Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko jouluna alkoholia vai oletteko ilman?

Vierailija
23.11.2020 |

Miten on?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo tyyliin ikinä, eipä mieskään.

Joten ei juoda meillä.

Vierailija
62/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna olemme vain oman perheen kesken, joten en usko, että meillä on alkoholia. Edellisinä vuosina, kun olemme viettäneet joulua miehen sukulaisten kanssa, niin anopilla on ollut viiniä jos toistakin ja jos toinen miniä on juhlimassa mukana, niin viiniä on todella virrannut. Olen yleensä ollut kuskina, joten en ole ottanut mitään, mies on saattanut ottaa lasillisen tai pari viiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme urheilullinen perhe ja alkoholi ei kuulu ohjelmistoon niin arkena tai juhlissakaan.

Vierailija
64/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo ollenkaan. Lisäksi osa joulunpyhistä menee töissä.

Vierailija
65/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lainkaan alkoa, oli juhannus tai joulu. Hyvä viini on aina kuulunut jouluaterialle. Itse en käytä absolutistina tippaakaan. Minua ei haittaa jos muut ottavat sivistyneesti ja fiksusti viiniä tai snapsin tai grogin.

Vierailija
66/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on joulun rienausta, että vedetään viinat esiin.

Eikö lasten tuikkivat silmät riitä?

Vierailija
67/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan juhlajuomaa juhlaan.

Vierailija
68/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oteta. Kun ei oteta muulloinkaan :)

Vierailija
69/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tätä pitää pohtia jo kuukausi ennen joulua. Kummaa touhua. Enpä ole tullut ajatelleeksi koko asiaa.

Vierailija
70/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että laskuhumala ei ole nousuhumalan veroinen.

Vierailija
71/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa ostaa, joku voi nähä. Toiseksi ei pysty juomaan tahi uskallakaan koska nielen verenpainelääkeitä

Vierailija
72/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota.

Saattais duunit loppua seinään ku pyörisi maisteissa joulun työvuoroissa.

Vierailija
73/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että tuon meidän 18 vuotiaan silmät tuikkii jopa kirkkaammin yhden ruuan kanssa nautitun viinilasin jälkeen:)

Vierailija
74/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissani ei koskaan juotu jouluna alkoholia. Tämä siitäkin huolimatta, että isäni oli alkoholisti. Se ei vain meillä kuulunut lainkaan jouluun. Toki saattoi iskällä joku jemmapullo jossain piilossa olla, mutta me lapset emme ainakaan huomanneet mitään.

Nyt mieheni kanssa olemme kuitenkin jouluisin nauttineet viinejä, jouluolutta, sekä tehneet myös jo meillä perinteeksi muodostunutta munatotia. Glögiä myös välillä. Mielestäni viini sopii juhlapöytään, ja myös korostaa ruoan makua. Toki perinteiset jouluruoat ovat viinin suhteen hieman haastavia.

Ymmärrän kyllä, etteivät kaikki halua alkoholia joulupöytään. Itse haluan kuitenkin juhlistaa joulua kohtuudella. Lapsia meillä ei ole.

Vierailija
75/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että tuon meidän 18 vuotiaan silmät tuikkii jopa kirkkaammin yhden ruuan kanssa nautitun viinilasin jälkeen:)

Kaksi lastamme ovat aikuisia, mutta hekään eivät juo alkoholia. Pään turruttaminen on vanhanaikaista.

Vierailija
76/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis kyllä mieli aterian kanssa parit lasilliset viiniä. Saunaolut ja ehkä vähän terästettyä glögiä. Mutta meille tulee taas neljä juhlijaa, jotka eivät suvaitse minkäänlaista alkoholia koskaan, erityisesti jouluna se on äärimmäinen hyihyi. Maitoa sen olla pitää, niin! Korkeintaan kotikaljaa.

Voisin tietysti uhmata heitä, mutta mitä iloa siitä sitten olisi. En jaksa kuunnella koko joulua sitä täysin suhteetonta mesoamista viinilasillisesta. Juodaan maitoa stna...

Miksi te kutsutte kotiinne ihmisiä, joiden kanssa ei ole kiva olla? Ja ei voi elää niin kuin itse haluaa?

No ne nyt sattuu olemaan lähisukua. Suoraan ylenevässä ja alenevassa polvessa. Jouluhan on perhejuhla. Jos olisivat jotain ystäviä tai tuttavia, olisi helppo jättää kutsumatta. Ja ongelma on täysin yksin minun, muut juovat kiltisti maitoa, limua, vettä ja kotikaljaa.

Jos tilanne olisi meillä tuollainen, että omat aikuiset kakarat tai muu suku märisisi viinin takia minun kotonani, niin päätös olisi hyvin helppo: ryypätkää omianne keskenänne, syökää mitä haluatte ja viettäkää joulua ne juuri niin kuin itse parhaaksi katsotte, mutta omissa kämpissänne. En osallistuisi millään tavoin heidän joulun viettoonsa, jouluterveiset voisin lähettää WhatsAppilla.

En usko, että ikävä tulisi sitä porukkaa ja heidän ajatuksensa olisi ihan se ja sama.

Näin menettelisi minäkin, en katsoisi yhdenkään mesoamista alkoholittomuuden takia. Ihme juoppoja tyyppejä teillä on siellä, alkoholiriippuvaisia.

Vierailija
77/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjaatko että jään ilman jos en ota alkoholia?

Vierailija
78/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni alkoholi ja joulu eivät sovellu ollenkaan yhteen, tulee jopa hieman ällöttävä olo jos joku puhuu alkoholin juonnista jouluna. Itse kyllä juon muuten mutta joulu mielestäni ehdoton ei alkoholille. Joulu on perheen ja rahoittumisen aikaa, vastenmielistä pilata se känniörheltelyllä.

Esim ihmettelen aina suuresti kun eräs kaveriporukka menee joulupäivänä yökerhoon, siis mitä??? Viimeinen päivä vuodessa kun itse menisin yökerhoon.

Vierailija
79/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille ehdoitta , raitis joulu.Uusi Vuosi + shamppanja = asiaa.

Vierailija
80/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi elämä aina. Miksi tuhoaisin lastenkin joulun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi