Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla lapsia vähintään 3 eri kumppanin kanssa. Hävettääkö?

Vierailija
27.03.2014 |

Syytä olisi.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai tällaisia ihmisi oikeasti ole? Miksi kenelläkään olisi lapsia kolmen eri ihmisen kanssa ellei ole tyyliin 70-luvun miespuolinen iskelmätähti?

Vierailija
22/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on lapsia kolmen eri miehen kanssa. Kaksi syntyi avioliitossa saman miehen kanssa kun olin nuori. Sille miehelle puhkesi mt-ongelma aika pahana jäätyään työttömäksi. Nostin kytkintä kun alkoi väkivaltaiseksi. Ei ole juuri lapsiaan sen koommin nähnyt.

Seuraava lapsi on myös avioliitosta. Hänen isänsä kanssa olimme ystäviä teinistä saakka ennen yhteenmenoa. Vaikka liittomme kariutuikin, olemme yhä tekemisissä ja hyvissä väleissä, lapsi on puoliksi isällään, puoliksi minulla. Hyvä mies mutta liitto ei vain toiminut.

Nyt tilanne on se että erostani on kohta 5v. aikaa ja olen ollut koko ajan yksin, suoraan sanottuna haluankin olla yksin ja keskittyä lapsiin. En vaan saa suhteita toimimaan joten miksi yrittää enää? vauvakuume kuitenkin vaivasi monta vuotta joten päädyin tähän että hankin vielä yhden lapsen yksin ja sitten piuhat poikki (olen jo aika vanhakin joten nk. viimeiset hetket menossa). Olen siis raskaana nyt.

Saa tuomita ihan vapaasti. Lapset voi hyvin jne. Koen olevani 1000-kertaa onnellisempi kuin pitkässä parisuhteessa olevat. Ei tarvitse kysyä lupaa mihinkään ja lapset saa olla rauhassa kotonaan ilman pelkoa jostakin isäpuolesta tmv. Meillä hyvä näin. En toki mainosta koskaan tilannetta joten harva varmaan edes tietää mikä meidän tilanne on. Sijoituslapsesta olen aina haaveillut mutta eihän ne niitä yksinäiselle anna. Terkkuja tutuille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut tekeväni kellekään miehelle lapsia, en ole muutenkaan ollut mitenkään riippuvainen siitä että minulla olisi mies. En ole haaveillut porvarillisesta perheidyllistä, lapsia tiesin kuitenkin haluavani jo nuorena. Esikoisen teinkin yksin, toisen avioliitossa joka jäi lyhyeksi koska olin nuori ja mies alistava, en ollut valmis sellaiseen elämään loppuiäkseni. Seuraavat neljä tein miehen kanssa jota todella rakastin, mutta 10 vuoden suhteen jälkeen mies halusi elää villiä lapsetonta sinkkuelämää. Nyt olen löytänyt ensimmäistä kertaa elämässäni miehen joka tuntuu täydellisen oikealta ja jonka kanssa kaikki on helppoa. En edes halunnut löytää mitään miestä mutta suhde vaan tapahtui siitä huolimatta että halusin elää sinkkuna. Miehellä ei ole lapsia ja haluaa niitä, haluan kyllä itsekin. Ei minua kiinnosta mitä muut ihmiset ajattelevat, ei se minun elämääni vaikuta. Olen ainakin tehnyt ratkaisuni sen perusteella mitä itse haluan elämältäni, en täyttääkseni jotain muottia johon jokaisen on sovittava. 

Ei hävetä mikään, päinvastoin olen ylpeä lapsistani ja rohkeudestani tehdä asioita riippumatta ihmisten mielipiteistä ja ennakkoluuloista. En haluaisi nyt olla vasta aloittamassa lasten tekemistä elämäni miehen kanssa. Luuleeko jotkut oikeasti että naiset joilla lapsia useamman miehen kanssa on vain naiiveja höpsöjä jotka kuvittelevat jokaisen seurustelukumppanin olevan se oikea ja lapsi hankitaan suhteeseen miehen takia? Itse en ainakaan uskonut mihinkään se oikea -hömppään ennen nykyistä miestä ja lapset olen halunnut ihan lasten itsensä takia, en suhteen seuraavaksi vaiheeksi.  

Tunnen sääliä niitä naisia kohtaan joilla elämä on ohi kun mies lähtee, niitä jotka kirjoittelevat täälläkin että olisivat halunneet lisää lapsia mutta tuli ero ja on periaate että kaikilla lapsilla on sama isä joten lapsi ei saa sisaruksia. On varmaan hirveän kuluttavaa elää ja tehdä elämänsä suuret ratkaisut sen perusteella " mitä muut nyt minusta ajattelevat".

