Kysymys baareissa ja yökahviloissa notkujille: mitä päässänne liikkuu?
Helsingin Sanomissa haastateltiin yökahvilan asiakkaita. Muutama naureskeli, että idioottimaista hommaa kun koronarajoituksia ei noudateta - ja baari ylipäätään on auki! Onko sinne pakko siis lähteä?
Kommentit (29)
Kaikki ei jaksa pysyä neljän seinän sisässä. Riskihän siinä tietenkin otetaan.
En tiedä, mutta hölske sieltä kuuluu...
Aina löytyy niitä joiden pitää päästä muiden kanssa viettämään iltaa ulkona oli sitten korona tai ei. Sitä paitsi luin jostain ettei baareissa ole tullut paljon tartuntoja mutta varmaa se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Aina löytyy niitä joiden pitää päästä muiden kanssa viettämään iltaa ulkona oli sitten korona tai ei. Sitä paitsi luin jostain ettei baareissa ole tullut paljon tartuntoja mutta varmaa se ei ole.
Hei haloo, jos korona ei leviä sellaisessa paikassa jossa ihmiset istuu suojaamattomina puolen metrin päässä toisistaan tuntikausia niin missä se sitten leviää???
On olemassa muitakin päihteitä kuin alkoholi. Ja tietysti seksi tervettä sinkkua kiinnostaa... noin esim.
Joka pikkustadilaisella on omat huvinsa.
Vierailija kirjoitti:
Pilluhan se mielessä.
Onko yöelämään tungeksimaan lähtö ainoa konsti "sen" saamiseen? Luulisi ettei ole.
Osa ihmisistä joutuu altistamaan jatkuvasti itseään koronavirukselle. Töissä, matkalla töihin ja toistä kotiin, lapset ovat koulussa lähiopetuksessa tai päiväkodissa. Puolisollakin saattaa olla työ, jota ei voi tehdä etänä. Mä ymmärrän ihan hyvin, että sellaisessa tilanteessa ei voi jatkuvasti pelätä tartuntaa vaan on asennoiduttava niin, että tartunta tulee jos on tullakseen. Silloin on myös helpompaa suhtautua muihinkin paikkoihin samalla asenteella. Mä olen pystynyt eristäytymään helmikuusta lähtien, joten mulle ei tulisi mieleenikään lähteä yökahviloihin, koska ei tule mieleenikään lähteä edes kauppaan tai matkustaa bussilla. Voin kökkiä kotona vaikka seuraavat 5 vuotta, jos on tarvis.
Ilmeisesti valtiovalta katsoo ettei baarin omistajien elinkeinoa voi täysin torpata. Tulijoita noihin paikkoihin on aina, onhan se jo nähty.
Koko koronajuttuun on jo vähitellen kyllästytty. Moni haluaa normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Koko koronajuttuun on jo vähitellen kyllästytty. Moni haluaa normaalia elämää.
Joo, sitä on tässä yritetty saavuttaa jo kuukausia olemalla varovaisia. Kiitos kyllästyneiden, nyt on taas vähän vaikeampaa.
Ei kuulemma suostu ruotsalainen pysymään poissa ihmisjoukoista mutta ei näemmä suostu suomalainenkaan, vaikka kuinka toitotetaan sitä miten kuuliaisia me muka olemme.
Kävin lauantaina alkuillasta (noin klo 18) synttäreiden kunniaksi baarissa juomassa yhden lonkeron ja sitten lähdin pois. Baarissa oli rauhallista, istuin yksin ja viivyin ehkä noin 20min.
En pidä itseäni kovinkaan vastuuttomana tämän takia.
Kaljahan siellä liikkuu, siis sitten kun on noussut päähän. Harvemmin myös siideri.
Kotona oloon kyllästyy. Olen ollut maaliskuusta asti kotona ja alan olla ihan kypsä tähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei haloo, jos korona ei leviä sellaisessa paikassa jossa ihmiset istuu suojaamattomina puolen metrin päässä toisistaan tuntikausia niin missä se sitten leviää???
Perhepiirissä enimmäkseen, paljon on ollut myös harrastuksissa mm. jäähalleissa.
Just samaa oon miettinyt. Ihmetellään kun näitä kapakoita pidetään auki korona-aikana ja kuitenkin itse lähdetään sinne. Ei ihan loogista touhua.