Rouvat/neidit auttakkaa vähäsen miestä ymmärtämään naistani
Olen 25-vuotias mies ja rakas kihlattuni on 23-vuotias. Tilanne on tämä: naiseni ei halua lapsia, aina kun otan asian esille niin hän menee vaikeaksi ja rupee empimään. Meillä on yksi abortti takana, koska elämäntilanne oli huonoin mahdollinen tuolloin. Mutta ei enään, nykyään olemme molemmat hyvissä töissä ja kaikki on mennyt hyvin. Olen ollut rakkaani kanssa 16-vuotiaasta lähtien. Tämä on arka asia hänelle ja pelkää lapsia, miten voisin ymmärtää häntä tai puhua hänelle niin ettei lähde pakoon
Kommentit (25)
Mikä ongelma?
Tyttis on sanonut ettei halua lapsia. Mitä epäselvää siinä on sulle? Rehellinen tyttö.
Anna sen olla. Jos se ei halua lapsia, niin älä pakota niitä tekemään. Se on nimittäin hän joka niistä on sitten vastuussa aikuisikään asti.
Pakko sanoa, että olet jokaisen naisen unelmamies :)
Mikä kohta tässä on se, ettet ymmärrä? Hän ei halua lapsia. Ei ainakaan nyt. Hyvin mahdollisesti ei halua koskaan. Sinä joudut nyt omalta osaltasi miettimään, onko sinulle lapsen saanti niin tärkeä juttu, että päätät tämän suhteen ja etsit jonkun naisen, joka haluaa lapsia.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:02"]
Pakko sanoa, että olet jokaisen naisen unelmamies :)
[/quote]
Millä perusteella?
En ainakasn itse koe näin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:02"]Mikä ongelma?
Tyttis on sanonut ettei halua lapsia. Mitä epäselvää siinä on sulle? Rehellinen tyttö.
[/quote]
Se että ehkä panostan häntä siihen. Olen usein sanonut ja ehdottanut , että jättäisimme ehkäisyvälineet kokonaan pois. Haluaisin lapsen pian hänen kanssaan. Ehkä minun pitäisi hellittää vai kuinka?
On myös mahdollista, että hän ei halua lapsia sinun kanssasi. Tästäkin voit vetää omat johtopäätöksesi.
Anna aikaa. Olette vielä nuoria. Mutta voi olla, ettei nainen halua koskaan lapsia.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:04"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:02"]Mikä ongelma?
[/quote]
Se että ehkä panostan häntä siihen. Olen usein sanonut ja ehdottanut , että jättäisimme ehkäisyvälineet kokonaan pois. Haluaisin lapsen pian hänen kanssaan. Ehkä minun pitäisi hellittää vai kuinka?
[/quote]
Sulle on suoraan sanottu ettei hän halua lapsia.
miksette eka mee naimisiin ja sitten lapset?
siinä tulee testattua haluatteko samoja asioita eli tahdotte olla yhessä.
23-vuotias ei välttämättä vielä halua edes ajatella perhe-elämää. Älä painosta, siitä ei ole mitään hyötyä. Odottele rauhassa vuosi pari ja kokeile kepillä jäätä uudelleen. :)
niin in ja olisit varmasti monelle unelmamies sen takia, että haluat lapsen. Monikaan alle 30 v. miss on halukas lapseen.
Mun mieheni halusi kanssa lapsia nuorena ja niitä teimme. Unelmahan tuo on. Ei koe perhettä velvollisuutena vaan nauttii meistä. Se luo koko perheelle turvallisemman tulevaisuuden kun molemmat vanhemmat alusta asti täysillä mukana eikä ole tarvinnut suostutella.
Sinustakin tulee vielä joskus hyvä isä ja vaimosi arvostama mies. Sitä en osaa sanoa onko nykyinen kihlattusi tuleva vaimosi ja lastesi äiti. Tuon ikäinen tyttö jo osaa sanoa haluaako lapsia vai ei. Ja jos haluaa niin koska. Vaadi vastaus lapsiasiaan nyt kun molemmilla on vielä hyvä mahdollisuus löytää mieleinen kumppani. Sinä selkeästi haluat lapsia, mutta jos kihlattusi ei halua, teidän suhde on tuhoon tuomittu eikä kummankaan kannata tuhlata aikaa.
Miksi haluat lapsia? Ja oletko valmis vaikka yksinhuoltajaksi?
Tyttöystäväsi ei ole vielä valmis hankkimaan lapsia. Sitä ei voi osata ennustaa haluaako myöhemmin.
Tuu tänne mun lapselle isäks ja tehdään sille sisarus ;D
T. 25v. yh
En minäkään halunnut lapsia 23-vuotiaana (tai en ainakaan tiennyt että tulenko haluamaan) vaikka olinkin jo yhdessä mieheni kanssa. Rupesin haluamaan lapsia vasta lähempänä kolmeakymmentä ikävuotta. Tosin tästä ei voi päätellä mitään siitä haluaako sinun tyttöystäväsi lapsia vanhempana vai ei.
jos hän ei aio edes puhua asiasta, kysytään sinulta: miten paljon sinä haluat lapsia?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:28"]
Mun mieheni halusi kanssa lapsia nuorena ja niitä teimme. Unelmahan tuo on. Ei koe perhettä velvollisuutena vaan nauttii meistä. Se luo koko perheelle turvallisemman tulevaisuuden kun molemmat vanhemmat alusta asti täysillä mukana eikä ole tarvinnut suostutella.
