Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäkää ne KOIRAT REMMISSÄ KIINNI !!!

Vierailija
27.03.2014 |

Ovatko isojen koirien omistajat idiootteja?! Taas kerran, pyöräillessäni, iso rottweiler kulki irrallaan ja oli hyppäämässä päälleni, kun omistaja sai juuri ja juuri koiransa pannasta kiinni. Minä PELKÄÄN isoja koiria. Ja niin monet muutkin! Mikä siinä on niin vaikeaa pitää ne koirat kiinni ja välittää vaan itsestään ja omasta koirastaan, joka ei ikinä tee mitään pahaa? Viekää ne vaikka sitten kauas metsään juoksemaan jos ei voi remmistä pitää kiinni. En halua että pienet lapseni vahingoittuvat vielä ison koiran hyökätessä päälle. 

Sitten kun huomauttaa kadulla, että voisitko laittaa koirasi kiinni remmiin, saa vastaukseksi jonkun tylyn vastauksen, esim. "Mitä se sinua haittaa vaikka koirani kulkee vapaana?" Kyllä se haittaa, en kai muuten olisi kehottanutkaan laittamaan koiraasi kiinni remmiin. En halua vahingoittua oman laiskuutesi ja tyhmyytesi takia!

MIKSI, oi miksi ajattelette vaan itseänne? Suuriin sakkoihin pitäisi tuommoisesta tuomita.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kaiken selittelyn huipentuma: tämä pysyy vierellä. Aha, no mitä se remmi haittaisi siinä välissä jos kerran vieressä pysyy.

Vierailija
22/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kieltämättä aika kummallinen ihminen saa olla kyseessä, jos jokseenkin vilkkaalla julkisella paikalla pitää koiraa vapaana. Itselle ei tulisi mieleenkään. Olisi koira sitten kuinka tottelevainen tahansa.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että onko koira kiltti vai vihainen. Laki on laki ja siellä ei ole pykälää, että irti voi pitää kaikki kiltit hauvelit!

Laki on laki ja ikävä kyllä se jättää aukon:

”Maaliskuun 1. päivästä elokuun 19. päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.” (Metsästyslaki 51 §)

Aika moni luulee, että hänen koiransa on tilanteessa kuin tilanteessa välittömästi kytkettävissä vaan käytännössä tämä ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin Berliinistä ja kaikki koirat olivat vapaana kadullakin. Tai ainakin melkein kaikki. 

Mitään ongelmaa ei ollut koirien tai ihmisten kohtaamisessa. 

Kai näitä ongelmakoiria saadaan juuri remmissä nykimisellä. Silloin eivät pääse kohtamaan tyypillisissä asennoissa ja ilmeissä (kaulapannasta kirstäminen) muita. 

Remmissä koira ei voi esim. vetäytyä kunnolla ja alistua. 

Ihan pielessä on tämä "koirat remmissä" -laki ja ajattelu. 

Vierailija
24/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi ihmiset pitävät itsellään "erittäin agressiivista koiraa"? Pelottaako jokin?

Koska se ei ole omistajalle aggressiivinen vaan mitä ihanin mussukka <3

Ja jokainen saa toki pitää itseään suojelevaa koiraa, sehän on koiran tehtävä.

Vierailija
25/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tulin Berliinistä ja kaikki koirat olivat vapaana kadullakin. Tai ainakin melkein kaikki. 

Mitään ongelmaa ei ollut koirien tai ihmisten kohtaamisessa. 

Kai näitä ongelmakoiria saadaan juuri remmissä nykimisellä. Silloin eivät pääse kohtamaan tyypillisissä asennoissa ja ilmeissä (kaulapannasta kirstäminen) muita. 

Remmissä koira ei voi esim. vetäytyä kunnolla ja alistua. 

Ihan pielessä on tämä "koirat remmissä" -laki ja ajattelu. 

Sama täällä Ranskassa. 

Koirat ovat vapaana kotikaupugissamme ja kaikki hyvin käyttäytyviä. Olen kuullut, että Pariisissa jotkut koirat ovat remmissä. 

Mutta ainakin pari kuukautta sitten kun kävin, niin lähinnä vapaina. 

Vierailija
26/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassinen tapaus on koiranulkoiluttaja, jonka koira kulkee kymmenen metriä edellä ja omista huutelee että "ei se mitään tee".

Ei tee ei, paitsi että tulee luo haistelemaan. Mitä jos en tykkää? Mitä, jos olen allerginen koirille tai lapseni on? Ja ei se hihnakaan aina auta, kun flexin annetaan vaan olla. Kerran tällainen tapaus pääsi rattaissa istuvan lapseni naamaa nuolemaan. 

Kaikkein eniten kuitenkin ärsyttää ne omistajat. Ei anteeksipyyntöä, kun koira hyppää päin ja vaatteet likaantuu. Ei anteeksipyyntöä, kun koira juoksee vapaana pientä lasta kohti ja lapsi säikähtää. Ei anteeksipyyntöä, kun koira juoksee haukkuen vierelläni kun itse olet juoksulenkillä. Ei ymmärretä poistua leikkipuistosta koiran kanssa (puiston reunalla kiellot koirista), kun sinne tulee muitakin kuin oma perhe. Ei ymmärretä, että toisten pihoille ei anneta koirien tehdä tarpeitaan. 

Jne. Saatta koiranomistajat ihan vapaasti selitellä mitä vaan, mutta hyvää käytöstä ei yllä mainitut ole, ja ne kaikki on ihan tosijuttuja. Täällä päin on paljon koiria, ja alkaa mennä hermo sekä kakkaläjiin leikkipaikoilla, vapaana oleviin koiriin kuin koirankakkapusseihin joita on lähimetsä täynnä. Siinä ei auta selitellä että roskaa ne ihmisetkin, kun niitä kakkoja ja kakkapusseja on maastossa enemmän kuin mitään muuta roskaa (mitä on verrattain aika vähän). 

Vierailija
27/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on juuri niitä ihmisiä, kenellä ei pitäisi olla mitään eläimiä. Sääliksi käy elukoitakin.

Vierailija
28/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kissaani ulkona valjaissa mutta en enää, kissa ei enää uskalla ulos mennä. Yks päivä oltiin ulkona, tutkittiin kevään merkkejä ja kissa oli onnessaan sitten yks kaks naapurin irrallaan ollut karhukoira hyökkäs päälle, kissan kimppuun tietenkin. Minä vaistomaisesti tungin itteni väliin ja sain tuupattua koiran kumoon ja päästin kissan irti (en olisi mitenkään saanut sylissä pidettyä) joka pinkoi puun latvaan ja se koira ihan onnessaan siinä... muuten on kiltti koira mutta metsästys käytössä niin vaistolla käy pienten "saaliiden" kimppuun :( naapuri itse ei tietenkään tajunnu koko tilannetta.

Monen tunnin homma oli saada traumatisoitunut kissa alas puusta, sen jälkeen ei ole ulos suostunut menemään.

Silloin päätin et kaikki irrallaan olevat koirat otan kiinni ja soitan jonneki hevonkuuseen asti löytöeläintaloon että käyvät hakemassa. Siinähä tuokin naapuri ajelee satoja kilsoja piskin perään 😀

Älkää pliis pitäkö ajokoirii irti jos ei oo metätysaika 😭😭

Vierailija
29/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin kissaani ulkona valjaissa mutta en enää, kissa ei enää uskalla ulos mennä. Yks päivä oltiin ulkona, tutkittiin kevään merkkejä ja kissa oli onnessaan sitten yks kaks naapurin irrallaan ollut karhukoira hyökkäs päälle, kissan kimppuun tietenkin. Minä vaistomaisesti tungin itteni väliin ja sain tuupattua koiran kumoon ja päästin kissan irti (en olisi mitenkään saanut sylissä pidettyä) joka pinkoi puun latvaan ja se koira ihan onnessaan siinä... muuten on kiltti koira mutta metsästys käytössä niin vaistolla käy pienten "saaliiden" kimppuun :( naapuri itse ei tietenkään tajunnu koko tilannetta.

