Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytekakun pohja -anna toimiva resepti!

Vierailija
27.03.2014 |

Raivostuttaa kun tänään olen jo tehnyt kaksi pieleen..... (se oli  joku sienikakku-ohje). En muista millä ohjeella tein aiemmin, mutta olen onnistunut. Kakkuvuoan koko on 24cm, apua!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole nyt ihan sitä mitä tilasit kun ei ole pyöreään vuokaan, mutta meillä on muutaman vuoden ajan tehty täytekakut Kinuskikissan levykakkupohjalla uunipellillä. Helppoa, nopeaa ja tosi hyvä lopputulos, kun malttaa vatkata kananmunia riittävän kauan. 

Vierailija
2/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen näin:

rikon pari-kolme munaa lasiin, kaadan munat kulhoon. Laitan lasiin saman verran sokeria kuin muniakin oli (lasin reunasta näkee määrän), kaadan munien sekaan. Vatkaan vaahdoksi: saa vatkata aika kauan. Valmista sitten, kun vatkaimen nostaa vaahdosta ja vatkaimesta valuvalla norolla piirtää taikinan pintaan kahdeksikon, joka pysyy hetken aikaa näkyvillä.

Kun munasokerivaahto on valmis, laitan lasiin (jonka reunasta näen, paljonko munia ja sokeria oli) saman verran vehnäjauhoja, katson taas merkin lasin  reunasta. Sekoitan joukkoon teelusikallisen leivinjauhetta, jonka jälkeen sekoitan jauhot varovasti vähän kerrallaa taikinan joukkoon.

Kippaan taikinan voideltuun ja korppujauhotettuun vuokaan ja paistan 175 asteessa puolisen tuntia - 45 min (valmis, kun kakkuun tökättyyn hammastikkuun ei enää jää taikinaa).

On helkutin herkullinen kakkupohja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnustan... tääkin ohje on Kinuskikissan:( En tajuu mitä teen väärin. Ja siis tein jo saman bloggarin toisen kakkupohjan ihan ok! (mut en voi tehdä toista samaa kun se oli suklaakakkupohja ja nyt tarvitaan vaalea kakkupohja). Ja osaan sentään tehdä munattoman ja vehnättömän kakkupohjankin ihan ok. Miksen siis nyt vaan voi onnistua?!

Vierailija
4/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet käpykakun pohjan, väliin miehen spermaa ja vanukasta.

Vierailija
5/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikokki.net sivustolta löytyy ohje, jossa käytetään kuumaa vettä. Muistaakseni oli ihan siinä eniten peukkuja saaneiden joukossa. Sillä ohjeella olen onnistunut aina.

Vierailija
6/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat 3 tismalleen saman kokoista lasia. Yhteen tulee munat, toiseet saman verran sokeria ja kolmanteen saman verran jauhoja + leivinjauhetta 2-3 tls riippuen munien määrästä.  Ensin munat ja sokeri vaahdoksi ja sitten jauhot sekoitetaan.Tällä ohjeella olen tehnyt vuosien ajan ja saanut kovasti kehuja!

Vierailija
7/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, munat loppui kesken. Pakko lähteä kauppaan. Leivon näillä ohjeilla uusiksi. Kyllä se varmaan tästä; eihän tämä nyt ole mitään rakettitiedettä:)

ap

Vierailija
8/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vatkaa kananmuna-sokeri-vaahtoa liian kovalla vauhdilla? Pienemmällä teholla vatkattuna vaahdosta tulee kunnollinen, siis sellainen, että kuvio oikeasti pysyy vaahdon pinnalla, kun sen piirtää siihen. Ja jauhot voi sekoittaa vaahtoon vaikka kädellä, silloin ne saa kunnolla vaahdon sekaan. Jos ne jäävät paakkuun, pohja lässähtää takuuvarmasti.

Vierailija
9/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja 24-senttiseen vuokaan kannattaa tehdä 5 kananmunan kakkupohja. Jos käytät L-kokoisia kananmunia, riittää neljä.

Vierailija
10/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen aina niin, että mittaan lasiin kananmunat ja muita tulee saman verran paitsi leivaria joku 1-2tl silmämääräsesti.

Sekoitan munasokerivaahtoa aina 5min ja teen pohjan pellille. 

Toimii!

Vierailija
11/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan aina jauhoja hieman enemmän kuin sokeria ja leivinjauhetta reilut 2 tl.

Hyvää tulee :)

Vierailija
12/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein tärkeimmät pointit: kun lisäät munavaahtoon jauhot, tee se tosi varovasti, ei saa missään tapauksessa enää vatkata! Eikä kulhoa saa kolautella, ettei vaahto laske. Heti uuniin.

Kun kakkupohja on valmis, sen pitää antaa jäähtyä kunnolla vuuassaan ennen kumoamista. Jos kumoat sen heti, se lässähtää tietenkin.

Vierailija
13/13 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Alepasta valmis kakkupohja, kostuta kerrokset mehulla. Helpoin ja toimivin ratkaisu. Voi alkaa heti väsäämään täytteet, päällysteen ja lopuksi koristelun. Saat nopeasti hyvän kakun. Itse en leivo, mutta tarjoan mielelläni täyskäriä vieraille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän