Apua! Kantapääni halkeilevat aivan yht'äkkiä..mikä avuksi??
Huh..tänäaamuna huomasin että kantapääni ovat halkeamassa useammasta kohtaa! aivan selkeitä muutaman millin syvyisiä halkeamia tullut ensimmäistä kertaa elämässni kantapäihin. Mistä lie johtuu? Rasvaan kyllä mutta ehkä tänä talvena jotenkin huolimattomasti..on ollut niin paljon stressiä että itsestäni huolehtiminen on vähän jäänyt. Mitä minä nyt näille teen? Mikä on paras tuote tähän vaivaan ja onko kotikonsteja? Pelkään että änämä halkeavat vereslihalle asti ja saan vielä jonkun tulehduksen. Olen siis 33-vuotias ihan perusterve ja normaalipainoinen nainen. Ikääntyminenkö tämän aiheuttaa kun ei ole ennen vaivannut?
Kommentit (6)
ja mulla! ja mulla halkeilee myös toi kohta josta ukkovarvas alkaa siis mikähän ton nimi on :D siis en oo saanu MILLÄÄN näitä toipumaan... argh. oon rasvannu, raspannu, hieronu ja kaikkea! välillä ovat niin kipiät että kävely sattuu :(
Mulla alkoi tuo sen jälkeen, kun sain lapsen. Jalkaterien iho on muuttunut varmasti pysyvästi, ennen jalat pysyivät rasvauksella sileinä.
Apteekista saa tosi hyviä jalkavoiteita halkeileville kantapäille.
Yöksi paksusti rasvaa, esim helosania tai perusvoidetta. Kotona kuljen aina pelkät villasukat jalassa. Puhtaan villan sisältämä lanoliini pitää jalat pehmeänä. Halkeilevat kantapäät on tympeä vaiva josta olen kärsinyt teinivuosista lähtien.. :/
Pistä paksu kerros rasvaista voidetta esim orionin hydran. Pyöräytä kantapäähän nilkan ympäri elmukelmua muutama kierros ja sitte nukkumaan. Toista tarvittaessa.
Mullakin alkoi kantapäät halkeilla tänä talvena ekaa kertaa elämässä. Tulkitsin sen ihan vaan talvesta ja kuivasta huoneilmasta johtuvaksi. Osta hohkakivi -semmoinen ruskea huokoinen on paras- ja hio sillä kantapäät sileiksi. Mä hioin sekä suihkussa että kuivana. Ja kun on sileää, tukeva annos rasvaa illalla kantapäihin, sukat jalkaan ja nukut yön yli. Mä tein tuota pari kolme iltaa joulukuussa ja edelleen on ihan sileät, ohuet, ehjät kantapäät.