abortin tehneet..millainen se lääkeoperaatio on?
Kommentit (49)
Jos et ole tehnyt testiä, ethän sinä edes välttämättä ole raskaana. Ei se ole mitenkään varma nakki, että suojaamattomasta yhdynnästä tulee raskaaksi. Minulla kesti vuoden aktiivista yritystä tulla ensimmäistä kertaa raskaaksi. Jälkiehkäisy on aika hyvä veto, jos yhdynnästä on alle 72 tuntia. Ei kannata kuitenkaan stressata, ennen kuin tiedät olevasi raskaana.
Täydennän vielä, että minulle tosiaan riitti yksi sairaslomapäivä, koska ultrassa kävin töiden jälkeen ja sattui sopivasti perjantaille se poli/tyhjennyspäivä. Olin pois omalla ilmoituksella vatsakipujen vuoksi, koska en halunnut kenenkään tietävän ja töissä oli sopivasti vatsatautia muutenkin. Ja vatsakivut nyt eivät edes olleet valehtelua...
16
Otin jälkiehkäisytabut! Tää stressaa mua ihan hirveesti. ...
Mulla kesti koko prosessi kaks viikkoa, ensin ehkäisyneuvolaan ja siellä lääkärikäynti joka laittoi lähetteen äitiyspoliklinikalle. Siellä sitten ultrattiin ja annettiin se eka tabletti, ja anettiin kotiin mukaan toinen ja sanottiin, että se pitää ottaa kahden päivän päästä ja että silloin vuoto alkaa. No mulla vuoto alkoi melkein heti sen ekan pillerin jälkeen, en ollut yhtään varautunut, ja sitä verta tuli aivan järkyttävästi. Otin kuitenkin sen toisen pillerin niinkuin pitikin, mutta se alkio oli kyllä jo selkeesti tullut ulos sen veren mukana (raskaus oli siis todella alussa, ultrassa ei näkynyt kuin ruskuaispussi). Kivut olivat kuin kovat kuukautiskivut. En muista kauanko vuosin sen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:43"]
[/quote]
Miksi sitten oletat olevasi raskaana? Tosi epätodennäköistä. Koska kuukautisten pitäisi alkaa? Jos tuntemukset ovat erilaisia kuin normaalisti se voi ihan hyvin johtua tuosta jälkiehkäisystä, joka on kuitenkin aika iso hormonipaukku.
16
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:35"]Miksi et ap jatka raskautta?
[/quote]
Vieras mies. .laitoinki sille viestin että ..nyt tais käydä niin että oonraskaana. "Et todellakaan ole, en tullut sisääsi"oli vastaus...mutta miks mul on sit tämmösii tuntemuksia? Aavistus onn voimakas.ap
[/quote]
No eihän tuo ole mikään hyvä syy! Jatka raskauttasi ja nauti vauvasta tai anna se adoptioon.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:43"]
[/quote]
Miksi sitten oletat olevasi raskaana? Tosi epätodennäköistä. Koska kuukautisten pitäisi alkaa? Jos tuntemukset ovat erilaisia kuin normaalisti se voi ihan hyvin johtua tuosta jälkiehkäisystä, joka on kuitenkin aika iso hormonipaukku.
16
[/quote]
Kuukautisten pitäisi alkaa 15.4..
En tiedä...aina sitä pelkää pahinta ja nyt tosiaan vuotaa ja nipistelee ja väsyttää! ! Kiitos näistä kommenteista kaikille! Ap
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 10:07"]
En tiedä...aina sitä pelkää pahinta ja nyt tosiaan vuotaa ja nipistelee ja väsyttää! ! Kiitos näistä kommenteista kaikille! Ap
[/quote]
Et sinä sitten voi oikein mitenkään olla raskaana. Jos kuukautisten pitäisi alkaa 15.4., hedelmöittymisen pitäisi tapahtua 1.4. eli ensi viikolla. Olen melkoisen varma, että nuo oireet johtuvat jälkiehkäisystä ja ehkä vähän stressistä. Ota ihan rennosti, ei mitään hätää. Tee testi sitten, jos kuukautiset myöhästyvät ja huolehdi vasta sitten.
16
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 10:07"]
[/quote]
Et sinä sitten voi oikein mitenkään olla raskaana. Jos kuukautisten pitäisi alkaa 15.4., hedelmöittymisen pitäisi tapahtua 1.4. eli ensi viikolla. Olen melkoisen varma, että nuo oireet johtuvat jälkiehkäisystä ja ehkä vähän stressistä. Ota ihan rennosti, ei mitään hätää. Tee testi sitten, jos kuukautiset myöhästyvät ja huolehdi vasta sitten.
16
[/quote]
Mul eioo noista kierroista mitään hajua. 15.3 alko ed kerran jsne on aina pari päivää kestävät! Mä en tiedä ovulaatioista yms yhtäån mitään!! Mutta säännölliset ja niukat menkat on!
Iso kiitos nro16 asiallista ja rauhoittavista viesteistä:-)
Alavatsanipistelyt vähentyneet..onkohan tuo lievä vuoto myös ollut jälkiehkäisyn oireita? Virtsan väri on ollut yllättävän keltainen. Ap
mä en ap usko että olet raskaana. ihan siitä syystä ettei sun menkat ole edes vielä myöhässä ja kerta sulla oli just jotain vuotoo jne. Miksi sä hätäilet ihan turhaan?? Hätäile vasta sitten kun menkat myöhässä.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:38"]mä en ap usko että olet raskaana. ihan siitä syystä ettei sun menkat ole edes vielä myöhässä ja kerta sulla oli just jotain vuotoo jne. Miksi sä hätäilet ihan turhaan?? Hätäile vasta sitten kun menkat myöhässä.
[/quote]
Joo siis 15.3 alko kahden päivän kestävät menkat. Viikko sitten tapahtui tämä paneskelu..30h tapahtuneesta otin jälkiehkäisyn.ja sen jälkeen hirvee paniikki että en kai mä oikeesti oo.mies ei lauennut sisään..mutta mites ne touhutipat?.... ja nyt mä täällä jo kehittelen tarinaa että miksi olen ollut kättärillä jos sinne joudun....ap
Nyt ap rauhoitu!! Ymmärräthän itsekin, vaikka hedelmöittyminen tapahtuisi, niin ei mitään oireita voi vielä olla :D luit varmaan sen jälkiehkäisytablettien ohjeen, jossa kerrotaan että kaikenlaisia sivuvaikutuksia voi tulla. Siis koska tämä yhdyntä tapahtui? Viikko sitten? Mahtaa tällä miehelläkin olla hauskaa jos nyt laittelet viestejä että raskaana olet..
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:44"]Nyt ap rauhoitu!! Ymmärräthän itsekin, vaikka hedelmöittyminen tapahtuisi, niin ei mitään oireita voi vielä olla :D luit varmaan sen jälkiehkäisytablettien ohjeen, jossa kerrotaan että kaikenlaisia sivuvaikutuksia voi tulla. Siis koska tämä yhdyntä tapahtui? Viikko sitten? Mahtaa tällä miehelläkin olla hauskaa jos nyt laittelet viestejä että raskaana olet..
[/quote]
Heh heh..viikko sitten;-) pitäähän sitäkin vähän pelotella..ap
Pelottelun lisäksi annat kyllä itsestäsi ihan tolvanan kuvan. Jokainen mies ( jos ei joku teini ole) tajuaa, että nainen ei voi viikon päästä yhdynnästä olla raskaana. . Ainakaan siitä yhdynnästä johtuen.
Mulla kivut oli niin sairaat, että pyörryin muutaman kerran. Makasin kylvyssä ja kylpy täyttyi verestä, vuosin ihan järkyttävän paljon ja huusin vaan koska sattui niin helvetisti. Vuodin varmaan 4-5 viikkoa sen jälkeen aika runsaasti. Sitä megavuotoa kesti 2 päivää. Valtavia yösiteitä puolen tunnin välein piti vaihtaa.
Todella ihmiskohtaisia noi, joillain ei tunnu juuri missään.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2014 klo 16:51"]Pelottelun lisäksi annat kyllä itsestäsi ihan tolvanan kuvan. Jokainen mies ( jos ei joku teini ole) tajuaa, että nainen ei voi viikon päästä yhdynnästä olla raskaana. . Ainakaan siitä yhdynnästä johtuen.
[/quote]
Nyt ap osoittaa tyhmyytensä ja kysyy että kuinka niin?
Ap, tiedoksesi että raskaaksi voi tulla vaikka mies ei laukeaisi sisääsi. Älä usko ketään, joka muuta väittää. Olen itse tullut samassa tilanteessa kaksi kertaa raskaaksi. Toisesta kerrasta synnytin lapsen, toinen meni kesken. Nykyään mies jo uskoo ;)
Tai voi hedelmöitys tietenkin hyvällä tuurilla sen viikon sisällä tapahtua, jos ovulaatio tapahtuu tänä aikana, mutta mitenkään et voi tietää olevasi raskaana..
Nro.36
[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:35"]Miksi et ap jatka raskautta?
[/quote]
Vieras mies. .laitoinki sille viestin että ..nyt tais käydä niin että oonraskaana. "Et todellakaan ole, en tullut sisääsi"oli vastaus...mutta miks mul on sit tämmösii tuntemuksia? Aavistus onn voimakas.ap