Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitovapaan uudistus, pitääkö sitten jäädä työttömäksi?

Vierailija
27.03.2014 |

Siis millon tämä uudistus olisi tulossa ja onko se jo lyöty lukkoon?

Onko tosiaan niin, että äiti saa olla kotona vain 1,5 vuotta ja sitten on laitettava lapsi päivähoitoon kodin ulkopuolelle jos isän ei ole mahdollista jäädä kotiin?

Meillä on miehellä 3x suurempi palkka kuin minulla. Ei meillä yksinkertaisesti ole mitenkään varaa menettää sitä, sitten pitäisi myydä talo ja autokin. Mies ei voi vuodeksi kotiin jäädä. Itsellä sen sijaan pätkätöitä ja ei vakipaikkaa. Tuskin saankaan lähivuosina, olen opettaja ja virkoja vain vähennetään koko ajan. Minulla olisi nyt mahdollista hoitaa lasta kotona, mutta se ilmeisesti ei sitten käy.

Eli onko tilanne se, että jos lasta ei halua laittaa jonkun muun hoitoon, on jättäydyttävä työttömäksi tuon 1,5 vuoden jälkeen? Mitä järkeä tuossa on valtion kannalta, työttömyyskorvaushan on paljon isompi kuin hoitoraha ja vielä kun osan aikaa voi nostella ansiosidonnaistakin? Eli ilmoittaudunko sitten vaan vuodeksi työttömäksi ja tarvittaessa sählään mahdolliset haastattelut jos sellaiseen joutuisin?  Eikö tosiaan ole muuta mahdollisuutta jos ei halua laittaa alle 2,5-vuotiasta päiväkotiin?! Naurettavaa :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti voit edelleen olla sen 3v kotona, mutta merkkaatte vain tuen saajaksi miehenne sen 1,5v jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sittenhän sitä juurikin on työttömänä, jos ei hoitovapaalla ole. Mites sitten esim. sellaiset joilla on työpaikka ja ei ole enää hoitovapaalla? Voiko sitä vain olla pois töistä, vaikka virallisesti puoliso on hoitovapaalla? Meillä myös ongelmana se, että minulla on isommat tulot ja jos mies joutuu menemään töihin minä jäämään kotiin, niin ei pärjätä taloudellisesti.