Monen tunnin homma oli saada traumatisoitunut kissa alas puusta, sen jälkeen ei ole ulos suostunut menemään.

Silloin päätin et kaikki irrallaan olevat koirat otan kiinni ja soitan jonneki hevonkuuseen asti löytöeläintaloon että käyvät hakemassa. Siinähä tuokin naapuri ajelee satoja kilsoja piskin perään 😀

Älkää pliis pitäkö ajokoirii irti jos ei oo metätysaika 😭😭

Tämä viesti sit saattaa tulla kaksi kertaa kun eka versio sisälti yhden kirosanan ja yp ei tainnu tykätä hyvää..... odottaa siis hyväksyntää eka versio 😂

Vierailija
30/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä kieltämättä aika kummallinen ihminen saa olla kyseessä, jos jokseenkin vilkkaalla julkisella paikalla pitää koiraa vapaana. Itselle ei tulisi mieleenkään. Olisi koira sitten kuinka tottelevainen tahansa.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että onko koira kiltti vai vihainen. Laki on laki ja siellä ei ole pykälää, että irti voi pitää kaikki kiltit hauvelit!

Laki on laki ja ikävä kyllä se jättää aukon:

”Maaliskuun 1. päivästä elokuun 19. päivään ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että se on välittömästi kytkettävissä.” (Metsästyslaki 51 §)

Aika moni luulee, että hänen koiransa on tilanteessa kuin tilanteessa välittömästi kytkettävissä vaan käytännössä tämä ei toimi.

Itse kyllä käsken kytkemään välittömästi!

Eikä kukaan järkevä ihminen liiku eloisan koiran kanssa kytkemättä.

Yhden vanhan sekarotuisen pulskaa beaglea muistuttavan olen nähnyt lyllertävän nurmikolla aina auki. Siitä ei kyllä mitään vaaraa kenellekään ollut, kun kävelemällä olisi voinut karata sitä.

Vierailija
31/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin pidän koiriani vapaana päivisin, yöksi ne osaavat tulla kotiin vaikka seikkailevatkin päivisin vapaana missä haluavat. Minulle se on aivan sama, mitä muut ajattelevat koska minun koiria ei vankeudessa pidetä.

Vierailija
32/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon kaikille, että koira kiinni vaikka olisi tietämäni kisaavan ihmisen/kouluttajan koira. Kaikki kiinni taajamassa ja sillä hyvä. Ei mitään selityksiä!

Vierailija
33/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taajamassa koiran oltava kytkettynä oman aidatun pihan ulkopuolella aina. Ei poikkeuksia.

Iholle tuleviin koiriin täytynee ryhtyä käyttämään voimakeinoja, jos omistaja antaa sen tulla kosketuksiin kiellosta huolimatta eikä kehotuksesta hae omaansa pois viipymättä. Ikävä kyllä, se on ainoa tapa viestittää idiooteille, ettei kontakti ole tervetullut. Oppivathan sitten että kaikki ihmiset eivät ole loputtoman kärsivällisiä ja ystävällisiä. Tyhmästä omistajasta kärsii eläinparka. Jos jotain napinaa tai uhkailuja tulee, kannattaa muistuttaa järjestyslain noudattamisesta.

Vierailija
34/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan rottweilerin omistaja ov. kirjoitti:

Minä ainakin pidän koiriani vapaana päivisin, yöksi ne osaavat tulla kotiin vaikka seikkailevatkin päivisin vapaana missä haluavat. Minulle se on aivan sama, mitä muut ajattelevat koska minun koiria ei vankeudessa pidetä.

Eli ne on vapaata riistaa tai ilmanen koira ottaa omaks 🤔 eikö sinua yhtään huoleta että joku tappaa koirasi? Tai koirasi tappaa?