Vierailija
24/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne naiset, jotka tekee lapsen kolmelle eri miehelle edes tajua hävetä asiaa, täysjärkinen, kouluttautunut nainen kyllä tajuaisi olla tekemättä.

Vierailija
25/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 kaipaisi ap:lta tarkennusta siihen että mitä oikeastaan pitäisi hävetä? Mitä hävettävää on siinä että lapsilla on eri isät? Muiden ihmisten ennakkoluulojenko perusteella pitäisi hävetä itseään? Vaiko sitä että on harrastanut seksiä ainakin niin monen miehen kanssa kuin niitä lapsia on ja kenties ollut myös vakava suhde? Onko yhden yön juttujen keräily ja ikuinen sinkkuelämä biletyksineen sitten vähemmän noloa kuin äitiys?

Vierailija
26/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koen olevani 1000-kertaa onnellisempi kuin pitkässä parisuhteessa olevat. Ei tarvitse kysyä lupaa mihinkään ja lapset saa olla rauhassa kotonaan ilman pelkoa jostakin isäpuolesta tmv."

Ööh... varmaan ymmärrät itsekin, kuinka selittelyltä tuo kuulostaa? Pikkuisen hatara argumentti, heh!

Niin, ei kai kukaan häpeä eikä tarvitse hävetä niitä lapsiaan, itse on sitten toinen juttu, OT... Silti olen sitä mieltä, että kukin tavallaan, mitäpä se minulle kuuluu...

Vierailija
27/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:17"]

"Koen olevani 1000-kertaa onnellisempi kuin pitkässä parisuhteessa olevat. Ei tarvitse kysyä lupaa mihinkään ja lapset saa olla rauhassa kotonaan ilman pelkoa jostakin isäpuolesta tmv."

Ööh... varmaan ymmärrät itsekin, kuinka selittelyltä tuo kuulostaa? Pikkuisen hatara argumentti, heh!

Niin, ei kai kukaan häpeä eikä tarvitse hävetä niitä lapsiaan, itse on sitten toinen juttu, OT... Silti olen sitä mieltä, että kukin tavallaan, mitäpä se minulle kuuluu...

[/quote]

Kenelleköhän sä vastasit? Jollekin yh:lle joka ei halua enää parisuhdetta ja lapsilleen isäpuolta? Miten se liittyy tähän ketjuun?

Vierailija
28/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, vaikka myönnän että olisihan elämä ihan erilaista jos edes yksi suhteista olisi toiminut.Eräs ystäväni on saanut kolme lasta miehelle, joka ryyppää ja pettää ystävääni, enkä ymmärrä kuinka hän pystyy olemaan sellaisessa suhteessa ja vielä tekemään lapsia.

Vierailija
29/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan lapsiaan häpee kai mutta tiedän myös naisen jolla viisi lasta eri isille, kaksoset yhden illan suhteesta naimisissa olevan miehen kanssa. Minusta se kuvastaa suurta epävarmuutta ja rikkinäisyyttä kun näin täytyy hakea huomiota, hänkin pyrkinyt sitomaan miehet itseensä lapsilla mutta ei onnistunut ja niitä miehiä on tullut ja mennyt, ei mikään hyvä malli omille tyttölapsille joille tehty useita abortteja ja muutama hyvin nuori teiniäiti- ja isäkin siellä jo on. En tiedä kenestä tuo on hienoa minusta ennemmin surullista.

Vierailija
30/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:17"]

[/quote]

Kenelleköhän sä vastasit? Jollekin yh:lle joka ei halua enää parisuhdetta ja lapsilleen isäpuolta? Miten se liittyy tähän ketjuun?

[/quote]

Lainaus oli kommentista nr. 23. OT, mun mielestä lainaussysteemi AV:lla on tosi huono, kun koko kommentti pitää lainata, olipa se kuinka pitkä tahansa. Lainaukset on ihan ylipitkiä ja niitä on älyttömästi. Kokeilin sit kopioimista, mut ei sekään oo näköjään hyvä... Sorry OT!

