Voiko silmälasitilauksen perua?
Auttakaa viisaammat! Menin tänään Nissenille tilaamaan niitä mainostettuja 75 euron laseja. Jostain syystä loppuhinta oli yli 200 euroa, enkä siinä hämmennyksessä osannut sanoa mitään. Kotona tajusin, että en todellakaan halua niin kalliita laseja, koska en tarvitse kuin autolla ajaessa ja joskus elokuvissa. Voinko vielä perua tilauksen? Ahistaa! :( Auttakaa tyhmää, pliis!
Kommentit (31)
Eikä sun tarvi selitellä sen kummemmin, mutta jos syytä kysyvät, sanot vaan että sait paremman tarjouksen toisesta liikkeestä.
Se 75 on yleensä yksiteholaseista ja nimenomaan niistä kaikkein riisutuimmista malleista. Hinta pompsahtaa helposti, jos ei ole tarkkana.
Specsaversin lasit on laadultaan ehkä vähän heikommat, mutta ajavat asiansa ja paljon halvemmat. Käyhän katsomassa siellä.
Aina kannattaa yrittää. Soita heti huomenna, selitä asiasi ja pidä puolesi. Ehkä eivät ole ehtineet laittaa tilaustakaan eteenpäin.
Joo, ei varmaan 200 oo periaatteessa paljon, mutta olin varannut niihen sen 75 euroa. Enkä tosiaan tarvitse laseja kuin joskus. Arvot reilusti alle miinus 1. - ap
Joo, ei varmaan 200 oo periaatteessa paljon, mutta olin varannut niihen sen 75 euroa. Enkä tosiaan tarvitse laseja kuin joskus. Arvot reilusti alle miinus 1. - ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:26"]Joo, ei varmaan 200 oo periaatteessa paljon, mutta olin varannut niihen sen 75 euroa. Enkä tosiaan tarvitse laseja kuin joskus. Arvot reilusti alle miinus 1. - ap
[/quote]
Olisko kannattanut avata suu jo siellä liikkeessä?
Liike on auki vasta maanantaina, mutta katoin, että jotkut Nissenit on huomennakin auki. Voikohan toisen liikeen koneill aperua toisen liikeen tilauksen? -ap
Olis tietysti kannattanu sanoa jo heti, mutta häkellyin jotenkin täysin siitä hinnasta. Ja sitten liike oli jo kiinni, kun tulin kotiin. -ap
olet tilannut tuotteen, joka on tehty sinua varten. lnssin hionnat on sinun silmäsi mukaiset ja niitä ei voi muille noin vaan hyödyntää. tuskin antavat tilausta perua, kun olet sen jo tehnyt. tietty jos ois semmonen säkä, että eivät ole menneet hiomoon vielä kun ma aamuna soitat, mutta aika laiha lohtu. itse en edes kehtaisi tollaisilla perusteilla lähteä ees yrittämään peruutusta, sama kun rupeis tyyliin parturireissun jälkeen sanomaan et emmä tällasta halunnukkaa ja tää oliki liia kallis en haluukkaa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että ap on ainoa joka on hämmästyneenä poistunut liikkeestä ostettuaan "tarjouslasit" triplahinnalla. Ketjuliikkeiden mainonta on vähintääkin kyseenalaista, koska siinä ei selvästi ilmoiteta, että vain harvoille käy peruslinssit jonka tuo tarjoushinta kattaa. Vähänkin jos on vahvuutta linsseissä, on mahdotonta ottaa ohentamattomia jne.
Mullekin kävi Instrumentariumissa näin, se myyjä laittoi automaattisesti kuponkiin jotku heijastuksenestot enkä kehdannut siinä ruveta vänkäämään. Vaikka kysyin kyllä asiasta, myyjä tuhahti että et kai mitään lelulasien näköisiä halua. Mutta sen tiedän etten enää ikinä Instrumentariumista rillejäni pakkomyyntinä hanki! Ennen sitä ostin Nisseniltä noi 75 euron lasit ja sain tosiaan ne eikä yritetty pakkomyydä mitään erikoisuuksia, ehdotettiin toki.
Tilasin lasit Rovaniemen Nisseniltä, olin samasta liikkeestä ostanut lasit viime kesänä: Minulla oli ne kadoksissa. Tilasin uudet 1.2.2017 kello:16:00. Löysin kotoani kesällä hankkimani lasit, kun etsin niitä "kissojen ja koirien" kanssa. Soitin liikkeeseen samana päivänä kello 17:55. Kerroin, että löysin vanhat lasit. tiedustelin, että voiko tilauksen perua. Ei kuulemma voi, tilaus on lähtenyt linssien valmistajalle sähköisesti ja sitä ei voi perua. Voi olla niinkin, mutta selitys on kyllä ontuva. Tuntuu siltä, että niitä ei varmasti ole tehtaalla kahdessa tunnissa tilauksesta valmistettu, koska toimitusaika on kaksi viikkoa. Kaikessa muussa toiminnassa tilauksen voi perua kohtuullisessa ajassa jos sitä ei ole vielä ehditty valmistaa tai lähettää ko. liikkeeseen. Näin toimitaan esimerkiksi auton hyvin harvinaisissa varaosissa joita menee hyvin harvoin vaikka kerran viidessä vuodessa (erikoisvaraosat)jotka lähtevät tehtaalta (esim Japanista tai Koreasta). Luulisi, että Nisseniltä on mahdollista lähettää myöskin tilauksen peruutus sähköisesti1tunti 50 minuuttia sen jälkeen kun tilaus on tehty. Tosin onhan minulla mahdollisuus jättää ostamatta kehykset, ostamalla ainoastaan linssit. Kehykset ovat massatuotantoa, niistä ei ole tullut Nissenille mitään kuluja. Toinen mahdollisuus on tietysti olla lunastamatta laseja kun ne on tulleet. Kärsin silloin omaksi tappiokseni ainoastaan etumaksun 53 €. Voi tietysti olla, että Nissen riitauttaa asian, mutta se jää sitten nähtäväksi.
Yleensä ei voi, koska on mittojen mukaan valmistettava tuote. Voit kyllä heti kun mahdollista soittaa ja kysyä, jos tilaus ei vielä olisi mennyt hiomoon.