Voiko silmälasitilauksen perua?
Auttakaa viisaammat! Menin tänään Nissenille tilaamaan niitä mainostettuja 75 euron laseja. Jostain syystä loppuhinta oli yli 200 euroa, enkä siinä hämmennyksessä osannut sanoa mitään. Kotona tajusin, että en todellakaan halua niin kalliita laseja, koska en tarvitse kuin autolla ajaessa ja joskus elokuvissa. Voinko vielä perua tilauksen? Ahistaa! :( Auttakaa tyhmää, pliis!
Kommentit (31)
Nissenillä on 30 päivän 100% tyytyväisyystakuu. Se todella toimii. Sain lasit, en ollut tyytyväinen niihin ja noin 3 viikon kuluttua tilauksesta peruin kaupat. Kaikki sujui kuten luvattiinkin!
Joo, kyllä mä ymmärrän ton yksilöllisyyden. Taisin sanoakin, että 'auttakaa tyhmää'. EIkö teillä viisaammilla ole koskaan sattunut minkään asian kanssa vahinkoa tai virhearviota? Mulla sattui tänään ja siksi pyysinkin apua, en arvostelua. Ahistaa ihan tarpeeks ilmankin. :( -ap
Näitä tilanteita varten esim. specsavers pakottaa maksamaan laskun jo ennen tilauksen eteenpäinlähettämistä. Ethän siis maksanut vielä laskua?
Uskoisin, että riittää kun ma-aamuna soitat että perut kaupan. Yleensä ketjuliikkeillä kestää noin 1, 2 tai jopa 3 viikkoa toimitus, joten luulisi senkin takia peruutuksen vielä onnistuvan.
Kiitos tuosta tyytyväisyystakuu -kommentista! Eiköhän heidän siis kannattaisi mieluiten perua nyt koko tilaus, jos vielä pystyy, koska muutenhan joutuvat korvaamaan jo tehdyt lasit? Jos ymmärsin oikein? -ap
Miksi noin mitättömän pieni asia voi ahdistaa?
En maksanut vielä. Yritän soittaa maanantaina ja perua. Tai sitten soitan jo huomenna aukiolevaan Nisseniin ja kysyn neuvoa. Kiitos ASIALLISISTA kommenteista! Arvostelijoille ja aina onnistujille toivotan yhtä täydellistä jatkoa elämällenne. -ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:36"]Kiitos tuosta tyytyväisyystakuu -kommentista! Eiköhän heidän siis kannattaisi mieluiten perua nyt koko tilaus, jos vielä pystyy, koska muutenhan joutuvat korvaamaan jo tehdyt lasit? Jos ymmärsin oikein? -ap
[/quote]
Eihän niissä mitään vikaa ole, et vain halua maksaa kuin 75 euroa 200 euron arvoisista laseista.
Voithan toki yrittää perua, mutta varaudu siihen, että joudut kaivamaan kuvetta sen ylimääräisen 125 euroa. Olkoon tämä opetuksena sinulle, että suu pitää saada auki siellä liikkeessä. Toki myyjät tekevät sitä, mitä osaavat kaikkein parhaiten eli myyvät niin paljon kuin asiakas ostaa. Monilla liikkeillä on olemassa jonkinlainen osamaksurahoitus mahdollista, ehkä voisit kysyä sitä. Kai käsimaksun olet jo laseista maksanut? Mun piti instrussa maksaa 80 euroa ja sen jälkeen jäi vielä 308 euroa maksettavaa. Hyödynsin tarjouksen, missä silmälasien ostaja sai aurinkolasit kaupanpäälle. Toki otin hiukan paremmat linssit molempiin, mutta siltikin alle 400 kaksista laseista on naurettavan vähän. Moniteholinsseillä lasit saattaa maksaa sen 700 euroa! Ite en lasien kanssa kitsastele, sillä tarvitsen niitä joka hetki, kun olen hereillä ja haluan nähdä ympärilleni.
Seuraavaa tarjousta metsästäessäsi kannattaa aloittaa kaupankäynti, vaikka sanomalla, että "tulin tuon teidän 75 euron lasitarjouksen takia, että minkälaiset lasit voisin tuolla summalla saada?", voit myös sanoa ihan suoraan, että "olen varannut näiden lasien ostoon maksimissaan 100 euroa.".
Laseissa on aivan järkyttävän isot katteet, ainakaan Nissenille ei isoa tappiota tule. Sano että haluat vain 75 € maksavat lasit.
Vastaan vielä kahteen kysymykseen. En tiedä, miksi hinta nousi 75stä kahteensataan, edelleen olen tyhmä. Miksikö ahistaa, koska elän todella pienellä opiskelijabudjetilla, jossa jo 75 euroa on paljon, saati sitten 200 euroa. -ap
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:41"]
Vastaan vielä kahteen kysymykseen. En tiedä, miksi hinta nousi 75stä kahteensataan, edelleen olen tyhmä. Miksikö ahistaa, koska elän todella pienellä opiskelijabudjetilla, jossa jo 75 euroa on paljon, saati sitten 200 euroa. -ap
[/quote]
Hinta nousi, koska sulle myytiin linsseihin erikoisominaisuuksia. Nissenillä pelkät yksitehot kehyksillä ja tavallisilla linsseilla on sen 75€. Niihin jos ottaa linsseihin heijastuksenestoa ja naarmuuntumisen estoa, niin täytyy maksaa lisää. Jos hinta on noussut 200 euroon, niin luultavasti sulla on siinä kaikki mahdolliset ominaisuudet mitä laseihin saa. Joko myyjä on selittänyt epäselvästi mitä vaihtoehtoja sinun laseihisi on mahdollisuus saada tai sitten myyjä on esitellyt ne ominaisuudet oikein, mutta olet epähuomiossa suostunut kaikkiin myyjän suosittelemiin erikoisominaisuuksiin. Niitä esitellään, koska ne oikeasti parantavat linssien laatua huomattavasti, esimerkiksi itse haluan aina laseihin vähintäänkin ne heijastuksenestot ja maksan niistä mielelläni ylimääräistä. Jos kuitenkin haluat ne lasit hintaan 75€ niin soita sinne ja pyydä, että tilaus tehdään sittenkin ilman noita erikoisominaisuuksia.
Hinta nousee ihan perusjutuista: mitkä kehykset haluat - ai nuo, ne eivät ole tarjouskehykset, mutta maksavat vain 20 e enemmän eli ei siis paljon mitään. Haluatko heijastamattoman pinnoitteen, ajaessa se on ehdoton - siis haluat, 50 e lisää. Haluatko naarmuuntumattomat linssit - toki haluat, nyt on jo 30 e lisää. Entä linssien ohennus reunoista? Ei se maksa kuin 20 e. Ja kas - sinun silmälasisi maksavat noin 200 e.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 20:33"]
Joo, kyllä mä ymmärrän ton yksilöllisyyden. Taisin sanoakin, että 'auttakaa tyhmää'. EIkö teillä viisaammilla ole koskaan sattunut minkään asian kanssa vahinkoa tai virhearviota? Mulla sattui tänään ja siksi pyysinkin apua, en arvostelua. Ahistaa ihan tarpeeks ilmankin. :( -ap
[/quote]Aikuinen ihminen, suu pitää saada auki. Kehykset on 75 ja siihen sitten linssi, ilmeisesti oot ottanut lasit kaikilla herkuilla
Valitsitko kehykset kalliimasta mallistosta? Otitko päälle erikoishionnan (ohennuksen?)? Suostuitko laitattamaan linseihin heijastamattoman/huurtumattoman pinnoitteen? Otitko silmälasivakuutuksen?
Jotakin noista olet ottanut, kun kerta hinta on yli kaksinkertainen, ja todennäköisesti vielä useamman lisä-jutun.
En usko, että ap on ainoa joka on hämmästyneenä poistunut liikkeestä ostettuaan "tarjouslasit" triplahinnalla. Ketjuliikkeiden mainonta on vähintääkin kyseenalaista, koska siinä ei selvästi ilmoiteta, että vain harvoille käy peruslinssit jonka tuo tarjoushinta kattaa. Vähänkin jos on vahvuutta linsseissä, on mahdotonta ottaa ohentamattomia jne.
Tottakai voit perua, mutta tee peruutus heti. Seuraavan kerran kun liike on auki, tee peruutus tai jos liikkeellä on sähköposti, laita meiliä.
Soita sinne heti kun mahdollista ja kysy voiko perua. Siis heti kun liike aukeaa.
Miksi se hinta nousi 75 eurosta?