Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olet kaunis sellaisena kuin olet"

Vierailija
24.11.2020 |

On loukkaava ja vähättelevä lause rumalle/rumahkolle naiselle.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oleeen jo päätökseni tehnyt eikä sitä horjuta enää mitkäään mielipiteet.

Vierailija
22/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko oikeasti, että vain teidän subjektiivinen käsitys on ainoa oikea ja että te saatte päättää, mitä muut ihmiset näkemästään ajattelevat? Kovin pinnallinen ja suppea maailmankatsanto. 

Ei se olekaan ainoa oikea. Mutta joskus noita kehuja saatetaan heittää vaikka oikeasti ajateltaisiin aivan toisin. En pidä valehtelusta.

En pidä minäkään, mutta et voi olla varma milloin joku toinen valehtelee, eikä syyksi riitä se, että olet itse aivan eri mieltä. Minulla ainakin on kovin vähän mielipiteitä toisten ihmisten ulkonäöstä tai muutenkaan ulkoisiin piirteisiin liittyviä mieltymyksiä. Koen kuitenkin jokaisen olevan kauneimmillaan "juuri sellaisena kuin on" (eli luonnollisimmillaan). Ja kaunis personaallisuus nyt vaan saa sen koko ihmisen loistamaan silmissäni ja hehkumaan kauniina olentona. Jos joku pitää subjektiivista kokemustani kauniista valehteluna ja loukkaantuu, niin ongelma on sitten hänellä. 

Ei sitä tiedäkään milloin valehtelee, mutta silti tätä tapahtuu. Siksi suhtaudun kaikkiin kehuihin skeptisesti. Yhden ihmisen mielipide on loppujen lopuksi aika merkityksetön, jos vaikuttaa siltä että valtaosa ajattelee toisin.

Riippuu ainakin omasta mielestäni ihmisestä. Minulle ainakin valtaosan mielipide ulkonäöstäni on täysin merkityksetön, mutta sen yhden ainoan tietyn merkitsee. 

Eikä sinun tietenkään tarvitse uskoa mitään mitä kukaan sanoo, mutta sitten tälläisilla ketjuilla ei ylipäänsä ole mitään merkitystä. 

Entä sitten jos kuvitellaan tilanne, että se yksi ainoa jonka mielipide merkitsee, ei pidäkään sinusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On loukkaus rumalle naiselle, ei ne naiset jotka sanoo olevansa rumia ja silti seurustelee ole oikeasti rumia, koska ovat kelvanneet miehelle

Toisin on me oikeasti rumat, yhtään positiivista en ole kuullut ulkonäöstäni, okei joskus 11 vuotta sitten joku pappa sanoi et olen hauskannäköinen

Muuten huutelua, yökköilyä, oksennus ääniä yms

Itse en ole koskaan saanut parisuhdetta, vaikka saan ulkonäöstäni kehuja jatkuvasti. Moni ruma nainen on onnellisesti parisuhteessa. Ei tälläiset asiat ole mitään mustavalkojuttuja.

Sama juttu. Kehuja ulkonäöstä kyllä tulee mutta parisuhteessa en ole koskaan ollut. Kiinnostuneita miehiä on ollut mutta heitä (lähes) kaikkia yhdistävä tekijä on ollut ei-puoleensavetävä ulkonäkö. Olen alkanut tämän johdosta epäillä että kehut ulkonöstäni ovat olleet perättömiä. Jos olisin oikeasti kaunis, aivan varmasti myös komeat miehet kiinnostuisivat.

Totta. Aloin miettiä kaikkia elämäni miehiä ja panoja niin friikkisirkus kuvaisi niitä parhaiten. Kaikilla jotenkin kummalliset kehot, rumat naamat, ylipainoa, paljon vanhempia ja jos ihan kauhusta kirkumatta on pystynyt katsomaan niin ne on olleet todella pimeästi luonnevikaisia. Vielä oudommin kuin nämä muut kummajaiset joiden kanssa on ollut. En ole ikinä ollut miehen kanssa jonka ulkonäkö olisi ollut normaali. Ihan perusjannu, ilman mulkosilmiä, kummallista päätä tai epäsymmetristä kehoa. Ei ole osunut kohdalle. Kyllä minun täytyy olla ruma kun muuta ei ole ollut.

Kai heissä jotain puoleensavetävää on ollut kerta olette lähempään tuttavuuteen päätyneet? Mulla noi kiinnostuneet miehet ovat olleet sitä luokkaa ettei sellainen ole tullut kysymykseenkään. Tietysti joku yksi poikkeus on mahtunut joukkoon mutta se on todellakin ollut vain poikkeus.

Vierailija
24/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kohteliaisuutena. Ei tarvitse laittaa paksua pakkelikerrosta ollakseen kaunis vaan on kaunis sellaisena kuin on. 

Vierailija
25/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sitten mieluummin sanoa, että ei haittaa, vaikka olet ruma kuin rullatuoli? Saisiko se paremmalle mielelle? Usein tuntuu tämän palstan perusteella, että ns. rumien naisten ongelma ei läheskään aina ole rumuus vaan onnettoman huono itsetunto. Kaikki kehut torpataan heti, etenkin, jos ne vähänkin liippaavat ulkonäköä.

Kehut torpataan tietenkin, jos ne eivät ole realistisia vaan sanot niin vaan koska et kehtaa puhua suoraan. Todella loukkaavaa heittää kehuja joista kumpikin tietää ettei ne ole totta.

Ei se edes ole huonoa itsetuntoa. Ruma tietää olevansa ruma ja elää asian kanssa. Miksi hänelle pitää valheellisesti sanoa hänen olevan kaunis, miksi hänen pitäisi kuvitella olevansa kaunis, onko hänellä arvoa vasta kun hän epärealistisesti kuvittelee olevansa kaunis?

Miksei ruman anneta olla rauhassa ruma, onko rumalla arvoa vasta jos ruma itse kuvittelee olevansa kaunis? Miksei ruma saa olla sellainen kun on, ruma?

Yhden roska on toisen aarre ja yhden ruma on toisen kaunis. On totta, että kauneusihanteisiin mahtumattomia ihmisiä, etenkin naisia, voidaan kommentoida tosi törkeästi. Se ei silti tarkoita sitä, että tällainen ihminen ei voisi olla kenenkään mielestä hyvännäköinen. Yleensä epäaidot kehut oppii erottamaan suoraan sydämestä tulevista. Lirkuttelu ja mielistely ärsyttää niitä kauniitakin, kun taas vähän niin kuin puolihuolimattomasti tuleva kehu on monesti vakavissaan lausuttu.

Vierailija
26/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä ulkonäköä ylipäätään pitää kommentoida?

Vierailija
27/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin sitä varsinaisesti pitääkään. Mutta kai niin yleensä tehdään ihan tavan vuoksi tai jos halutaan saada toinen hyvälle mielelle.

Vierailija
28/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin sitä varsinaisesti pitääkään. Mutta kai niin yleensä tehdään ihan tavan vuoksi tai jos halutaan saada toinen hyvälle mielelle.

Oikeammin, halutaan vaan itselle hyvä mieli että on kehunut "reppanaa". Todellisuudessa tuollaisesta ei kehun kohteelle tule hyvä mieli.

Vierailija
29/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko oikeasti, että vain teidän subjektiivinen käsitys on ainoa oikea ja että te saatte päättää, mitä muut ihmiset näkemästään ajattelevat? Kovin pinnallinen ja suppea maailmankatsanto. 

Ei se olekaan ainoa oikea. Mutta joskus noita kehuja saatetaan heittää vaikka oikeasti ajateltaisiin aivan toisin. En pidä valehtelusta.

En pidä minäkään, mutta et voi olla varma milloin joku toinen valehtelee, eikä syyksi riitä se, että olet itse aivan eri mieltä. Minulla ainakin on kovin vähän mielipiteitä toisten ihmisten ulkonäöstä tai muutenkaan ulkoisiin piirteisiin liittyviä mieltymyksiä. Koen kuitenkin jokaisen olevan kauneimmillaan "juuri sellaisena kuin on" (eli luonnollisimmillaan). Ja kaunis personaallisuus nyt vaan saa sen koko ihmisen loistamaan silmissäni ja hehkumaan kauniina olentona. Jos joku pitää subjektiivista kokemustani kauniista valehteluna ja loukkaantuu, niin ongelma on sitten hänellä. 

Ei sitä tiedäkään milloin valehtelee, mutta silti tätä tapahtuu. Siksi suhtaudun kaikkiin kehuihin skeptisesti. Yhden ihmisen mielipide on loppujen lopuksi aika merkityksetön, jos vaikuttaa siltä että valtaosa ajattelee toisin.

Riippuu ainakin omasta mielestäni ihmisestä. Minulle ainakin valtaosan mielipide ulkonäöstäni on täysin merkityksetön, mutta sen yhden ainoan tietyn merkitsee. 

Eikä sinun tietenkään tarvitse uskoa mitään mitä kukaan sanoo, mutta sitten tälläisilla ketjuilla ei ylipäänsä ole mitään merkitystä. 

Entä sitten jos kuvitellaan tilanne, että se yksi ainoa jonka mielipide merkitsee, ei pidäkään sinusta?

No se tietenkin sattuisi? Parashan olisi olla välittämättä kenenkään muun mielipiteestä etenkin niin turhaan asiaan kuin ulkonäkö, johon voi itse kovin rajallisesti vaikuttaa, mutta niin itsevarma en minäkään ole. 

Vierailija
30/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tuollaiselle kaikkeen loukkaantujalle tulee puhua? Hänellä kaikkeen sisältyy piilomerkityksi (kettuiluja). Kunpa hänet tunnistaisi jo kaukaa, että voi kiertää kaukaa.

Vierailija
31/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä edes on kauneutta? On ihan eri asia sanoa jotain "mallimaisen" kauniiksi, kuin säteilevän kauniiksi. Jälkimmäisessä kauneus säteilee sisältä tehden ihmisestä kauniin abstraktilla tavalla. Hyvin harva täällä maapallolla on niin kaunis, että voisi mennä missikilpailuihin.

Tärkeintä on, että itse tuntee itsensä kauniiksi ja arvokkaaksi.

Vierailija
32/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up