muuten perhettä, eikä ketään muutakaan, joka haluaisi auttaa.

[/quote]

Jaa, olen muutamaan kertaan muuttanut maastakin toiseen ja kaupungista toiseen. Moni niin joutuu tekemään. Kun saat työpaikan ja sopimus on tehty niin myy huonekalusi ja nuku vaikka lattialla siihen saakka, että ensimmäinen palkka maksetaan. Näin minäkin olen joskus tehnyt.

[/quote]

Myy? Miten? Ei kukaan tule mun tavaroita kotoa hakemaan. Ei minulla ole autoa, olenhan köyhä. Forget it. Sitä paitsi säästöjä ei ole takuuvuokraan tai edes vuokraan.

[/quote]

Sulla on vaan jatkuvia tekosyitä miksi et voi tehdä eri asioita. Ihan samoin moni muukin on ollut köyhä ja rahaton eikä heilläkään ole ollut autoa. Ei ollut minullakaan.

Tajuat varmaan, että jos jatkat tuohon malliin niin sun koko elämäsi tulee olemaan yhtä surkea. Sulla olisi mahdollisuus varmasti normaaliin elämään jossain puolella suomea ja palkkatyöhön jos vaan viitsisit raahata perseesi sinne. Ei se rahasta ole kiinni.

[/quote]

No sepä hienoa. Kuule sulla ei ole mitään realiteettien tajua. Kuule ilman rahaa ei ole mahdollisuuksia, ja ilman mahdollisuuksia ei tule rahaa. Forget it. Et ole köyhyyttä nähnytkään, olet joku hopealusikka suussa syntynyt kokoomusporvari ja jaat alhaisillesi elämänviisauksiasi vanhempiesi huvijahdilta käsin. -ap

[/quote]

Hoh hoh

Niin varmaan. Ihan itseni olen elättänyt 18-vuotiaasta lähtien ja käynyt korkeakoulut muuttaen maasta toiseen ja kaupungista toiseen lähes persaukisena ihan ilman perheen tai muiden tukea. Aina on kuitenkin onnistunut kun olen asunut halvimmissa yksityisissä kimppakämpissä ja jättänyt omaisuuteni tarvittaessa taakseni myymällä sen kun sitä ei saa itse paikasta toiseen raahattua.

Ihan samoin tunnen muita opiskelijoita ja nuoria ihmisiä, jotka ovat toimineet samalla tavalla.

Onhan se sinulle varmaan kiva uskotella itsellesi, että et muka voisi muuttaa. Se on kuitenkin vain ja ainoastaan halusta kiinni.

Vierailija
22/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä ihmeen koulutus sinulla on kestänyt kymmenen vuotta, mistä et ole vielä valmistunut mihinkään? Etkö käy siellä koulussa vai mikä mättää?

Jos sinulla ei ole varaa vuokraan, missä nyt asut, roskiksessa?

Ja kyllä, jos myyt huonekalujasi, voit kertoa ostajalle että nouto on ainoa toimitustapa.

Oletko koskaan kuullut pakun vuokraamisesta tai muuttopalveluista?

Miksi kysyt täällä apua ihmisiltä mutta apua saadessasi vain räyhäät?

Tahdotko todella saada töitä tai opiskelupaikan, vai tahdotko vain keksiä uusia tekosyitä miksi et muka töitä voi tehdä?

Jos olet hakenut satoja työpaikkoja eikä mikään ole tärpännyt, ei sinulla taida olla muuta vaihtoehtoa kuin hakea lisää töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa tollaiset "niskasta kiinni" kommentit. Itse onnekkaana tällä hetkellä työelämässä, mutta monta vuotta masennusta takana. Tää palsta on myrkkyä masentuneelle ihmiselle. 

Tsemppiä ap:lle. Koita jaksaa.

Vierailija
24/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:04"]

Persaukiset opiskelijatkin muuttavat jatkuvasti pk-seudulle ja pitkin maata työnperässä. Läheskään kaikki eivät edes saa mitään opiskelija-asuntoa. PK-seudulla on kimppakämppiä joista voi aloittaa halvalla asumisen ja työkkäri kyllä korvaa matkat esim. työhaastatteluihin pk-seudulle muilta alueilta jos saat kutsun haastatteluun.

