Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TABU: introvertit / ujot ärsyttää ?

Vierailija
28.03.2014 |

Miksi pitää aina mennä ujojen ja / tai introverttien ehdoilla? Hyssytellä ja ymmärtää loputtomiin?

Itseäni ainakin ÄRSYTTÄÄ kun törmään tälläiseen hissukkaan. He ovat todella itsekeskeisiä kun sysäävät koko sosiaalisen kanssakäymisen toisen ihmisen vastuulle kokonaan. Varsinkin työelämässä, mutta myös muutenkin.

Joskus aikanaan yritin auttaa näitä ihmisiä tulemaan kuorestaan, järjestämällä tilanteita joissa heidän on pakko olla sosiaalisia. Työelämässä laittaa esitelman pitäminen viime hetkellä heidän hoidettavaksi, häissä/sukujuhlissa pyytämällä yhtäkkiä sanomaan pari sanaa kaikille nje. Mutta nykyään vaan ärsyttää tuollainen itsekeskeisyys, maailmassa on muitakin ihmisiä huomioitava kuin vain sitä omaa napaa.

Onko muita jotka ajattelevat samoin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen tabu? Tiedätkö mikä on tabu? Aihe josta ei saisi puhua.

Tajuatko miten monta kymmentä ellei sataa ellei tuhatta ketjua täällä on ollut introverteistä ja ihmettelyä introverteistä ja mun veikkaus on että tuokin ketju, jossa joku pohtii mitä voi tehdä, kun on introvertti, on jonkun sairaan sosiopaatin trolli, juuri tällaisen "sosiaalisen" ihmisen trolli, joka työkseen manipuloi muita kiusaamaamiseen.

Ja juu, ei ole tabu.

Vierailija
22/30 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja ujo. Saan kyllä suuni auki tarvittaessa, mutta en tee itsestäni mitään numeroa. Työelämässä mua on kadehdittu AINA. Joka ikisessä työpaikassa olen törmännyt näihin ulospäin suuntautuneisiin naisiin, jotka ovat alkaneet mustamaalata mua selkäni takana. Olen hiljaa ja teen työni. Juttelen toisten kanssa silloin, kun hoidetaan työasioita tai ollaan lounastauolla.

Ilmeisesti heitä ärsyttää suunnattomasti kykyni olla itsevarma, viileän rauhallinen tilanteessa kuin tilanteessa ja tehdä tunnollisesti työni. Tämän lisäksi olen vielä ujo, herttainen, ystävällinen kaikille, hymyilen kauniisti ja olen nätti :-)

Tämä on se paketti, joka on saanut joka ikisen työpaikan ekstrovertti-naiset raivon partaalle ja puhumaan minusta pa...aa. Mutta en enää välitä, koska itseluottamukseni on kunnossa.

Eläköön ujot, itsevarmat ja aidot ihmiset!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä täällä joku ihmettelee introvertteja. Ei sellainen ole mikään tabu. Joku haluaa joka päivä nostaa itseään ja sosiaalisuuttaan halveksumalla avoimesti aloittajan tapaan erilaisia. 

Tabu voisi olla vaikka suomen suhde USA:aan. Että halutaan pysyä väleissä ja nuoleskella, vähän noloa myöntää tuollaista ja siitä ei saisi puhua.

Vierailija
24/30 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan noin sadas tuhannes kerta kun luen että introvertit ärsyttävät tai ujot ärsyttävät ja en viihdy ujojen seurassa ja toisin sanoen tällä halutaan sanoa, että minä itse olen niin ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen ja puhelias ja kaikin puolin mallikelpoinen ja tuo ujo on lähes vammainen ja sitä on oikeus halveksua.

Juu, ei ole tabu ollenkaan, että monet nostavat itseään haukkumalla hiljiaisia.

Vierailija
25/30 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin introvertti, eli tykkään omasta seurasta enemmän kuin sinun seurasta, mutta silti en ole ujo.

Harmitti rakkaan sukulaisen hautajaisissakin kun minua ei pyydetty lukemaan muistolauseita (johtuen siitä, että en voinut sataprosenttisesti sanoa osallistumisesta tarpeeksi ajoissa, talvipakkaset ja keliolot ja matka pitkä).

Eli nauttisin kylllä oikein paljon jos häisssä pyytäisit minua puhumaan. 

Silti en tuo itseäni millään tavalla esiin ylenpalttisesti tai hauku sellaisia, joilla ei sanottavaa välttämättä ole.

Usein nuorilla on vähemmän elämänkokemusta ja jos jotain sanottavaa on niin juurikin tällaisilla päsmäreillä on jotain pinnallista muiden haukkumista tai omien kavereiden nuoleskelua.

Vierailija
26/30 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:23"]

Miten ujo voi olla sosiaalinen?

[/quote]

Haluaa olla ihmisten kanssa, mutta ei uskalla ottaa kontaktia oma-aloitteisesti. 

[/quote]

Näin juuri. Itse "toimin hyvin" tutussa porukassa, eikä toisaalta haittaa vaikka porukassa olisi joku vieraampikin. Mutta täysin vieraassa porukassa menen enemmän lukkoon. Tai tilanteessa, jossa pitäisi ottaa yhteyttä johonkin vieraampaan. Jos taas tämä vieras ottaisi yhteyttä minuun, olisi paljon helpompaa taas toimia. Ennemmin siis esim. vastaan puheluihin kuin soitan itse jne.

-16

[/quote]

Aika hyvä esimerkki tuo puhelin. Mä olen introvertti, mutten ujo, ja soitan mieluummin itse kuin vastaan puhelimeen. Joskus jätän vastaamatta ihan ystävien ja perheenjäsentenkin puheluihin, kun en vaan jaksa sosialisoida. Toisaalta olen soitellut paljon ihmisille jo työkseni, joten se ei erityisesti pelota. 

Vierailija
27/30 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:42"]

Olen introvertti ja ujo. Saan kyllä suuni auki tarvittaessa, mutta en tee itsestäni mitään numeroa. Työelämässä mua on kadehdittu AINA. Joka ikisessä työpaikassa olen törmännyt näihin ulospäin suuntautuneisiin naisiin, jotka ovat alkaneet mustamaalata mua selkäni takana. Olen hiljaa ja teen työni. Juttelen toisten kanssa silloin, kun hoidetaan työasioita tai ollaan lounastauolla.

Ilmeisesti heitä ärsyttää suunnattomasti kykyni olla itsevarma, viileän rauhallinen tilanteessa kuin tilanteessa ja tehdä tunnollisesti työni. Tämän lisäksi olen vielä ujo, herttainen, ystävällinen kaikille, hymyilen kauniisti ja olen nätti :-)

Tämä on se paketti, joka on saanut joka ikisen työpaikan ekstrovertti-naiset raivon partaalle ja puhumaan minusta pa...aa. Mutta en enää välitä, koska itseluottamukseni on kunnossa.

Eläköön ujot, itsevarmat ja aidot ihmiset!

[/quote]

Kaikki muut samat paitsi en ole nätti. Eikä heikompi aines miehistäkään tykkää, että ymmärrän tekniikkaa (olen insinööri, joten luonnollisesti miesvaltaiset työpaikat ovat olleet enemmistönä). Osaaville miehille se ei ole ongelma. 

Insinööri olen siksi, koska tässä ammatissa saa aika paljon tehdä yksinään rauhassa ja asiakkaita ei lapa konttorille jatkuvasti. 

Vierailija
28/30 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 10:04"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 09:23"]

Miten ujo voi olla sosiaalinen?

[/quote]

Haluaa olla ihmisten kanssa, mutta ei uskalla ottaa kontaktia oma-aloitteisesti. 

[/quote]

Näin juuri. Itse "toimin hyvin" tutussa porukassa, eikä toisaalta haittaa vaikka porukassa olisi joku vieraampikin. Mutta täysin vieraassa porukassa menen enemmän lukkoon. Tai tilanteessa, jossa pitäisi ottaa yhteyttä johonkin vieraampaan. Jos taas tämä vieras ottaisi yhteyttä minuun, olisi paljon helpompaa taas toimia. Ennemmin siis esim. vastaan puheluihin kuin soitan itse jne.

-16

[/quote]

Aika hyvä esimerkki tuo puhelin. Mä olen introvertti, mutten ujo, ja soitan mieluummin itse kuin vastaan puhelimeen. Joskus jätän vastaamatta ihan ystävien ja perheenjäsentenkin puheluihin, kun en vaan jaksa sosialisoida. Toisaalta olen soitellut paljon ihmisille jo työkseni, joten se ei erityisesti pelota. 

[/quote]

Minä taasen puhun mielelläni puhelimessa ja myös kasvotusten jne., mutta jännitän soittamista (olen siitä vähän opetellut pois tosin). Tää puhelinasia tosiaan kiteyttää aika hyvin ujon ja introvertin eron.

ekstrovertti-ujo

Vierailija
29/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää aina mennä ujojen ja / tai introverttien ehdoilla? Hyssytellä ja ymmärtää loputtomiin?

Itseäni ainakin ÄRSYTTÄÄ kun törmään tälläiseen hissukkaan. He ovat todella itsekeskeisiä kun sysäävät koko sosiaalisen kanssakäymisen toisen ihmisen vastuulle kokonaan. Varsinkin työelämässä, mutta myös muutenkin.

Joskus aikanaan yritin auttaa näitä ihmisiä tulemaan kuorestaan, järjestämällä tilanteita joissa heidän on pakko olla sosiaalisia. Työelämässä laittaa esitelman pitäminen viime hetkellä heidän hoidettavaksi, häissä/sukujuhlissa pyytämällä yhtäkkiä sanomaan pari sanaa kaikille nje. Mutta nykyään vaan ärsyttää tuollainen itsekeskeisyys, maailmassa on muitakin ihmisiä huomioitava kuin vain sitä omaa napaa.

Onko muita jotka ajattelevat samoin?

Vierailija
30/30 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedetään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi