Pika! Mies ei suostu syömään ruokaa, joka jäi huoneenlämpöön 7,5 tunniksi
Hänen mielestään hän voi saada ruokamyrkytyksen.
Olen sanonut hänelle, että hän voi aistinvaraisesti todeta, onko ruoka vielä syömäkelpoista. Se auta.
Tiedätkö hyviä linkkejä kuinka perustella asiaa?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Hygieniapassikurssilla opetettiin, että lihaa, kalaa tai maitotuotteita sisältävä ruoka saa olla huoneenlämmössä 2 tuntia, sen jälkeen sitä ei ole turvallista syödä.
No esim jos nostat vaikkapa karjalanpaistin uunista huoneenlämpöön, niin se todennäköisesti on vielä kahden tunnin päästä lämmintä. Että kyllä tuossa voi omaa järkeäkin käyttää. Riippuu siitä ruuasta. Mutta on tuo 7,5 tuntia aika pitkä aika, eri asia jos olisi ollut vaikka pizza. Ja silloinkin toki riippuu täytteestä, en mitään katkarapupizzaa menisi syömään, margaretan kyllä voisin syödä 7,5 tunnin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ruuasta. Jos esim keitettyä riisiä niin en todellakaan söisi. Jos taas kyseessä jauhelihakeitto niin kuumentaisin kiehuvaksi ja keittäisin muutaman minuutin ja söisin.
Mites tämä muutaman minuutin keittäminen sitä ruuan laatua parantaa?
Varmasti söisin jos joku ois mulle ruuan valmiiksi tehny. Ei se jo paistettu ja maustettu jauheliha 8 tunnis miksikään mene.
Syön aina ihan rohkeasti kaiken liian pitkään pöydälle unohtuneen, koska toivon salaa että kuolen. Olen tosissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hygieniapassikurssilla opetettiin, että lihaa, kalaa tai maitotuotteita sisältävä ruoka saa olla huoneenlämmössä 2 tuntia, sen jälkeen sitä ei ole turvallista syödä.
Tässä on sekin, että tein siis lasagnen ja jätin sen jäähtymään kun lähdin. Jäi sen takia huoneenlämpöön, kun en halunnut laittaa lämpöisenä kylmään.
Sehän on suuren osan tuosta ajasta ollut niin kuuma, ettei siinä mikään mikrobi elä. Ihan hyvin voi syödä, mutta kai se on miehen oma asia, syökö vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin koiran tai sian syödä.
Meillä ei valitettavasti ole kumpaakaan. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisin koiran tai sian syödä.
Meillä ei valitettavasti ole kumpaakaan. ap
Puheistasi päätellen miehesi on sika, jolla on koiran virka...
ap on ammattivalittaja jos joku ei jo tunnistanut. aina yhtä idioottimaisia aloituksia
Hauskaa, kun tässä ketjussa suurin osa vastaa ettei söisi. Sitten taas googletin taannoin samantyylistä asiaa, löytyi ylläri ylläri av:n ketju, jossa oli kysytty voiko yön yli pöydälle jäänyttä ruokaa syödä. Siinä ketjussa taas vastaosa oli että todellakin voi syödä, ei mene miksikään ruoka jos se on ollut pöydällä 12 tuntia jäähtymässä!
lukekaapa taas palstan aivottomat naiset mitä ruoan säilyttämisestä huoneenlämmössä kerrotaan ihan virallisesti
Kun teen ruuan se on hellalla kunnes jäähtynyt, yleensä nukkumaan mennessä pistän jääkaappiin. Näin tehtiin myös lapsuuskodissani eikä kukaan ole sairastunut!
Olen myös lämmittänyt uudelleen edellispäivän riisiä enkä ole sairastunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö itse?
Tein ruokaa miehen asunnolla, lähdin kotiin omalle asunnolle. ap
Miksi sinua kiinnostaa syökö aikuinen ihminen vai ei.
Todellakin söisin jos joku tekiai minulle lasagnea. Ei se tuossa ajassa pilalle ole mennyt. Uudelleen vaan uuniin, 200 astetta puoli tuntia.
Kuuma vuoka jääkaappiin on varma tapa saada ruokamyrkytys! Kattilan tai vuuan pitää olla täysin haalea mikä vie tunteja, esim. jos lasagnen tekee klo 15 niin klo 20 vuoka on sen verran jäähtynyt että sen voi siirtää jääkaappiin.
Vierailija kirjoitti:
Tietoa löytyy että ei voi syödä. Itse olen syönyt koko ikäni eikä mitään ole seurannut. Arpapeliä.
Mun lapsuudenkodissa toimittiin myös just noin ja kukaan ei koskaan sairastunut. Olen monet kerrat miettinyt, tulimmeko me immuuneiksi ruoassa eläville pöpöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö itse?
Tein ruokaa miehen asunnolla, lähdin kotiin omalle asunnolle. ap
Miksi sinua kiinnostaa syökö aikuinen ihminen vai ei.
Koska tein varta vasten miehelle ruokaa, että hänellä olisi (herkullista) ruokaa, jota lämmittää kun tulee töistä. Niin kurjaa, jos on sitä mieltä, että koko vuoallinen lasagnea on silloin roskiskamaa. ap
Pakastamalla se raikastuu uuden veroiseksi - siis se ruoka.