Pika! Mies ei suostu syömään ruokaa, joka jäi huoneenlämpöön 7,5 tunniksi
Hänen mielestään hän voi saada ruokamyrkytyksen.
Olen sanonut hänelle, että hän voi aistinvaraisesti todeta, onko ruoka vielä syömäkelpoista. Se auta.
Tiedätkö hyviä linkkejä kuinka perustella asiaa?
Kommentit (60)
Löytyy vain linkkejä että miehesi on oikeassa.
Riippuu ruuasta. Jos esim keitettyä riisiä niin en todellakaan söisi. Jos taas kyseessä jauhelihakeitto niin kuumentaisin kiehuvaksi ja keittäisin muutaman minuutin ja söisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ruokas? Liha? Kala? Kypsennettyä vai raakaa?
Lasagne jossa siis jauhelihaa.
Hygieniapassikurssilla opetettiin, että lihaa, kalaa tai maitotuotteita sisältävä ruoka saa olla huoneenlämmössä 2 tuntia, sen jälkeen sitä ei ole turvallista syödä.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy vain linkkejä että miehesi on oikeassa.
Ok:/
Itse kyllä vielä maistaisin ruokaa. Mies tuli odotettua myöhemmin kotiin, senkin takia näin kävi.
No älkää nyt viitsikö. Ruoka ei todellakaan ole mennyt miksikään. Joutaisi ihmiskunta tuhoutua, kun muutaman tunnin pöydällä ollutta ruokaa lapataan roskiin. Miten luulette ennen ihmisten pärjänneen ilman jääkaappeja?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et syö itse?
Tein ruokaa miehen asunnolla, lähdin kotiin omalle asunnolle. ap
Syöminen on riski. Voi saada ruokamyrkytyksen, tai olla saamatta. Kumpikin mahdollisia. Missään asiansa hoitavassa, ammattitaitoisten ihmisten ravintolassa tai ruokalassa ei ikinä tarjoiltaisi asiakkaille 7.5h pöydällä seisonutta ruokaa. Sen verran todellinen se riski on.
Tietoa löytyy että ei voi syödä. Itse olen syönyt koko ikäni eikä mitään ole seurannut. Arpapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Hygieniapassikurssilla opetettiin, että lihaa, kalaa tai maitotuotteita sisältävä ruoka saa olla huoneenlämmössä 2 tuntia, sen jälkeen sitä ei ole turvallista syödä.
Tässä on sekin, että tein siis lasagnen ja jätin sen jäähtymään kun lähdin. Jäi sen takia huoneenlämpöön, kun en halunnut laittaa lämpöisenä kylmään.
Eihän sitä ainakaan kuumentamatta pidä syödä.
ai meidän pitää googlettaa asia sun puolesta?
Ehkä jatkossa mies tekee itse itselleen ruuat, niin ei tarvitse tuollaisesta väitellä.
Ei kai sen pakko ole syödä jotain mitä ei halua? Itse ainakaan en herkkävatsaisena uskalla syödä aina kaikkea jos epäilen että siitä voi mennä maha sekaisin.
Mitä ruokas? Liha? Kala? Kypsennettyä vai raakaa?