Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähestymiskielto isovanhemmille/omille vanhemmille

Vierailija
23.11.2020 |

Onko joku saanut lähestymiskiellon sukulaiselle? Millaisessa tilanteessa ja miten saitte sen? Olen lopenuupunut äitini häirintään ja jankkaamiseen siitä, ettei saa tulla meille riittävän usein katsomaan lapsiani. Tilanne on jo kovin tulehtunut, ja äitini viikottainen häirintä aiheuttaa ahdistusta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko vähän tarkemmin? Itsekin mielelläni näen lapsenlapsia viikoittain, mutta en sentään usko syyllistyneeni häirintään.

Vierailija
2/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hankkinut lähestymiskieltoa mutta lakimiehellä "uhkailu" oli äidilleni ihan tarpeeksi kova pelote. Äitini toistuvasti syötti allergiselle lapselleni kiellettyjä ruoka-aineita, jolloin lapsi sai pahoja vatsakipuja, iho-oireita ja henkitysvaikeuksia.

Ei ole enää äidillä asiaa lasteni lähelle ilman valvontaa, eikä kyllä ole muutenkaan enää tervetullut meille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut sukulaiselle enkä hakenutkaan, mutta vainoajalle sain ja eiköhän ne perusteet ole ihan samat. Kehotuksista ja kielloista huolimatta ei jätetä rauhaan, pommitetaan viesteillä ja kytätään perässä. Tästä pitää siis olla todisteita eli viestejä ja esimerkiksi päiväkirja kellonaikoineen siitä, kun on seurattu kotiovelle tms. Todistajina voivat olla ystävät, joille olet piinasta kertonut.

Ensin tulee esitutkinta ja jotkut vainoajat lopettavat häirinnän jo siihen, mutta eivät kaikki. Jos hakemus menee läpi, kesto on vuoden ja kiellon voi saada myös laajennettuna (kuten minä sain) koskien työpaikkaa ja työkavereita kodin lisäksi. Jos kieltoa ei noudateta, saa tekijä rangaistuksen ja saat uuden vuoden mittaisen lähestymiskiellon halutessasi ilman oikeuskäsittelyä. Hakiessa sinun siis täytyy olla oikeudenkäynnissä mukana.

Vierailija
4/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankkaamisesta ei lähestymiskieltoa, väkisin tunkeutumisesta kyllä. Vastaa äidillesi harvemmin, niin jankkaus vähenee.

Vierailija
5/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräät todistusaineistoa ja haet. Ilmoitat että käytös ahdistaa ja pelottaa sinua. Koet sen uhkaavana.

Ihan simppeliä.

Kolmesti olen hakenut.

Vierailija
6/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hankkinut lähestymiskieltoa mutta lakimiehellä "uhkailu" oli äidilleni ihan tarpeeksi kova pelote. Äitini toistuvasti syötti allergiselle lapselleni kiellettyjä ruoka-aineita, jolloin lapsi sai pahoja vatsakipuja, iho-oireita ja henkitysvaikeuksia.

Ei ole enää äidillä asiaa lasteni lähelle ilman valvontaa, eikä kyllä ole muutenkaan enää tervetullut meille.

Tuohan oli pahoinpitely.

Vierailija
7/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis olet antanut mummon syöttää lapsellesi USEITA KERTOJA sopimatonta ruokaa estämättä asiaa? Kiva juttu.

Vierailija
8/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa valitettavasti koko tarinaa avata, mutta äitini toiminta on sellaista rajat ylittävää. Välillä tilanne on mennyt siihen, että olen joutunut estämään kaikki hänen yhteydenottonsa, mutta hän häiritsee silti esim. kirjein/kortein tai sisarusteni kautta. Ihan sama mitä yritän sanoa, niin olen paha ihminen, kun estän hänen ”oikeuttaan” nähdä lastenlapsiaan hänelle sopivin aikavälein. Alan keräämään todistusaineistoa tästä häirinnästä siis. Hän ei tosiaan lopeta, vaikka usein eri kehoituksin pyytäisi jättämään rauhaan. On uhannut oikeustoimilla, koska estän sitä hänen muka-oikeuttaan. Haukkuu, solvaa, syyttelee. Huono äitikin muka olen.

Vierailija
9/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa valitettavasti koko tarinaa avata, mutta äitini toiminta on sellaista rajat ylittävää. Välillä tilanne on mennyt siihen, että olen joutunut estämään kaikki hänen yhteydenottonsa, mutta hän häiritsee silti esim. kirjein/kortein tai sisarusteni kautta. Ihan sama mitä yritän sanoa, niin olen paha ihminen, kun estän hänen ”oikeuttaan” nähdä lastenlapsiaan hänelle sopivin aikavälein. Alan keräämään todistusaineistoa tästä häirinnästä siis. Hän ei tosiaan lopeta, vaikka usein eri kehoituksin pyytäisi jättämään rauhaan. On uhannut oikeustoimilla, koska estän sitä hänen muka-oikeuttaan. Haukkuu, solvaa, syyttelee. Huono äitikin muka olen.

Ap:n vastaus siis.

Vierailija
10/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noita kirjeitä, kortteja, viestejä ja puheluaikoja on tallessa, niin ei niitä enää välttämättä edes tarvitse kerätä. Tarkoitan, ettei niitä tarvitse satoja olla, jos tuo on vielä pitkään jatkunut. Sisaruksillesi tulee kutsu oikeuteen todistajiksi eikä siellä siis käsitellä mitään muuta asiaa kuin sitä, että minkä verran on vainottu ja mahdollisia muita viesteihin ja yhteydenottoihin liittyviä rikoksia. Esimerkiksi kunnianloukkaus on yleinen.

Uhkauksia ei tarvitse olla saadakseen lähestymiskiellon, "pelkkä" vainoaminen riittää.

Vierailija
11/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olet antanut mummon syöttää lapsellesi USEITA KERTOJA sopimatonta ruokaa estämättä asiaa? Kiva juttu.

Asia kävi ilmi vasta useamman kerran jälkeen ennen kuin osattiin yhdistää oireiden ilmestyminen aina äidin vierailuihin. En tarvitse vieraiden ihmisten syyttelyä ja paheksumista, arvaa vaan kuinka paljon olen itseäni lapsen pahasta olosta syyttänyt jo.

Poliisi sanoi että täyttää pahoinpitelyn tunnusmerkit, mutta todistustaakka jäisi meille itsellemme.

Vierailija
12/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noita kirjeitä, kortteja, viestejä ja puheluaikoja on tallessa, niin ei niitä enää välttämättä edes tarvitse kerätä. Tarkoitan, ettei niitä tarvitse satoja olla, jos tuo on vielä pitkään jatkunut. Sisaruksillesi tulee kutsu oikeuteen todistajiksi eikä siellä siis käsitellä mitään muuta asiaa kuin sitä, että minkä verran on vainottu ja mahdollisia muita viesteihin ja yhteydenottoihin liittyviä rikoksia. Esimerkiksi kunnianloukkaus on yleinen.

Uhkauksia ei tarvitse olla saadakseen lähestymiskiellon, "pelkkä" vainoaminen riittää.

Kiitos vastauksesta. Tätä todella on jatkunut jo pitkään. Viestejä ym. onkin tallessa. Olen myöskin ihan täyspäinen ihminen, enkä näin absurdia asiaa harkitsisi, ellei se olisi tarpeen. Äitini on sitä paitsi nähnyt lapsiani, mutta hän ei voi vaan hyväksyä, että minun kotiini ei voi tulla silloin, kun hänelle sopii.

Vierailija
13/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Tätä todella on jatkunut jo pitkään. Viestejä ym. onkin tallessa. Olen myöskin ihan täyspäinen ihminen, enkä näin absurdia asiaa harkitsisi, ellei se olisi tarpeen. Äitini on sitä paitsi nähnyt lapsiani, mutta hän ei voi vaan hyväksyä, että minun kotiini ei voi tulla silloin, kun hänelle sopii.

Varmuuden vuoksi vielä kerron, että lähäri tarkoittaa, ettet halua minkäänlaisia yhteydenottoja. Lasten sisällyttäminen tarkoittaa, etteivät hekään tapaa tai ole yhteyksissä (laajennettu lähäri). Ei kannata aloittaa prosessia, jos ajattelet, että yhteydenotot haluamiisi aikoihin sopivat, lähestymiskielto tarkoittaa ihan totaalista irtiottoa.

Jos haluat vain suhteen tavallisemmaksi, niin siihen sopii jokin sovittelumenetelmä yms. Tiedä sitten ehdotetaanko sitä tällaisissa, kun itselläni vain siitä kokemusta, että ventovieras mies ahdistelee ja vainoaa. LÄhestymiskielto on sitä varten, että yhteydenotot loppuvat kokonaan ja lopullisesti.

Vierailija
14/14 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki sitten sisaruksiinkin jos hekin ovat yhtä rajattomia kuin tuo isoäiti. Numerot vaihtoon yms. Ei siinä muu auta.