[/quote]

Ok, no milläköhän mä saan kalusteeni raahattua yksin Helsinkiin? Vienkö sängyn ja työpöydän intercity-junaan? Miten saan sen raahattua yksin sinne? Ei ole muuten perhettä, eikä ketään muutakaan, joka haluaisi auttaa.

[/quote]

Jaa, olen muutamaan kertaan muuttanut maastakin toiseen ja kaupungista toiseen. Moni niin joutuu tekemään. Kun saat työpaikan ja sopimus on tehty niin myy huonekalusi ja nuku vaikka lattialla siihen saakka, että ensimmäinen palkka maksetaan. Näin minäkin olen joskus tehnyt.

[/quote]

Myy? Miten? Ei kukaan tule mun tavaroita kotoa hakemaan. Ei minulla ole autoa, olenhan köyhä. Forget it. Sitä paitsi säästöjä ei ole takuuvuokraan tai edes vuokraan.

[/quote]

Sulla on vaan jatkuvia tekosyitä miksi et voi tehdä eri asioita. Ihan samoin moni muukin on ollut köyhä ja rahaton eikä heilläkään ole ollut autoa. Ei ollut minullakaan.

Tajuat varmaan, että jos jatkat tuohon malliin niin sun koko elämäsi tulee olemaan yhtä surkea. Sulla olisi mahdollisuus varmasti normaaliin elämään jossain puolella suomea ja palkkatyöhön jos vaan viitsisit raahata perseesi sinne. Ei se rahasta ole kiinni.

[/quote]

No sepä hienoa. Kuule sulla ei ole mitään realiteettien tajua. Kuule ilman rahaa ei ole mahdollisuuksia, ja ilman mahdollisuuksia ei tule rahaa. Forget it. Et ole köyhyyttä nähnytkään, olet joku hopealusikka suussa syntynyt kokoomusporvari ja jaat alhaisillesi elämänviisauksiasi vanhempiesi huvijahdilta käsin. -ap

[/quote]

Hoh hoh

Niin varmaan. Ihan itseni olen elättänyt 18-vuotiaasta lähtien ja käynyt korkeakoulut muuttaen maasta toiseen ja kaupungista toiseen lähes persaukisena ihan ilman perheen tai muiden tukea. Aina on kuitenkin onnistunut kun olen asunut halvimmissa yksityisissä kimppakämpissä ja jättänyt omaisuuteni tarvittaessa taakseni myymällä sen kun sitä ei saa itse paikasta toiseen raahattua.

Ihan samoin tunnen muita opiskelijoita ja nuoria ihmisiä, jotka ovat toimineet samalla tavalla.

Onhan se sinulle varmaan kiva uskotella itsellesi, että et muka voisi muuttaa. Se on kuitenkin vain ja ainoastaan halusta kiinni.

[/quote]

Niin. mutta elämästäni ja kuolemastani pystyn päättämään. Kiitos neuvoista. Nyt arvontaa seuraamaan....

itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, LOTTOVOITTO, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha,

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:17"]

Arpa on heitetty.

itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, LOTTOVOITTO, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha, itsemurha,

[/quote]

-ap

Vierailija
25/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sosiaalitoimi maksaa muutot, kun sulla on syy muuttaa toiseen kaupunkiin, esim. työn perässä. Saatat saada jopa sosiaalista lainaa vai-mitä-se-nyt-oli uuden kaupungin sosiaalitoimesta, juurikin esim. takuuvuokriin. Ja jos saisit työpaikan, niin voithan myös työnantajalta kysyä asunnoista. Ei siis muuten kiinnosta patistaa sua, mutta tuo varattomuus ei ole mikään syy siihen, etteikö voisi etsiä töitä toisista kaupungeista. Ja jos sulla on käyttökelposta kamaa, niin netissä voi myydä, tai erinäisiin kierrätyskeskuksiin lahjoittaa.

Ja tuolle yhdelle ääliölle sanoisin, että koitappa itse elää tässä maailmassa mt-häiriön kanssa, lupaan että ei ole helppoa.

Vierailija
26/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-häiriö on aika pitkälle valintakysymys. Monella ihmisellä on masennuskausia, mutta silti potkivat itsensä aina jotenkin pinnalle. Se on oma valinta jäädä tuleen makaamaan.

