Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei voi sitten grillailla enää :(

Vierailija
29.03.2014 |

Asumme pienessä rivariyhtiössä jossa kaksi taloa ja piha välissä. Meidän talossa sisäänkäynti ja oma piha taloyhtiön pihalle päin. Toisessa vastakkaisessa talossa sisäänkäynti taloyhtiön pihan puolelle mutta oma piha talon toisella puolella.

Grillasimme tuossa omalla pihalla ja tietenkin se jonkin verran käryää. Olimme lopettelemassa ja siirtymäss syömään niin vastakkaisesta talosta naapuri tulee keuhkoomaan että heidän vauvansa ei voi nukkua pihalla kun grillikäry haisee ja kaikki vaatteet ja vaunut alkaa hsista ruoankärylle. En tiennyt että se naapurin rouva oli jo synnyttänyt. Siinä naapurin ukko tunkee mun nenään makuupussia, että haista nyt. Sanoi myös ettei jatkossa grillailla kun heillä vauva on ulkona.

Olin ihan äimänä. En edes näe koska se kersa on ulkona kun piha toisella puolella taloa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasugrilli on sa sillä grillattiin. Hieman käryähän siitäkin tulee. Melkein kaikilla on grilli tässä yhtiössä, myös näillä vinkujilla. Grillaaminen ei myöskään ole kielletty (tarkistin kun muutettiin pari vuotta sitten).

Kyllä pisti vihaksi. Mies meni äsken keskustelemaan naapurin kanssa asiasta. Katsotasn mitä tuumaavat.

Vierailija
22/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaville kaasunaamari niin jo taas voi rillailla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se grillin savu talon yli meni just niiden naapurien pihalle ja vauvan vaunuihin? Vauvan ei ole edes pakko nukkua ulkona, kun heillä on se asuntokin siinä pihansa jatkeena, nukkukoon sisällä.

Savua tulee hetkittäin kaasu- ja sähkögrillistäkin, mutta sen ei pitäisi haitata ketään (normaalia) eikä se hajusta kenenkään naapurin pihalla olevia tavaroita.

Jos grillaus ei ole kielletty erikseen, se on sallittua. Jos ei miellytä naapuria, se on hänen ongelmansa. Toivottavasti ko. naapuri ei ole hallituksen puheenjohtaja, silloin voi tehdä teidän elämänne vaikeaksi ilkeyttään, muuten ei tarvitse välittää.

Vierailija
24/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin pitänee muuttaa metsänperälle.

Vierailija
25/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yrittäisin varmaan sanoa ystävällisesti, ettette tienneet vauvasta, ja vaikka olisitte tienneetkin, niin mikään sääntö ei kiellä grillausta. Jos vauva on vielä talon toisella puolella niin tuskin se käry niin kamala on.

Itse olen herättänyt vahingossa naapurin vauvan parikin kertaa ruohonleikkurilla. En tietenkään tahallaan herätä jos huomaan että vauva on vaunuissa, mutta meillä on sen verran suojaisat, aidatut pihat, ettei sinne niin vaan näe, enkä jaksa kurkkia kaula pitkällä toisten pihoille tai parvekkeille! Toisaalta ymmärrän esikoisen saaneita, ovat niin höyrähtäneitä vauvan kanssa ja haluavat suojella sitä pientä puhtoista nyyttiään kaikelta. Vauva saa ihmisen sekaisin, varmaan itsekin tiedät jos olet äiti.

Enemmän olisin huolissani saasteista, varsinkin pk-seudulla olisi kyseenalaista nukuttaa vauvaa nyt katupölyaikaan ulkona. En edes pyykkiä kuivaa ulkona kun en halua pölyä niihin. Samoin ylikesyt oravat, irtokissat ja tuulenpuuskat lentävine oksineen tai esineineen voivat olla vaarallisia vauvoille vaunuissaan.

Vierailija
26/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 jatkaa, että meillä on naapurissa parvekesauhuttelija, muttei se mua haittaa, ainakaan niin paljoa että jaksaisin valittaa. Tupakansavu laimenee tuulessa, tuskin se niin paha juttu on jos pikkasen sisällekin pääsee.

Niin kauan kun lapsemme saavat leikkiä pihalla rauhassa, mitään ei rikota tai kotirauhaa häiritä kovalla yöllisellä meluamisella, tappelulla tai känniörvellyksellä, niin kaikki on hyvin!

Vierailija
27/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tämä naapuri hallituksen pj, onneksi. Mies siis kävi keskustelemassa naapurin kanssa. Mies oli onnitellut vauvasta sekä sanonut ettei tiedetty, että hän oli jo syntynyt. Oli myös kertonut ettei säännöissä kielletä grillaamasta. Naapuri oli edelleen raivonnut asiasta ja yrittänyt tyrkyttää meille makuupussi sekä vauvan vaatteet pesuun. Mies ei ottanut. Huutoa sieltä kuului (naapurin mies huusi). Hyvä etten soittanut poliisit paikalle kun kuului sisään asti. Naapuri oli myös soittanut hallituksen pj:lle asiasta. Hallituksen pj soitti sit minulle ja ihmetteli samaa kuin mekin. Oli myös ilmoittanut että saa grillata.

Kauhee riita nyt asiasta. Onpa tääkin ilta :(

Ap

Vierailija
28/28 |
29.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika käryt siellä on jos kaikki rillailevat. En tykkää grillata, siitähän saa PAH yhdisteitä eli ei ole terveellistä. Siellä tehkää mitä huvittaa. En asu rivarissa vaan kerrostalossa.