Sinustakin tulee vielä joskus hyvä isä ja vaimosi arvostama mies. Sitä en osaa sanoa onko nykyinen kihlattusi tuleva vaimosi ja lastesi äiti. Tuon ikäinen tyttö jo osaa sanoa haluaako lapsia vai ei. Ja jos haluaa niin koska. Vaadi vastaus lapsiasiaan nyt kun molemmilla on vielä hyvä mahdollisuus löytää mieleinen kumppani. Sinä selkeästi haluat lapsia, mutta jos kihlattusi ei halua, teidän suhde on tuhoon tuomittu eikä kummankaan kannata tuhlata aikaa.
[/quote] Höpöhöpö!! Itse olin aivan vakuuttunut 28 vuotiaaksi asti etten halua lapsia. Sitten tapasin miehen jonka kanssa asia muuttui ja halusin lapsia, perheen. Tiedän myös muita joille on käynyt kuten itselleni. Eli ei 23v välttämättä tiedä haluaako lapsia vai ei. Eikä tarvitsekaan tietää.
Olen 23-vuotias nuori nainen ja mieheni on 25, täyttää 26. Olemme seurustelleet yli viisi vuotta. Tällä hetkellä lasten hankkiminen on viimeinen asia, mitä haluaisin. Emme ole kihloissa, eikä se ole vielä suunnitelmissakaan. Haluan nauttia nyt nuoruudesta, matkustella yhdessä ystävien ja mieheni kanssa, opiskella, luoda uraa, valvoa öitä, nähdä, elää ja kokea. Anna aikaa naisellesi, ehditte kyllä leikkiä perhettä vielä vanhempinakin :) muistathan, että suomalaisnaiset saavat keskimäärin ensimmäisen lapsensa noin 30-vuotiaina.
Toisekseen, sinun kannattaa ehkä mielessäsi miettiä, voitko elää naisen kanssa, joka ei ehkä koskaan halua lapsia. Mielestäni ei kannata painostaa keskusteluun nimenomaan vauvoista. Voisit esim järkätä jonkin romanttisen dinnerin (viedä vaikka syömään) ja siinä viinilasillisten ääressä maalailla tulevaisuutta. Anna naisesi kertoa sinulle omin sanoin, mitä hän haluaa tulevaisuudessa, mistä hän unelmoi? Ja mieti sitten, kohtaavatko unelmanne. Ja kuuluuko siihen tulevaisuuteen kenties se perhe.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 18:51"]
Olen 23-vuotias nuori nainen ja mieheni on 25, täyttää 26. Olemme seurustelleet yli viisi vuotta. Tällä hetkellä lasten hankkiminen on viimeinen asia, mitä haluaisin. Emme ole kihloissa, eikä se ole vielä suunnitelmissakaan. Haluan nauttia nyt nuoruudesta, matkustella yhdessä ystävien ja mieheni kanssa, opiskella, luoda uraa, valvoa öitä, nähdä, elää ja kokea. Anna aikaa naisellesi, ehditte kyllä leikkiä perhettä vielä vanhempinakin :) muistathan, että suomalaisnaiset saavat keskimäärin ensimmäisen lapsensa noin 30-vuotiaina.
Toisekseen, sinun kannattaa ehkä mielessäsi miettiä, voitko elää naisen kanssa, joka ei ehkä koskaan halua lapsia. Mielestäni ei kannata painostaa keskusteluun nimenomaan vauvoista. Voisit esim järkätä jonkin romanttisen dinnerin (viedä vaikka syömään) ja siinä viinilasillisten ääressä maalailla tulevaisuutta. Anna naisesi kertoa sinulle omin sanoin, mitä hän haluaa tulevaisuudessa, mistä hän unelmoi? Ja mieti sitten, kohtaavatko unelmanne. Ja kuuluuko siihen tulevaisuuteen kenties se perhe.
[/quote]
Tämä on erinomainen idea. Sen sijaan että kyselisit lapsista, kysy naiseltasi mitä hän toivoo tulevaisuudelta, missä hän näkee itsensä 10 tai 15 vuoden päästä. Siinäpähän selviää.
Voi olla, että abortti on vielä niin kipeä muisto, että tyttöystävääsi sattuu ajatella uutta raskautta. Oletteko puhuneet siitä, miltä se hänestä tuntui? Jos kyse on "vain" tästä, ehkä voitte keskustella asiasta tai tyttöystävä käydä juttelemassa tunteistaan terapeutille. Traumaattinen kokemus kuten abortti ei saisi olla kenenkään unelmien ja elämän esteenä.
Ja jos naisellasi on perusteltu mielipide, miksi hän ei halua koskaan lapsia, sinun täytyy valita kumpi on tärkeämpi - elämä tämän naisen kanssa vai isäksi tuleminen.