Vierailija
27/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottovoittoa on ihan turha haaveilla. Ei sitä oikeasti saa juuri kukaan.

Olet ap saanut monia hyviä ideoita ja olet kaikki teilannut suurella innolla. En ihmettele ettet ole saanut työtä jos olet todella noin muutosvastainen. Jos sinulla ei nytkään ole mitään elämässäsi, niin miksi et vain irrottaisi itseäsi ja muuta pois työn tai opiskelun perässä? Anna tavarasi pois ja kysy sossusta muuttoapua, vuokraat pakun ja otat uuden suunnan. 

Ei köyhyyteen kuole, toivottomuuteen kuolee. 

Vierailija
28/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan huomenna kulutusluoton ja pistän all in. 13,1 milj. € here I come. Kukaan ei voi syyttää mua yritteliäisyyden puutteesta. Kokoomus win-win tai itsemurha -ap

Vierailija
29/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:22"]

Mt-häiriö on aika pitkälle valintakysymys. Monella ihmisellä on masennuskausia, mutta silti potkivat itsensä aina jotenkin pinnalle. Se on oma valinta jäädä tuleen makaamaan.

[/quote]

Ei tosiaan ole valintakysymys. Onko syöpä valintakysymys? Entä adhd? Skitsofrenia? Masennus on sairaus siinä missä muutkin. Jotkut ei sairastu, toiset sairastuu, jotkut kevyesti, toiset vakavasti. Masennus on sairaus, jossa ihmisen biologia pyrkii deletoimaan ihmisen. Sitä vastaan on vaikea taistella. Onni niillä, jotka siinä onnistuu.

Vierailija
30/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:30"]

[/quote]

Ei tosiaan ole valintakysymys. Onko syöpä valintakysymys? Entä adhd? Skitsofrenia? Masennus on sairaus siinä missä muutkin. Jotkut ei sairastu, toiset sairastuu, jotkut kevyesti, toiset vakavasti. Masennus on sairaus, jossa ihmisen biologia pyrkii deletoimaan ihmisen. Sitä vastaan on vaikea taistella. Onni niillä, jotka siinä onnistuu.

[/quote]

5-6% suomalaisista kärsii masennuksesta tälläkin hetkellä. Olen varma, että suurin osa heistä ei jättäydy sen vuoksi työelämän ulkopuolelle tai eläkkeelle. Masennus koskettaa prosentuaalisesti suurta osaa suomalaista jonain ajankohtana heidän elämässään, koska tilastojen mukaan iso osa sairastuu siihen jossain vaiheessa.

Masennus ei ole kuitenkaan mikään tekosyy pilata koko elämäänsä eikä se kyllä ole syöpään verrattavissa.

Vierailija
31/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:35"]

[/quote]

[/quote]

5-6% suomalaisista kärsii masennuksesta tälläkin hetkellä. Olen varma, että suurin osa heistä ei jättäydy sen vuoksi työelämän ulkopuolelle tai eläkkeelle. Masennus koskettaa prosentuaalisesti suurta osaa suomalaista jonain ajankohtana heidän elämässään, koska tilastojen mukaan iso osa sairastuu siihen jossain vaiheessa.

Masennus ei ole kuitenkaan mikään tekosyy pilata koko elämäänsä eikä se kyllä ole syöpään verrattavissa.

[/quote]

Joo kyllä se laiskuutta on. Ilman sosiaalitukia kukaan ei sairastuisi masennukseen tai jäisi työelämän ulkopuolelle. Tuet ja hoidot pois masentuneilta, niin parantuvat kertalaakista!

Vierailija
32/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:35"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minäpä en aio pilata elämääni, vaan kuolen pois, ennen kuin elämä on lopullisesti pilalla -ap

Vierailija
33/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastakkainasettelu on tässä jotenkin älytön. Lottovoitto tai itsemurha? Oletko tosissasi? Jokainen tietää varsin hyvin, että lottovoitto on lähes mahdoton. Sinänsä ottaa päähän myös tuo työttömyydestä ruikuttaminen. Ymmärrän toivottomuutesi, MUTTA kuule, meitä työnhakijoita on aika paljon muitakin. Terveisin yksi työnhakija, joka on käyttänyt lähes 10 vuotta eri opintoihin ja tehnyt p....-hommia, kun muuta ei ole saanut. Miksi sinun pitäisi saada työpaikka ennen minua? Arvaa, montako sataa kertaa meillä on itketty, kun työtä ei ole tippunut! Ei auta kuin yrittää, yrittää ja yrittää.

Vierailija
34/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:39"]

Vastakkainasettelu on tässä jotenkin älytön. Lottovoitto tai itsemurha? Oletko tosissasi? Jokainen tietää varsin hyvin, että lottovoitto on lähes mahdoton. Sinänsä ottaa päähän myös tuo työttömyydestä ruikuttaminen. Ymmärrän toivottomuutesi, MUTTA kuule, meitä työnhakijoita on aika paljon muitakin. Terveisin yksi työnhakija, joka on käyttänyt lähes 10 vuotta eri opintoihin ja tehnyt p....-hommia, kun muuta ei ole saanut. Miksi sinun pitäisi saada työpaikka ennen minua? Arvaa, montako sataa kertaa meillä on itketty, kun työtä ei ole tippunut! Ei auta kuin yrittää, yrittää ja yrittää.

[/quote]

No kuule haista vittu sitten. Selvän teki, en jaksa enää tätä. Hyvästi!

Vierailija
35/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:41"]

[/quote]

[/quote]

Hyvästi vaan.. näköjään luonto tarkoitti että deletoit itsesi kun olet noin hirveän muutosvastainen etkä halua selvästikään ryhtyä mihinkään toimeen mikä saattaisi tulevaisuudessa lievittää sitä masennusta tai jopa poistaa sen.

Vierailija
36/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:17"]

Arpa on heitetty.

[/quote]

Muuten hyvä vertaus jos siis vaihtoehdot on itsemurha tai lottovoitto, mutta tuosta puuttui noin 6 miljoonaa itsemurhaa.

Vierailija
37/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:10"]

Miksi kysyt täällä apua ihmisiltä mutta apua saadessasi vain räyhäät?

[/quote]

Sisälukutaito?

Ap ei ainakaan aloituksessa pyytänyt apua keltään. Halusi ilmeisesti vaan vähän vuodattaa ja ehkä saada hieman sympatiaa. Ei liene kiellettyä. Tiedätkö, joskus ihan vaan se auttaa, että saa nimettömänä valittaa. Sinulla lienee jotkut kylmät insinööriaivot, jotka kuvittelevat, että sinun ylivertaista apuasi kaivataan aina ja että sinulla on vastaus kaikkeen.

Vierailija
38/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

30: sorry, mun piti ylä- eikä alapeukuttaa.

Vierailija
39/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 22:41"]

[/quote]

[/quote]

Törkeästi sanottu! En mielestäni antanut mitään aihetta haistatteluun. Asenteessasi on aikaslailla reippaasti korjattavaa.

Vierailija
40/62 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 21:03"]

Masennus on tuhonnut elämäni. En ole koskaan vakavasti seurustellut, minulla ei ole lukion jälkeistä tutkintoa, en pysty opiskelemaan, en saa töitä, minulla ei ole säästöjä, niukasti työkokemusta, en saa mitään terapiaa tai apua julkiselta puolelta. Ainoa toivoni on voittaa nuo 7 miljoonaa, vain niillä voisin saada elämästäni siedettävää. Muussa tapauksessa pelkään jääväni joskus vielä junan alle...

Kaikki ylimääräiset rahat (20€) on lotottu nyt.

[/quote]

Seurustelu, opiskelu, työt, säästöt, terapiaan hakeutuminen - jokai ikisen noista saavuttaminen  vaatii älyttömän paljon kovaa työtä! Miksi luulet, että sinulle kaiken pitäisi pudota eteen taivaasta? Esim. seurustelu: kun päätin löytää sen oikean, hakeuduin aktiivisesti ihmisten seuraan. Nettideittasin ja kävin joka viikonloppu ulkona. Niin kauan että se oikea löytyi. Pettymyksiä tuli matkan varrella roppakaupalla, mutta se kannatti. Opiskelu: takana kahden alan korkeakouluopintoja. Rankkaa, mutta sisulla ylittää itsensä. Mikään ei ole niin voimakas kuin mieli. Työt: hae innokkaasti siivoustyötä tms. Kysy työkkäristä apua siivouspaikkojen tms. saamiseen. Ja Aloita terapiaan hakeutumisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän