Kävelin tänään koirani kanssa lenkkipolulla joka kulkee leikkipuiston ohi
Koirani joka on vallaton, isokokoinen pentu olisi halunnut rynnätä leikkimään juoksevien lasten kanssa. Komensin koiran takaisin vierelle, ja kun koira ei tullut otin kevyesti niskasta kiinni ja kielsin napakasti ryntäämisen. Sitten palautin koiran hihnasta kevyesti vetämällä takaisin vierelle. Leikkipuistosta ilmestyy nainen, joka alkaa huutaa tekevänsä eläinsuojeluilmoituksen koiran "alistamisesta". Menin aivan hämilleni, en todellakaan ollut millään tapaa satuttanut koiraani, vain antanut palautteen huonosta käytöksestä ja sitten ohjannut toimimaan oikein.
Koirani rotu on dogo argentino, joita ei ikinä saa kouluttaa väkisin alistamalla tai satuttamalla. Siksi antamani kurinpalautus oli sanallista, niskasta kiinni otto oli vain innostuneen pennun huomion saamiseksi.
Kyllä, elämässäni on pienet ongelmat mutta asia jäi vaivaamaan.. Mitä tämä nainen olisi halunnut minun tekevän huonosti käyttäytyneelle pennulle? Antavan keksin? Anteeksi avautuminen, olen vain ihmeissäni..
Kommentit (13)
Vaikka koiraa tai kissaa joutuisi joskus ottamaan kovenpaakin niskasta kiinni niin se ei sitä satu! Kyllä ne tuolla eläin lääkäreissäkin roikottaa niitä miten sattuu, niskasta kiinni ottaminen ei satu vaikka saattaa näyttää joskus pahalta.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:45"]
Miksi avaudut asiasta palstalla, etkä sanonut mielipidettäsi sille naiselle?
[/quote]
Idiootin kanssa on turha keskustella? Nainen esitti asiansa hyökkäävästi, eikä ap keksinyt riittävän rivakasti vastaloukkausta?
Ihan sama mitä ap olisi sanonut, kukkis olisi kuitenkin vain innostunut pauhaamaan tästä hirvittävästä eläinrääkkäyksestä.
Ja auta armias jos kauhea dogo argentiino apua olisi päässyt juoksemaan kahden metrin säteelle lapsista, iltis revittelisi jo "Pahamaineinen taistelukoira hyökkäsi lasten kimppuun"
Minulla on kolme dobermannia, työkoiria kaikki. Rajat ja rakkautta koulutukseen. Tuo oli vielä hellää siihen mihin näiden jästipäiden kanssa joutui tuossa rajojen vedossa.
Muutaman kerran olen selättänyt ulkonakin koirani kun ei ole muuten uskonut. Kukkahatut fifinomistajat kauhistelee, mutta ei ne rajoittamatonta koiraakaan lähelleen halua.
Ei ne laumanjohtajatkaan katsele hyvällä jos pentu ryppyilee siis jos on jo murkkuikäinen koiranpentu. Johtaja ottaa niskasta kiinni ja nakkaa selälleen ja pentu menee häpeillen ja yhtä kokemusta rikkaampana kauemmaksi.
Otteet koiraa myöten. Minulla on yksi dobi, joka on niin herkkä, että pelkkä hyi saa sen aisoihin ja toinen, jolle riittää tuo "purasu" niskasta ja sitten tämä nuorin pänkäpää, joka koettelee jokaista rajaa ja opettaa ainakin omistajansa laskemaan sataan.
Kiitos. Oliko kyseessä kukkahattutäti vai kohtelinko oikeasti koiraani julmasti?
Ap
jos olet tuollaisen rodun edustajan hommannut niin voisi kuvitella että omaat vahvan koirakokemuksen? Tällöin ei luulisi jonkun sivullisen puheiden kauheasti hetkauttavan?
Kyllä, koiria on minulla ollut pitkästi yli 20 vuotta. En ole koskaan aikaisemmin saanut kritiikkiä kasvatustaidoistani. Siksi ihmettelen.
Ap
Mitä väliä jonkun idiootin päänaukomisista?
Selvästikään ei ollut ihan terve -antaa jäkättää vaikka maailman tappiin saakka.
Selvästikään ei ollut ihan terve -antaa jäkättää vaikka maailman tappiin saakka.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 22:38"]
Cool story bro.
[/quote] Do you know what that means?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 23:23"]
[/quote]
Juurikin näin.
Kun dogo tulee murkkuikään tai aikuistuu, tuskin nappaat sitä niskasta enää edes huomion saamiseksi, koska sillähän ei saa kuin näpeilleen.
Miksi avaudut asiasta palstalla, etkä sanonut mielipidettäsi sille naiselle?
Ei se mikään kukkahattutäti ollut vaan ihan vaan arkinen jokapäiväinen puistobesserwisser. Sellainen, jonka työllistäjä on oma perhe ja joka kuitenkin tietää ihan kaikesta kaiken ja jakaa valoaan jokaiseen pimentoiseksi tulkitsemaansa kolkkaan.