Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsesi kiusannut päiväkodissa/koulussa?

Vierailija
10.09.2025 |

Miten reagoit asiaan? Kävitkö keskusteluja koulun kanssa ja haitteko lapsellenne jostain apua? Millä tavalla lapsesi kiusasi: oliko pääjehu, taustanauraja?

Kiinnostaisi vakavasti. Yhden kiusaajalapsen vanhemman olen tavannut ja hän myönsi aivan suoraan lapsensa teot, mutta ei eri tekosyihin vedoten suostunut auttamaan lastaan.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän auttaisi lastaan. Tietää, että kiusaamalla lapsi saa kavereita, suosiota ja valtaa, aikuisena sitten hyvän työpaikan ja yhteiskunnallistakin valtaa.

Vierailija
2/3 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, päiväkodissa. Siihen onneksi tartuttiin jämäkästi päiväkodin puolelta. Puhuttelin lapseni hyvin vakavasti, uusi lastentarhanopettaja puhutteli kiusaajatytöt omalta osaltaan ja itse sovin päiväkodin aikuisten kanssa, että eivät anna näiden kiusaajatyttöjen leikkiä keskenään nyt ainakaan hetkeen, jotta tilanne rauhoittuu. Eikä se sitten jatkunutkaan, onneksi.

Pahaksi onneksi tämä tapahtui esikouluvuonna, ja lapseni oli jo toivonut tätä kiusaajakaveria luokkakaverikseen. Mutta hyväksi onneksi päiväkodissa oltiin hereillä ja sieltä oli ilmaistu koulun suuntaan, etteivät noudata kyseista toivetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hän auttaisi lastaan. Tietää, että kiusaamalla lapsi saa kavereita, suosiota ja valtaa, aikuisena sitten hyvän työpaikan ja yhteiskunnallistakin valtaa.

Jos kiusaaja on heikkolahjainen, niin voi vanhempien apu kiusaamisessa olla tarpeen. Minua ainakin tuli äiti auttamaan kuudennella luokalla, kun en itse saanut piestyä yhtä ekaluokkalaista tyttöä vaan jäin alakynteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi