arjen muuttuminen toisen lapsen myötä?
Kertoisitteko kokemuksia, millaista arjesta tuli kun saitte toisen lapsen? Eli nimenomaan omia kokemuksia - ei kuulopuheita tai kaverin perheen juttuja.
Ja mitä pienempi lapsi ennestään niin sen mielenkiintoisempi olen kuulemaan kokemuksia! Meillä nyt reilu 3v lapsi, arki helppoa vaikka lapsella onkin paha uhma, kun on tuollainen äitiinsä tullut jääräpää ja voimakastahtoinenkin ;) Lapsi tulisi olemaan siispä 4-5v kun uusi lapsi tulisi talouteen, ellei yrittämiseen sitten mene ikuisuuksia.
Kommentit (3)
Juu voin uskoa tuon hektisyyden.. sen takia ei pienemmällä ikäerolla toista lasta haluttukaan, vaikka onhan siinäkin plussapuolensa taatusti. Kuitenkin luultavasti rankempaa kuin tällaisella meidän suunnittelemallamme ikäerolla.
Mitenköhän hankalaa on sovittaa yhteen isomman lapsen (juurikin tämä meidän tilanne) arki ja vauva-arki? Kuitenkin mies on paljon lastenhoidossa osallisena, kuten myös kotitöissä niinkuin kuuluukin. Jännittää vaan, koska erilaistahan se tulee olemaan kuin mitä yhden vauvan kanssa, vaikkakin silloin oli vähän hankalaa vauva-aika kun ei ollut kokemusta yhtään ja oli aika avuton monissa tilanteissa.
Ovathan nuo muutkin selvinneet kunnialla useamman lapsen kasvatuksesta, yksinhuoltajatkin. :) Kertokaas vaan rohkeesti kokemuksianne, positiivisia ja ehdottomasti negatiivisiakin!
AP
Ekan kanssa kaikki oli vähän harjoittelua ja tietyllä tavalla vaikeaa, meni muiden ohjeiden mukaan kun ei muusta tiennyt. Toinen lapsi syntyi kun esikoinen 2 v 3 kk- kaikki oli helpompaa ja asiat pystyi itse päättelemään. Yhden lapsen kanssa oli myös vähän tylsää, kahden kansa riitti puuhaa tarpeeksi
No teillähän lapset tulee elämään ihan eri elämää. Mulla viiden vuodeb ikäero siskoob.
Itselläni lapset kahden vuoden ikäerolla ja aika hektistähän se oli.