Vierailija
31/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää kotiäidit on nähty, tenava puoletoistavuoden välein eri ukolle, lapsilisillä ja elatusmaksuilla eletään, pyydetään rahallista apua vielä omilta vanhemmilta ja sitten istutaan vkloput paikallisessa imemässä pisseä, ja saalistamassa. Tämä on syy miksi kansalaisille jaetaan kondomeja ilmaiseksi, ettei ihan kaikki lisääntyisi. Ihmetelellään miksei löydy elämänkumppania, taulussa 35 ja naama 20 vuotta jo edellä, mielialalääkkeet naamariin aamuisin ja lapset tarhaan, halutaan sitä "omaa aikaa" kun päivät on niin raskaita kotona. Voi jeesus.

Vierailija
32/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut tuota lausetta "nainen haluaa sitoa miehen vauvan avulla itseensä" Siis haluaa perustaa miehen kanssa perheen?

Vierailija
33/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 23:29"]

kerroinko tuossa minkä ikäisiä kaikki ovat, miten kauan on ollut miesten kanssa jne? Aika karua päätellä yhden kommentin perusteella itse loput.

[/quote]

No totesit siinä kommentissasi, että "miehet nyt ovat olleet mitä ovat olleet. Tai siis kaksi ensimmäistä, nykyinen on ihan hyvä." 

Kun et tuon enempää kerran asiaa avaa, niin kyllä tuosta saa sen käsityksen että pari ekaa miestä ei ollut paljon mistään kotoisin ja nykyinen vain ihan ok. Tuskin tuo yhtäkkinen kusipäivyys nyt on vasta vuosien yhdessäolon jälkeen selvinnyt.

Vierailija
34/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että pitäisi olla neitsyt, kunnes yhden ainoan miehen kanssa tekee lapsen tai lapsia? Jos mies vaikka kuolee, ei saa muiden kanssa olla eikö lapsia saa tulla? Hiukkasen vanhanaikaista.

Minulla on monta lasta kahden eri miehen kanssa. Ensimmäinen kuoli. Olisi ihan mahdollista, että toinenkin kuolisi tai eroaisimme. Sitten tulisi mahdolliseksi, että lapsia olisi kolmen miehen kanssa. Siinä ei olisi mitään hävettävää. 

Vierailija
35/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:43"]

En ole koskaan tajunnut tuota lausetta "nainen haluaa sitoa miehen vauvan avulla itseensä" Siis haluaa perustaa miehen kanssa perheen?

[/quote]

Lapsi ei tarkoita kaikille perheen perustamista vaan ilmaista rahaa isältä ja sellaista kiristysotetta mieheen. 

Vierailija
36/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö kahdessa isässä se raja? Ennen jopa yhden kerran eronnut nainen oli jotain epäilyttävää. Avoliitto aivan pöyristyttävvää. Taaksepäin katsoessa vanhat asenteet naurattaa. Ihmisten pitäisi elää ilman häpeää. Häpeä iskostetaan lapseen kritisoimalla hänen persoonaansa. Eli jos lapsi tekee jotain tyhmää niin sanotaan että olitpa nyt tyhmä. Eikä, että teitpä tyhmästi. Te häpeää ihan hypoteettisistäkin asioista tuntevat (eli ne jotka tuntisivat häpeää, JOS olisi 3 eri isää lapsilla), miettikää omaa lapsuuttanne. Puututtiinko teidän olemukseen, ulkonäköön, persoonnaanne kasvatuksessa.

Vierailija
37/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:53"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:43"]

[/quote]

Lapsi ei tarkoita kaikille perheen perustamista vaan ilmaista rahaa isältä ja sellaista kiristysotetta mieheen. 

[/quote]

Aika tarkasti saa suunnitella, että elareilla rikastuu:-). Väitän, että lapsi VS elarit niin lapsen kanssa elävä jää aina miinukselle.

Vierailija
38/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäis paljon enemmän, jos olis neljä lasta ja niillä viis eri isää.

Vierailija
39/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:16"]Ei ne naiset, jotka tekee lapsen kolmelle eri miehelle edes tajua hävetä asiaa, täysjärkinen, kouluttautunut nainen kyllä tajuaisi olla tekemättä.

[/quote]

Kyllä täysjärkinen hyvin toimeentuleva kouluttamatonkin asan tajuaa.

Vierailija
40/53 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 08:56"]

Aika tarkasti saa suunnitella, että elareilla rikastuu:-). Väitän, että lapsi VS elarit niin lapsen kanssa elävä jää aina miinukselle.

[/quote]

Lapsi saa perintöoikeuden miehen omaisuuteen ja varsinkin sellaisissa tapauksissa joissa isä elää onnelista perhe-elämää toisaalla, isä saattaa maksaa äidin hiljaiseksi tuosta äpärälapsesta ja maksaa ihan pikkuisen enemmän kuin ne elarit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi