Mitä kumppanisi tapaa vihaat?
Exälläni oli ärsyttäviä tapoja tiskien suhteen. Hän saattoi laittaa astiani tiskialtaaseen ja valittaa, jos otin kaapista puhtaan kupin. Koska tiskialtaassa olevat astiat eivät kuulemma olleet likaisia. Vaikka niiden päälle oli valuteltu vettä ja huuhdeltu likaisia astioita jne. Yök. Jätin astiani tiskipöydälle, jos meinasin käyttää uudelleen, mutta exä laittoi ne aina tiskialtaaseen.
Inhosin myös hänen tapaa maiskuttaa syödessään. Ihan hirveän kuuloista. Joskus piti mennä toiseen huoneeseen siksi aikaa kunnes hän oli syönyt.
Huom! Ketjun tarkoituksena ei ole haukkua puolisoitanne. Tein tämän ketjun vertaistuen takia.
Kommentit (27)
Kaikki mukit, lautaset jää aina pöydälle tai olohuoneeseen eikä vie niitä juuri koskaan tiskikoneeseen tai pois. Vaatteet, pelit ja kaikki muukin jää lähes aina levälleen. Nytkin keitti kahvia ja jätti kahvipurkin auki ja levälleen pöydälle. Miten on niin vaikea laittaa takaisin kaappiin se purkki? Olen miettinyt mikä saa aikaan miehissä(miks ei naisissakin) että tavaroita ei raivata tai viedä paikoilleen? Onko lapsuuden kodissa aina siivottu ja raivattu puolesta vai mikä saa tällaista aikaan? Raivostuttavaa. Samoin se, että astianpesukonetta ei laiteta oma-aloitteisesti koskaan tai pyyhitä tasoja. Nämä on itselle ihan jokapäiväisiä hommia niin ihmetyttää miten toinen ei tee oma-aloitteisesti. Miten muuten niin aktiivinen ja töissä oma-aloitteinen mies muuttuu kotona tuollaiseksi?
Vaimoni ei laita käytettyjä astioita suoraan tiskikoneeseen, vaan kerää niitä pinoiksi tiskipöydälle, ja sitten yhdellä kerralla kera jumalattoman astioiden paukkeen laittaa ne siitä koneeseen (sen osan joka mahtuu). Kun se "on niin helppoa". Argh!
En minä tätä tapaa vihaa, mutta välillä lievä arsytys nostaa päätään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mukit, lautaset jää aina pöydälle tai olohuoneeseen eikä vie niitä juuri koskaan tiskikoneeseen tai pois. Vaatteet, pelit ja kaikki muukin jää lähes aina levälleen. Nytkin keitti kahvia ja jätti kahvipurkin auki ja levälleen pöydälle. Miten on niin vaikea laittaa takaisin kaappiin se purkki? Olen miettinyt mikä saa aikaan miehissä(miks ei naisissakin) että tavaroita ei raivata tai viedä paikoilleen? Onko lapsuuden kodissa aina siivottu ja raivattu puolesta vai mikä saa tällaista aikaan? Raivostuttavaa. Samoin se, että astianpesukonetta ei laiteta oma-aloitteisesti koskaan tai pyyhitä tasoja. Nämä on itselle ihan jokapäiväisiä hommia niin ihmetyttää miten toinen ei tee oma-aloitteisesti. Miten muuten niin aktiivinen ja töissä oma-aloitteinen mies muuttuu kotona tuollaiseksi?
Puhu ihan vaan siitä itse valitsemastasi miehestä, äläkä kaikista miehistä
Kumppanini puheripuli on toisinaan todella rasittavaa. Yleensä silloin laitan korvakuulokkeet korviini ja kuuntelen musiikkia.
Exästä puhuminen.
Aihe ei onneksi kamalan usein tule esille, mutta esim. kaupassa jos pohdin tuotetta, mies voi kertoa toisen olleen exänsä suosikki. Esim. Tomaattimurska chili vai yrtti --> exä tykkäsi chilistä. Suklaalevy --> ex tykkäsi fazerista. Ei sinänsä mikään iso asia, mutta toisaalta eipä minua exän lempparit myöskään oikein kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap on oikeilla jäljillä.
Itse olen aivan tolkuttoman ärsyyntynyt siihen, että vaimoni lastaa kaikki tiskit tiskialtaisiin, niin tiukkaan, että niitä on vaikeaa ottaa sieltä pois ilman, että jotakin menee rikki. Eikä vettä voi laskea. No, meillä on työnjako näköjään sellainen, että vaimo kasaa tiskit tiskialtaaseen ja minä tiskaan ne (lähes poikkeuksetta).
Sama pätee pyykkeihin. Hän kyllä kasaa niitä pyykkikorin täyteen - kukkuroilleen - ja sen jälkeen lattialle sen ympärille, mutta ei vahingossakaan PYYKKIKONEESEEN. Puhettakaan, että laittaisi pyykkikoneen päälle. Ottaisi pyykit sieltä pois. Ripustaisi kuivumaan. Lajittelisi pyykit. Silittäisi. Viikkaisi. Laittaisi kaappeihin (ei laita edes omiaan; olen kyllästynyt hänen pyykkipinoihinsa sohvan nurkassa tms, joten viikkaan hänen vaatteensa hänen vaatekaappiinsa).
Haha. Exäni teki ihan samaa pyykkien kanssa. Todella ärsyttävää keräillä kaatuneen pyykkikorin vaatteita lattialta.
Ap
AP, oletko kokeillut tukkapöllyä?