Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määrittele ''rikas''? Kuinka paljon on rahaa?

Vierailija
27.03.2014 |

Mielenkiinnolla olen seurannut näitä säästökeskusteluja täällä. Usein muutenkin av:lla heitetään tätä ''rikkailta rahat pois''-korttia. Mutta mikä on ''rikas'', missä menee hyvätuloisen raja? Se, joka tienaa yli 2000 e, 4000 e, 5000 e/kk..? Vai se, joka tienaa enemmän kuin sinä, niin kuin se Suomessa tuntuu aina olevan?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas on mielestäni kun massia alkaa olla kymmeniä miljoonia. 

Siihen saakka ollaan hyvin toimeen tulevia. Ehkä varakkaita. 

Vierailija
2/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaaksi voi sanoa kun on odotettavan elinikänsä aikana tarvittavat pääomat kasassa sillä elintasolla mihin on tyytyväinen. Ottaen huomioon mahdollisen maun kehittymisen kalliimpaan suuntaan, inflaation, jne. Ei ole pakko olla käteisenä tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaalla on vähintäänkin useita miljoonia euroja omaisuutta. Superrikkailla toki miljardeja.

Mieheni tienaa 300k vuodessa mutta ei ole rikas.

Vierailija
4/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun tutkimuksen mukaan Suomessa rikas on sellainen, jolla on velattoman asunnon jälkeen omaisuutta väh. 800 000 euroa. Ja toisen tutkimuksen mukaan kun tienaat bruttona 85000 euroa vuodessa olet tieteellisesti onnellinen, mutta onnellisuuden määrä ei sitten enää lisäänny tuon rajan jälkeen, ei vaikka saisit 200 000 e/vuosi. Itse pidän rikkaana niitä, jotka tekee kaikki ostoksensa stokkalla - hahaa :)

Vierailija
5/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkain on se jolla on jo kaikkea. Yksinkertaista.

Vierailija
6/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloilla ei ole mitään väliä, vaan omaisuudella, jota on oltava niin paljon, ettei tarvitsisi tuloja. Joitain miljoonia siis.

Vierailija
7/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat elää omaisuudella

Keskiluokka palkalla

Köyhät tuella

Vierailija
8/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnelliset ja tyytyväiset ovat rikkaita, muut elävät maanpäällisessä helvetissä.

Vierailija
9/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaita ovat ne jotka tajuavat mikä on riittävästi!

Vierailija
10/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakas olen, jos palkkaa ropsahtaa tilille niin paljon, että kaupassa voi huoletta ostaa mitä huvittaa, katsomatta kilohintoja tai muutakaan. Lisäksi voin tehdä noin sadan euron heräteostoksia sillointällöin. Rahat eivät myöskään ehdi loppua ennen tilipäivää.

Sitten koen olevani rikas, kun minulla on niin paljon rahaa, ettei minun tarvitse loppu elämäni aikana tehdä enää päivääkään töitä elääkseni kuten varakkaana.

Vierailija
11/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että rikas/hyvin varakas on sellainen ihminen, jolla on velaton uusi asunto, velaton uusi auto, säästöissä (esim. osakkeina) vähintään 200 000 € ja yksi tai useampi sijoitusasunto sekä vielä mökki ja vene. Ja tienaa nettona vähintään 5000 euroa kuussa. Sellaisen ei paljon tarvitse miettiä, mitä kaupasta ostaa. Eikä mikään 7 euron alennus lapsilisässä muuta elintasoa yhtään mihinkään. Viidestä tonnista jää melkein kaikki muutenkin säästöön, kun asunto on velaton. Ehkä joku tonni kuussa menee laskuihin ja ruokaan.

Toki sitten on erikseen nämä miljoonaperintöjä saavat pääomatuloilla elävät ökyt, joiden ei tarvitse ikinä miettiä työntekoa.

Vierailija
12/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 10 000 tienaava on suurituloinen. Mutta jos hänellä on hirveät velat ja palkka menee velan hoitoon, ei siinä kovin rikas vielä ole. Rikas on se jolla on paljon maaomaisuutta, kiinteistöjä yms asioita joiden arvo ei niin helposti laske. 

Vierailija
13/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaasta en tiedä, mutta tarpeeksi hyvätuloinen on henkilö, jolla on tuhat euroa tilillään ja hän voi käyttää sen miten haluaa.

Vierailija
14/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan ohis, mutta minulla oli todella rikas olo kun sain palkkaa 2100e käteen =D
(Eka palkaa vanhempainvapaan jälkeen, ja vanhempainraha nettona 980e....)
Harmi vaan etten tule ihan heti saamaan yhtä paljon taas, sattui vain pari la-su-yötä listaan =)

Ajattelen että ihminen on rikas kun saa yli 6000e/kk nettona. 

Vierailija
15/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maailmassa hyvätuloinen ei ole vielä välttämättä rikas. Ylin desiili suomalaisista perheistä omistaa yli 380 000, joten itse mieltäisin ne kyllä rikkaaksi, jos kerran 90% on köyhempiä.

Jos rajan haluaa laittaa vielä korkeammalle, niin ylin 5% omistaa yli 600 000.

Vierailija
16/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa rahaa.

Ja rakastavia ihmisiä ympärillä.

Onnellisuus, tyytyväisyys, tietynlainen seesteisyys.

Se on todellisen rikkaan määritelmä.

Vierailija
17/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas on sityen, kun sitä rahaa ei tarvitse enää varsinaisesti ajatella, koska se on itsestäänselvyys.

Vierailija
18/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa keskituloinen on jos tienaa n. 3500€/kk, joten pidän kyllä rikkaana niitä jotka tienaa enemmän kuin tuon keskiarvon, varsinkin jos molemmat puolisot tienaa sen verran, sitten on vara kartuttaa omaisuutta niin että elämä on huoletonta ja lapsille jää melko iso omaisuus, eli muutakin kuin vanha kotitalo.

Vierailija
19/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa lapsille jää omaisuutta, kun omaisuus menee vanhainkotipaikkojen maksuun.

Vierailija
20/70 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miljoonia pitää olla että rikkaaksi voi kutsua. Suomessa tuloerot eivät ole ollenkaan suuria, rikkaita on hyvin vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi