Miten tällaisesta miehestä erotaan?
Mies ei puhu eikä kuuntele. Kun kerron missä mättää mies katsoo televisiota ja käyttäytyy niin kuin olisin ilmaa. Ei sano mihinkään mitään. Joskus tokaisee jotain tämän tapaista : "taas se vaan valittaa". Kun kerron tunteistani ja murheistani, reaktio on sama. Tai jos raivoan ja itken, reaktio on sama. Jos sanon, että haluan erota, reaktio on sama. Joskus yritin jutella siitä miten käytännössä haluaisin, että erotilanteessa toimittaisiin, mutta ukko on täydellisen välinpitämätön. En ymmärrä mitä tässä pitäisi tehdä. En voi vain lähteä kun meillä on lapsia. Käytännönasiat pitisi sopia ja järjestellä, mutta se tuntuu mahdottomalta. Tuntuu, että olen loukossa. Olen kertonut miehelle mikä avioliitossa mättää ja miten pienellä muutoksella tilanne helpottuisi, mutta ihan kuin puhuisin seinille.
Todella ahdistavaa.
Kommentit (9)
Ei se ole noin helppoa kun en voi vain lähteä kun on noi lapset. Pakko asioista on jotenkin sopia, mutta miten tuollaisen kanssa sovitaan mitään?
ap
Hakemus kehiin vain, ehkä sitten alkaa juttu luistamaan ellei mies ole täysin masentunut tyyppi. Ala listaamaan aikasi kuluksi yhteiskäytössä olevia tavaroita, astioita, tekstiilejä, huonekaluja jne. ja mieti tulevat asumisjärjestelyt, laita vaikka hakemus jo eteenpäin. Jos miehelle kaikki on sama, niin pärjätköön sitten sen sohvansa ja telkkarinsa kanssa.
No sun pitää laittaa ero vireille. Sitten rupeat järjestämään omaa elämääsi. Jos mies ei suostu puhumaan edes eron uhatessa, kirjoita kirje ja pyydä vastaus kirjallisena. Ota kopio omasta kirjeestäsi.
Jos mies ei siihen vastaa, kuten arvelen, sun pitää mennä sosiaalitoimiston perheasioiden sovitteluun. Jos silläkään tavalla ei madosta saada miestä, sitten asia menee käräjäoikeuteen.
Katsos miehesi on täysi-ikäinen, joten sinä voit tehdä vain oman osuutesi asioissa, hänen vastuullaan on isän hommat. Niin se vaan menee, joten älä huolehdi siitä, vaan koita järjestää asia parhaiten lastesi näkökulmasta.
Haet kämpän ja lähdet. Jos miehesi kohtelee sinua kuin olisit ilmaa, hän näyttää lapsille mallia siitä miten parisuhteessa puolisot toisiaan kohtelee. Joskus sinulla voi olla poika joka kohtelee vaimoaan samoin tai tytär jonka mies kohtelee häntä samoin. Mieti tarkkaan kannattaako OIKEASTI jäädä.
Kiitos vastauksista.
Meillä on omakotitalo. Mä haluaisin niin, että vuokrattaisiin joku pieni kämppä, jossa sitten vuoroviikoin asuisimme poissa kotoa. Lapset saisivat asua talossa koko ajan. Näin ainakin aluksi. Kun miehelle ajatuksistani juttelen, hän sanoo, että "muuta jos haluat". En mä voi muuttaa noin vain pois ja jättää lapsia tänne. Eikä mulla oo varaa sellaiseen kämppään jonne voisin ottaa lapsetkin mukaan, myymättä taloa siis.
Tämä tuntuu aivan mahdottomalta.
ap
Talo myyntiin vaan. Ja ero vireille. Turhaan yrität sopia.
Jos olet yrittänyt monta kertaa puhua ja sopia, eikä toinen tule vastaan yhtään, mitä voit tehdä? Ei sitä voi pakottaa puhumaan. Se nyt vaan menee niin että sun se ratkaisu on tehtävä kun toinen ei sitä tee. Älä mieti koko tulevaisuutta yhdellä kertaa, aloita yhdestä asiasta ja etene toiseen. Ota yhteyttä sosiaalitoimeen, lastenvalvojaan, pankkiin, asianajajaan. Ala viemään eroa eteenpäin, ei sulla ole muuta vaihtoehtoa.
tyrkkää xsen eteen avioeropaperit ja sano, että allekirjoita kiitos. Tai hae ilman häntä