Asutko Seinäjoella?
Minne siellä kannattaisi muuttaa? Alue outoa mulle...
Kommentit (41)
Seinäjokelaiset tuijottavat eivätkä tajua että se on todella epäkohteliasta. Juntti kylä, juntit ihmiset. Muuta tampereeelle edes hyvä ihminen!
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:05"]Seinäjokelaiset tuijottavat eivätkä tajua että se on todella epäkohteliasta. Juntti kylä, juntit ihmiset. Muuta tampereeelle edes hyvä ihminen!
[/quote]
Junttejahan ne kyllä on. Keskusta täynnä halpamarketteja eikä yhtään kunnon ravintolaa, vain Rossoja jne
Olet oikeassa, paskempaa kaupungia vaikka olen muissa asunut ei ole, voit saada kaverin sieltä 10 vuoden päästä ja tosiaan siellä haisee talvella ihan sianpaska ja kusi ja on kaupunki, ennemminkin voisi sanoa että haluaa olla kaupunki ja sellaiseen ei mielestäni sianpaskakan haju kuulu.
Sitten se seinäjoen paskameininkin siirretään lapsille jonka tehtävä sitten kouluun mennessä on ottaa selville ketkä on tullut muualla ja aloittaa sitten se järjetön koulukiusaaminen, ainoastaan 2 polven seinäjokilaiset ovat hyväksyttyjä ja jos valitat niin opettajat sanoo sen kuuluvan kiva koulu hankkeeseen esim. hyllykallion ala-aste se systeemi ei siellä toimi ja opettajat laittavat kaiken sen vastuun mitä heille kuuluu siihen että ei voi tapahtua kun tämä on kiva koulu systeemi ja siitä ovat muut kirjoitelleet kans.
Kerran odotin poikaa ja huomasin pihalla leikkimielistä? nujakointia jossa maassa olevaa hakattiin ja potkittiin leikkimielisesti ja näin välituntivalvojan joka ei piitannnut koko asiasta mitään ja kun otin yhteyttä kouluun, niin sain kuulla että sen huomio oli kiinnittynyt minuun jossa odotin että poika tulee autoon, eli se siitä kyselystä.
Aikoinaan siellä samassa koulussa oli siskon lapset ja olivat siellä ja ovat avoimia ja muita, niin heidän oli pakko muuttaa pois sieltä ja siskon poika totesi yksiselitteisti että ovat sisäsiittoisia.
kuten puhuttiin tuosta kahvikuppikeskusteluista niin totuus on se että jouduta haukkumaan syntymäpitäjän ja ylistämään seinäjoen vapaata ja demokraattista oloa, paskinhan paikka se on.
Suomi kirjoitetaan isolla ässällä, jos sun tietotaito on tuota luokkaa niin tanelin rannassa voit harrastaa käspohjalla uimista.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 20:49"]
Olet oikeassa, paskempaa kaupungia vaikka olen muissa asunut ei ole, voit saada kaverin sieltä 10 vuoden päästä ja tosiaan siellä haisee talvella ihan sianpaska ja kusi ja on kaupunki, ennemminkin voisi sanoa että haluaa olla kaupunki ja sellaiseen ei mielestäni sianpaskakan haju kuulu.
Sitten se seinäjoen paskameininkin siirretään lapsille jonka tehtävä sitten kouluun mennessä on ottaa selville ketkä on tullut muualla ja aloittaa sitten se järjetön koulukiusaaminen, ainoastaan 2 polven seinäjokilaiset ovat hyväksyttyjä ja jos valitat niin opettajat sanoo sen kuuluvan kiva koulu hankkeeseen esim. hyllykallion ala-aste se systeemi ei siellä toimi ja opettajat laittavat kaiken sen vastuun mitä heille kuuluu siihen että ei voi tapahtua kun tämä on kiva koulu systeemi ja siitä ovat muut kirjoitelleet kans.
Kerran odotin poikaa ja huomasin pihalla leikkimielistä? nujakointia jossa maassa olevaa hakattiin ja potkittiin leikkimielisesti ja näin välituntivalvojan joka ei piitannnut koko asiasta mitään ja kun otin yhteyttä kouluun, niin sain kuulla että sen huomio oli kiinnittynyt minuun jossa odotin että poika tulee autoon, eli se siitä kyselystä.
Aikoinaan siellä samassa koulussa oli siskon lapset ja olivat siellä ja ovat avoimia ja muita, niin heidän oli pakko muuttaa pois sieltä ja siskon poika totesi yksiselitteisti että ovat sisäsiittoisia.
kuten puhuttiin tuosta kahvikuppikeskusteluista niin totuus on se että jouduta haukkumaan syntymäpitäjän ja ylistämään seinäjoen vapaata ja demokraattista oloa, paskinhan paikka se on.
[/quote]
Outoa. Olen asunut täällä tyttäreni kanssa nyt yli kymmenen vuotta, olemme muualta tulleita. Emme ole kohdanneet mitään tuollaista, vaikka tyttö kävi koulunsa Hyllykalliolka ja on nyt Nurmossa yläasteella.
Olemme viihtyneet kivadti ja töitä sain helposti, vakipaikan.
Jos ap etsii oktaloa, niin Kertunlaaksossa on hyvin nykyään myynnissä. Sitten Jouppi, Hallilanvuori ja Uppa tulee mieleen myös. Itse asumme nyt Kasperin okt-alueella ja viihdymme.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 19:20"]
Minne siellä kannattaisi muuttaa? Alue outoa mulle...
[/quote]
Kaikki muu käy paitsi Kasperi ja Törnävä. Ko. paikat kuhisevat huumeiden käyttäjiä, alkoholisteja ja rikollaisia.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:44"]Seinäjokea en suosittele kenellekään! Olen ottanut elämäntehtäväkseni kertoa joka ikiseen nettikeskusteluun ja oikeassa elämässä muutamia faktoja Seinäjoesta. Paikalliset luulevat olevansa täydellisiä ja halveksivat ulkopaikkakuntalaisia, puhuvat heistä paskaa kahvihuoneissa, jotka muuten ovat kaupungin ykkösmenomestoja. Tämä järjestäytynyt kiusaaminen alkaa jo peruskoulussa. Työpaikkailmoitukset laitetaan julkisiksi vain muodon vuoksi, oikeasti paikat on jo täytetty talon tai suvun sisältä joillekin alikoulutetuille serkuille, kälyille jne. Näin varsinkin kunnan työpaikoissa.
En väitä että Seinäjoki on ainoa paikka, jossa tätä tapahtuu tai etteikö Seinäjoessa olisi myös hyviä puolia.
[/quote]
Täyttä asiaa
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:59"]Miksi ihmeessä joku haluaa muuttaa Seinäjoelle??!!! Jälkeenjäänyt kepujunttila jossa haisee sianpaska pääkadulla. Huh!
[/quote]
Kaupunki on ruma ja täynnä ylimielisiä ihmisiä. Päättäjät perseestä. Suku ja keskustan jäsenkortti ratkaisee. Kuppaavat lähikuntia
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 19:32"]Älä muuta!
[/quote]
Viisas neuvo. Ennemmin vaikka Ilmajoki tai Tampere
Katsoisin itse sieltä mistä saisin kivoimman asunnon. Harkitsisin myös Nurmoa jos olisi rivari/omakotitalo haussa. Teillä on tieteenkin varmaan auto jos meinaatte Sjoelle muuttaa?
Kasperissa kai pahin mökäämien rajoittuu yhteen tiettyyn kerrostaloon, jossa vaikuttaa vierailevan poliiseja ja lansseja usein. Onkohan kaupungin talo. Näin olen ainakin kuullut. Ei mitenkään erityisen huono alue muuten, mutta Sjoella kyllä varmaan viihtyisämpiäkin on. Sen huonon talon vieressä oleva talo on jo tosi rauhallinen, eikä siinä mitään ihmeporukkaa pyörinyt.
No täällä on hyvin tullutkin jo mielipiteitä. Riippuu minkäikäinen olet ja mitä asuinalueelta toivot? Perheellinen? Perheille hyviä alueita just nuo soukkajoki, pajuluoma, kärki, hallilanvuori ja toisessa suunnas kaupunkia katajalaakso. keskustaan näiltä alueilta n 7km saattaa tulla pidempikin ihan alueen perukoilta. Nuolta alueilta löytyy sekä uusia että vanhoja oktaloja ja rivareita. Sitten keskustan lähellä kultavuori ja jouppi hyviä alueita sekä hyllykallio ja tanelinranta. Yksin asuvalle nuorelle aikuiselle täälä kyllä menee mikä vaan.. :) keskustaan ja itikanmäelle rakentuu kivannäkösiä uusia kerrostaloja. Samoin pohjaan! T. sjk 60100 tyty
Seinäjoessa on tosi paljon hyviäkin puolia. Sjoen palvelut ja kauppamahdollisuudet on ihan jees. Keskusta ei ole kaunista rakennuskannaltaan, mutta paskempiakin paikkoja Suomessa on. Isoja marketteja Seinäjoella on lisäksi useita. Sieltä kyllä saa tuttuja ihan yhtä helposti kuin muualtakin suomesta. Jos ei ole onnistunut tutustumaan ihmisiin, niin voi katsoa sinne peiliin. Asunnot ovat hintatasoltaan suhteellisen edullisia lähelläkin Seinäjokea ainakin etelä-suomeen verrattuna. Kivan rivarin tai talon saa suht. edullisesti.
Nurmossa on ihan kiva "pikkukylän" tunnelma. Tietenkin varmaan riippuu siitä mihin on itse tottunut. Se uimapotti Sjoella on myös tosi kiva. Olikohan tanelinranta nurmossa?
Kivistö on ihan paras alue, mutta vanhoja taloja
Itse muuttaisin Nurmoon kun se on sellainen kylämäinen. Osa uusista alueista vaikuttaa vähän keskelle peltoa rakennetuilta ja keinotekoisilta.
Kärki on rauhallinen alue jossa on paljon lapsiperheitä. Ollaan miehen kanssa asuttu 5 vuotta. Ei valittamista. :)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 22:05"]Seinäjokelaiset tuijottavat eivätkä tajua että se on todella epäkohteliasta. Juntti kylä, juntit ihmiset. Muuta tampereeelle edes hyvä ihminen! [/quote] Junttejahan ne kyllä on. Keskusta täynnä halpamarketteja eikä yhtään kunnon ravintolaa, vain Rossoja jne
[/quote]
On siellä yksityistenkin pitämiä ravintoloita. Etnisiäkin on nykyään (Tietenkin on ennenkin ollut muutama. pizzerioita ei lasketa mukaan).
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 21:44"]
Seinäjokea en suosittele kenellekään! Olen ottanut elämäntehtäväkseni kertoa joka ikiseen nettikeskusteluun ja oikeassa elämässä muutamia faktoja Seinäjoesta. Paikalliset luulevat olevansa täydellisiä ja halveksivat ulkopaikkakuntalaisia, puhuvat heistä paskaa kahvihuoneissa, jotka muuten ovat kaupungin ykkösmenomestoja. Tämä järjestäytynyt kiusaaminen alkaa jo peruskoulussa. Työpaikkailmoitukset laitetaan julkisiksi vain muodon vuoksi, oikeasti paikat on jo täytetty talon tai suvun sisältä joillekin alikoulutetuille serkuille, kälyille jne. Näin varsinkin kunnan työpaikoissa.
En väitä että Seinäjoki on ainoa paikka, jossa tätä tapahtuu tai etteikö Seinäjoessa olisi myös hyviä puolia.
[/quote]
tämä on helvetin totta :D työpaikat jaetaan nepotistisesti tai kavereille osoittamalla ja sen vuoksi kaupunki on sakeanaan epäpäteviä työntekijöitä, jotka kuitenkin vihaavat ja haukkuvat toisiaan selän takana.
Oon syntynyt Seinäjoella, asunut siellä lapsuuden ja nuoruuden ja muuttanut pk-seudulle opiskelemaan ja niitä harvoja seinäjokisia, jotka EI ole paluumuuttaneet kotiseudulleen.
Seinäjoen seutu on maisemiltaan ruminta koko Suomessa.