Vierailija
35/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin kulkee iso musta koira vapaana omistajansa vierellä, voi sitä kuumotuksen määrää kun illalla tulee kaupasta kotia kohti ja koiran omistava rouva onkin pysähtynyt toisen koiranomistajan kanssa rupattelemaan tienreunaan. Rouva ei katso koiraansa ja koira seisoo jämäkässä asennossa keskellä tietä ja tuijottaa minua suoraan silmiin. Ei tuntunut kivalta ohittaa, sen voin sanoa. Kaikki ovat sitä mieltä että ei se oma koira tee kellekään yhtään mitään, mutta auta armias kun se omistaja ei olekaan katsomassa. Näillä rouvilla on joku oma koirakerhonsa, käyvät aina iltaisin lenkillä ja jäävät usein keskelle polkua koirineen ja hihnoineen juorurinkiin. Koirat seikkailevat flexit löysällä pitkin poikin ja saavat nuuhkia jokaista ohikulkijaa ilman että omistajia kiinnostaa. 

Vierailija
36/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan moni koiranomistaja on täysin edesvastuuton itsekäs paskiainen. Suuttuvat heti isosti jos huomautat heille et pidä koiras kiinni tai voisitko kerätä paskat pois meidän pihalta.

Vierailija
37/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin kulkee iso musta koira vapaana omistajansa vierellä, voi sitä kuumotuksen määrää kun illalla tulee kaupasta kotia kohti ja koiran omistava rouva onkin pysähtynyt toisen koiranomistajan kanssa rupattelemaan tienreunaan. Rouva ei katso koiraansa ja koira seisoo jämäkässä asennossa keskellä tietä ja tuijottaa minua suoraan silmiin. Ei tuntunut kivalta ohittaa, sen voin sanoa. Kaikki ovat sitä mieltä että ei se oma koira tee kellekään yhtään mitään, mutta auta armias kun se omistaja ei olekaan katsomassa. Näillä rouvilla on joku oma koirakerhonsa, käyvät aina iltaisin lenkillä ja jäävät usein keskelle polkua koirineen ja hihnoineen juorurinkiin. Koirat seikkailevat flexit löysällä pitkin poikin ja saavat nuuhkia jokaista ohikulkijaa ilman että omistajia kiinnostaa. 

Ja näitä ”rouvia” on paljon!

Vierailija
38/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ison koiran omistaja, enkä inhoa ja pelkää mitään niin paljon kuin irrallaan kulkevia isoja koiria. Omani on aina hihnassa kiinni, eikä todellakaan missään fleksissä vaan kunnon hihnassa ja lähelläni. Mutta pari kertaa on käynyt niin, että iso vapaana oleva aggressiivinen koira tulee minun koiran luokse ja yrittää hyökätä koirani kimppuun. Todella ahdistavia ja pelottavia nuo tilanteet. Millä minä saan potkaistua hyökkäävän 40-kiloisen koiran pois? 

Vierailija
39/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki koirat ei ole tappokoneita. Kaikki koirat ei pure.

Pikkusen epäilen nyt ap:n tarinaakin. Koira kääntää päätään nuuskiakseen ja ap kiljuu että IIK APUA SE TAPPAA MUT!!

Vierailija
40/44 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se iso koira välttämättä haluaa karata, niin oi kuule sitä ei enää remmit pidättele. Pikemminkin peräänkuuluttaisin koiran koulutusta tässä kohtaan.

Turha luulla että se pelkällä koiran koulutuksella hoituisi. Sama jos autokoulussa ei vaadittaisi mitään kykyä hallita sitä 1500kg painavaa ajokkia.

Omistajat myöskoulutukseen. Jos ei kykene hallitsemaan koiraansa, niin sitten koira pois.  Vähenisi kaduilla yliedustettuina olevat tappajakoirat ja muut yli-isot sylikoirat (sheefferit, labradorit jne) saman tein, kun harvapa niitä kykenee voimassa voittamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi