Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Olet kaunis sellaisena kuin olet"

Vierailija
24.11.2020 |

On loukkaava ja vähättelevä lause rumalle/rumahkolle naiselle.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sitten mieluummin sanoa, että ei haittaa, vaikka olet ruma kuin rullatuoli? Saisiko se paremmalle mielelle? Usein tuntuu tämän palstan perusteella, että ns. rumien naisten ongelma ei läheskään aina ole rumuus vaan onnettoman huono itsetunto. Kaikki kehut torpataan heti, etenkin, jos ne vähänkin liippaavat ulkonäköä.

Vierailija
2/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sitten mieluummin sanoa, että ei haittaa, vaikka olet ruma kuin rullatuoli? Saisiko se paremmalle mielelle? Usein tuntuu tämän palstan perusteella, että ns. rumien naisten ongelma ei läheskään aina ole rumuus vaan onnettoman huono itsetunto. Kaikki kehut torpataan heti, etenkin, jos ne vähänkin liippaavat ulkonäköä.

Jep. Jos haluaa olla rauhassa ruma, ja oikein kieriä siinä rumuudentunteessa, niin siitä vain. Sen voi tehdä itsekseen hakematta sille asialleen huomiota. Paras esimerkki mitä on tullut vastaan on ollut se kun itse pidän kaikenvärisiä ihmisiä kauniina, kun eräs vaaleaakin vaaleampi neitokainen otti kamalat pultit MINUN henkilökohtaisesta mielipiteestäni, joka koski sitä että pidän valkoisia ripsiä ja todella vaaleita kulmia ihanannäköisinä. Eli hän suuttui siitä että pidin hänen tyyppistään ihmisväriä kauniina. 

Mun puolesta värjäilkööt ja nyppikööt, en sinti mieltymyksiäni muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asian esittäjästä. Jos sanoja on oma puoliso jonka tietää rakastavan, tuntuu mukavalta ja siltä että on oikean ihmisen matkassa.

Jos taas joku pälli jonka on ihan pakko sanoa mielipiteensä toisen ulkonäöstä niin katsoisin sivusilmällä hieman hitaasti.

Vierailija
4/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On loukkaus rumalle naiselle, ei ne naiset jotka sanoo olevansa rumia ja silti seurustelee ole oikeasti rumia, koska ovat kelvanneet miehelle

Toisin on me oikeasti rumat, yhtään positiivista en ole kuullut ulkonäöstäni, okei joskus 11 vuotta sitten joku pappa sanoi et olen hauskannäköinen

Muuten huutelua, yökköilyä, oksennus ääniä yms

Vierailija
5/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kyllä. Tulee vaan paha mieli kun huomaa, että toinen valehtelee ja sanoo noin vaan ettei tuottaisi pahaa mieltä. Todelliset ajatukset paistavat kasvoilta. Se että hän kuvittelee toisen uskovan näitä valeita, näyttää että hän pitää tätä toista ruman lisäksi vielä hyväuskoisena hölmlnä. Kyllä se loukkaa enemmän kuin suora realismi.

Vierailija
6/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rumat miehetkin pahoittavat mielensä tuollaisista puheista. Miesten ulkonäköön ei kuitenkaan puututa yhtä usein kuin naisten.

"Olet kaunis sellaisena kuin olet" ja "olet sisäisesti kaunis" ovat kohteliaisuuksien harhalaukauksia. Sävy tietysti riippuu tilanteesta. Jos on ihan pakko kommentoida toisen ulkonäköä, voi ottaa jonkin yksityiskohdan ja mainita vaikka kiiltävät hiukset, kauniin muotoiset kädet tai jotakin muuta sellaista, joka oikeasti on totta. Esimerkiksi ihan kaikki silmien värit ovat kauniita.

Usein on kuitenkin parempi olla kommentoimatta ulkonäköä tai olemusta mitenkään. Minä olen aina tykännyt olla pitkä. Teininä 80-luvulla kuitenkin kuulin tutuilta ja tuntemattomilta hyvin usein huomautuksen "missin mittainen" ja loukkaannuin joka ikinen kerta: mielestäni oli selvää, että pituuteen tartuttiin, koska minusta ei löytynyt yhtään mitään muuta hyvällä kommentoitavaa. Jokainen "missimmittane" sai minut häpeämään vähän enemmän kaikkea muuta, mitä olin. Ymmärsin myöhemmin, että loukkaantuminen oli ihan turhaa, mutta teinivuosinani meni monta päivää pilalle sen vuoksi, että joku satunnainen setämies kuljetti katsettaan päästä varpaisiin ja takaisin ja katsoi asiakseen kommentoida näkemäänsä.

Vierailija
7/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehut torpataan tietenkin, jos ne eivät ole realistisia vaan sanot niin vaan koska et kehtaa puhua suoraan. Todella loukkaavaa heittää kehuja joista kumpikin tietää ettei ne ole totta.

Ei se edes ole huonoa itsetuntoa. Ruma tietää olevansa ruma ja elää asian kanssa. Miksi hänelle pitää valheellisesti sanoa hänen olevan kaunis, miksi hänen pitäisi kuvitella olevansa kaunis, onko hänellä arvoa vasta kun hän epärealistisesti kuvittelee olevansa kaunis?

Miksei ruman anneta olla rauhassa ruma, onko rumalla arvoa vasta jos ruma itse kuvittelee olevansa kaunis? Miksei ruma saa olla sellainen kun on, ruma?

Vierailija
8/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On loukkaus rumalle naiselle, ei ne naiset jotka sanoo olevansa rumia ja silti seurustelee ole oikeasti rumia, koska ovat kelvanneet miehelle

Toisin on me oikeasti rumat, yhtään positiivista en ole kuullut ulkonäöstäni, okei joskus 11 vuotta sitten joku pappa sanoi et olen hauskannäköinen

Itse en ole koskaan saanut parisuhdetta, vaikka saan ulkonäöstäni kehuja jatkuvasti. Moni ruma nainen on onnellisesti parisuhteessa. Ei tälläiset asiat ole mitään mustavalkojuttuja.

Vierailija
9/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole koskaan saanut parisuhdetta, vaikka saan ulkonäöstäni kehuja jatkuvasti. Moni ruma nainen on onnellisesti parisuhteessa. Ei tälläiset asiat ole mitään mustavalkojuttuja.

Se voi olla käänteinen, miehet ei uskalla lähestyä kaunista koska ajattelevat että se kaunis seurustelee, lisäksi miehet ihastuu päätä pahkaa ulkonäköön ja haluavat kauniista vaan sänky seuraa, toisin on me sysirumat me ei kelvata edes yhden illan juttuihin

Noilla rumilla voi olla räväkkä luonne joka vedonnut miehiin, myös lempeä luonteinen ruma on voinut onnistua saamaan miehen joka on rakastunut luonteeseen

Vierailija
10/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehut torpataan tietenkin, jos ne eivät ole realistisia vaan sanot niin vaan koska et kehtaa puhua suoraan. Todella loukkaavaa heittää kehuja joista kumpikin tietää ettei ne ole totta.

Ei se edes ole huonoa itsetuntoa. Ruma tietää olevansa ruma ja elää asian kanssa. Miksi hänelle pitää valheellisesti sanoa hänen olevan kaunis, miksi hänen pitäisi kuvitella olevansa kaunis, onko hänellä arvoa vasta kun hän epärealistisesti kuvittelee olevansa kaunis?

Miksei ruman anneta olla rauhassa ruma, onko rumalla arvoa vasta jos ruma itse kuvittelee olevansa kaunis? Miksei ruma saa olla sellainen kun on, ruma?

Tämä.

Ja yksi loukkaavimmista asioista mitä me oikeasti rumat kuullaan on se että olemme luonnon kauniita, tai Herttaisia ja kivoja, kyllä me joku löydetään, vuodesta toiseen...

Vierailija
11/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Kehuja ulkonäöstä kyllä tulee mutta parisuhteessa en ole koskaan ollut. Kiinnostuneita miehiä on ollut mutta heitä (lähes) kaikkia yhdistävä tekijä on ollut ei-puoleensavetävä ulkonäkö. Olen alkanut tämän johdosta epäillä että kehut ulkonöstäni ovat olleet perättömiä. Jos olisin oikeasti kaunis, aivan varmasti myös komeat miehet kiinnostuisivat.

Vierailija
12/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumuus on subjektiivinen käsite, kuten kauneuskin. Jokaisella saa olla sellainen mielipide toisen ulkonäöstä, kuin nyt sattuukaan olemaan. Tietenkin ne voi pitää omana tietonaan, ellei mielipidettä sitten ole pyydetty. Jos on pyydetty, on turha loukkaantua. 

Vierailija
13/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko oikeasti, että vain teidän subjektiivinen käsitys on ainoa oikea ja että te saatte päättää, mitä muut ihmiset näkemästään ajattelevat? Kovin pinnallinen ja suppea maailmankatsanto. 

Vierailija
14/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus?

Vierailija
15/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletteko oikeasti, että vain teidän subjektiivinen käsitys on ainoa oikea ja että te saatte päättää, mitä muut ihmiset näkemästään ajattelevat? Kovin pinnallinen ja suppea maailmankatsanto. 

Ei se olekaan ainoa oikea. Mutta joskus noita kehuja saatetaan heittää vaikka oikeasti ajateltaisiin aivan toisin. En pidä valehtelusta.

Vierailija
16/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se olekaan ainoa oikea. Mutta joskus noita kehuja saatetaan heittää vaikka oikeasti ajateltaisiin aivan toisin. En pidä valehtelusta.

En pidä minäkään, mutta et voi olla varma milloin joku toinen valehtelee, eikä syyksi riitä se, että olet itse aivan eri mieltä. Minulla ainakin on kovin vähän mielipiteitä toisten ihmisten ulkonäöstä tai muutenkaan ulkoisiin piirteisiin liittyviä mieltymyksiä. Koen kuitenkin jokaisen olevan kauneimmillaan "juuri sellaisena kuin on" (eli luonnollisimmillaan). Ja kaunis personaallisuus nyt vaan saa sen koko ihmisen loistamaan silmissäni ja hehkumaan kauniina olentona. Jos joku pitää subjektiivista kokemustani kauniista valehteluna ja loukkaantuu, niin ongelma on sitten hänellä. 

Vierailija
17/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pidä minäkään, mutta et voi olla varma milloin joku toinen valehtelee, eikä syyksi riitä se, että olet itse aivan eri mieltä. Minulla ainakin on kovin vähän mielipiteitä toisten ihmisten ulkonäöstä tai muutenkaan ulkoisiin piirteisiin liittyviä mieltymyksiä. Koen kuitenkin jokaisen olevan kauneimmillaan "juuri sellaisena kuin on" (eli luonnollisimmillaan). Ja kaunis personaallisuus nyt vaan saa sen koko ihmisen loistamaan silmissäni ja hehkumaan kauniina olentona. Jos joku pitää subjektiivista kokemustani kauniista valehteluna ja loukkaantuu, niin ongelma on sitten hänellä. 

Ei sitä tiedäkään milloin valehtelee, mutta silti tätä tapahtuu. Siksi suhtaudun kaikkiin kehuihin skeptisesti. Yhden ihmisen mielipide on loppujen lopuksi aika merkityksetön, jos vaikuttaa siltä että valtaosa ajattelee toisin.

Vierailija
18/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen valhehan tuo on. Mielummin keskittyisin muita puolia korostamaan, jos pärstä ei kovin miellyttävää sorttia.

Vierailija
19/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä tiedäkään milloin valehtelee, mutta silti tätä tapahtuu. Siksi suhtaudun kaikkiin kehuihin skeptisesti. Yhden ihmisen mielipide on loppujen lopuksi aika merkityksetön, jos vaikuttaa siltä että valtaosa ajattelee toisin.

Riippuu ainakin omasta mielestäni ihmisestä. Minulle ainakin valtaosan mielipide ulkonäöstäni on täysin merkityksetön, mutta sen yhden ainoan tietyn merkitsee. 

Eikä sinun tietenkään tarvitse uskoa mitään mitä kukaan sanoo, mutta sitten tälläisilla ketjuilla ei ylipäänsä ole mitään merkitystä. 

Vierailija
20/32 |
24.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Kehuja ulkonäöstä kyllä tulee mutta parisuhteessa en ole koskaan ollut. Kiinnostuneita miehiä on ollut mutta heitä (lähes) kaikkia yhdistävä tekijä on ollut ei-puoleensavetävä ulkonäkö. Olen alkanut tämän johdosta epäillä että kehut ulkonöstäni ovat olleet perättömiä. Jos olisin oikeasti kaunis, aivan varmasti myös komeat miehet kiinnostuisivat.

Totta. Aloin miettiä kaikkia elämäni miehiä ja panoja niin friikkisirkus kuvaisi niitä parhaiten. Kaikilla jotenkin kummalliset kehot, rumat naamat, ylipainoa, paljon vanhempia ja jos ihan kauhusta kirkumatta on pystynyt katsomaan niin ne on olleet todella pimeästi luonnevikaisia. Vielä oudommin kuin nämä muut kummajaiset joiden kanssa on ollut. En ole ikinä ollut miehen kanssa jonka ulkonäkö olisi ollut normaali. Ihan perusjannu, ilman mulkosilmiä, kummallista päätä tai epäsymmetristä kehoa. Ei ole osunut kohdalle. Kyllä minun täytyy olla ruma kun muuta ei ole ollut.