Puhutteko avoimesti kuukautisista perheen kesken?
Vai vieläkö ne ovat tabu suomalaisessa kahvipöydässä?
Kommentit (13)
Ei ole tabu, mutta ei myöskään kahvipöytäkeskustelua. Hyviin tapoihin ei kuulu ruotia ruumiineritteitä ruokapöydässä.
Kyllä mä anoppilassa kerron kaikille millasia klönttejä mun ihanasta verisestä pimpukasta tulee, varsinkin kun ollaan ruoka pöydässä.
Miksi pitäisi puhua kuukautisista ja vielä kahvipöydässä? Ei kovin kiinnostava aihe. On paljon muitakin aiheita joista ei ole sopivaa puhua kahvipöydässä, paskantaminen lienee yksi, mutta ei se silti asiasta tabua tee.
Puhumme, mutta emme kahvipöydässä.
Tarvittaessa voidaan puhua vaikka kahvipöydässä, mutta ei niistä nyt ihan tarkoituksella jorita juuri kahvipöydässä.
t. mies, jolla on vaimon lisäksi kolme teini-ikäistä tytärtä
En kyllä muista, että oltais puhuttu, kahvipöydässä tai muutenkaan. Ei niissä ole mitään puhuttavaa, ne vaan on. Ei niitä erityisesti salaillakaan, mutta en vaan keksi, mitä puhuttavaakaan asiassa olis.
Joo. Juttelen iltaisin iskän kanssa puhelimessa niistä.
No avoimesti puhutaan miehen ja 13v tytön kanssa. On helpompaa näin ja jokaiselle voi kuvailla kauppareissulle omat terveysidetoiveensa.
Meillä on yleensä tapana keskustella asioista, jotka ovat useimpien paikallaolijoiden mielestä mielenkiintoisia ja joihin voi kommentoida jotakin. En vaan keksi, miten kuukautisista saisi aikaiseksi mitään fiksua ja sulavaa keskustelua. "Mulla on menkat. Mahaan sattuu." "Aha. Harmi."
Me ollaan sovittu, et kahvipöydässä ei saa keskutella muusta.
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi intiimiasioista pitäisi keskustella kahvipöydässä. Tai muutenkaan, ellei nyt ole joku ihmeellisempi tapaus. Eivät kuukautiset nyt mikään tabu ole, mutta ei niissä oikeasti ole mitään, mistä voisi keskustella. Ihmetyttää, kun yksi puolituttu työkaveri kertoo aina, että tänään ne alkoivat. Mitä asia minulle kuuluu?
Yksi toinenkin kaveri tuo omat kuukautis- ja ehkäisyongelmansa kahvipöytäkeskusteluun, vaikken millään ymmärrä, miksi hän kuvittelee kaikkia kiinnostavan.
Puhutaan. Menkkojen alettua mulla on usein tarve selitellä pms-päissäni tekemiäni typeryyksiä... Esim. juuri tänään tajusin olleeni taas kerran ihan vitun sekaisin.
On