Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatteko jouluna alkoholia vai oletteko ilman?

Vierailija
23.11.2020 |

Miten on?

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jouluun(kin) kuuluu sauna- ja ruokajuomat.

Vierailija
42/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään tapauksessa en pilaa joulupöytääni minkäänlaisella alkoholilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis kyllä mieli aterian kanssa parit lasilliset viiniä. Saunaolut ja ehkä vähän terästettyä glögiä. Mutta meille tulee taas neljä juhlijaa, jotka eivät suvaitse minkäänlaista alkoholia koskaan, erityisesti jouluna se on äärimmäinen hyihyi. Maitoa sen olla pitää, niin! Korkeintaan kotikaljaa.

Voisin tietysti uhmata heitä, mutta mitä iloa siitä sitten olisi. En jaksa kuunnella koko joulua sitä täysin suhteetonta mesoamista viinilasillisesta. Juodaan maitoa stna...

Miksi te kutsutte kotiinne ihmisiä, joiden kanssa ei ole kiva olla? Ja ei voi elää niin kuin itse haluaa?

No ne nyt sattuu olemaan lähisukua. Suoraan ylenevässä ja alenevassa polvessa. Jouluhan on perhejuhla. Jos olisivat jotain ystäviä tai tuttavia, olisi helppo jättää kutsumatta. Ja ongelma on täysin yksin minun, muut juovat kiltisti maitoa, limua, vettä ja kotikaljaa.

Vierailija
44/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on turhaa. Laitan mielummin syöneet rahat johonkin hyvään ja laadukkaaseen ruokaan tai muuhun järkevään asiaan.

Vierailija
45/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis kyllä mieli aterian kanssa parit lasilliset viiniä. Saunaolut ja ehkä vähän terästettyä glögiä. Mutta meille tulee taas neljä juhlijaa, jotka eivät suvaitse minkäänlaista alkoholia koskaan, erityisesti jouluna se on äärimmäinen hyihyi. Maitoa sen olla pitää, niin! Korkeintaan kotikaljaa.

Voisin tietysti uhmata heitä, mutta mitä iloa siitä sitten olisi. En jaksa kuunnella koko joulua sitä täysin suhteetonta mesoamista viinilasillisesta. Juodaan maitoa stna...

Miksi te kutsutte kotiinne ihmisiä, joiden kanssa ei ole kiva olla? Ja ei voi elää niin kuin itse haluaa?

No ne nyt sattuu olemaan lähisukua. Suoraan ylenevässä ja alenevassa polvessa. Jouluhan on perhejuhla. Jos olisivat jotain ystäviä tai tuttavia, olisi helppo jättää kutsumatta. Ja ongelma on täysin yksin minun, muut juovat kiltisti maitoa, limua, vettä ja kotikaljaa.

Onpa teillä huonosti käyttäytyvä lapsi, jos se vanhemmilleen mussuttaa, kun tulee kylään. Vanhemmilleni sanoisin, ettei tarvi tulle, jos ei tyyli miellytä.

Vierailija
46/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä huonosti käyttäytyvä lapsi, jos se vanhemmilleen mussuttaa, kun tulee kylään. Vanhemmilleni sanoisin, ettei tarvi tulle, jos ei tyyli miellytä.

Minulla onkin käytöstavat. Vanhempia kunnioitetaan.

Vierailija
47/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, aatto vietetään aikuisten kesken, varmasti jonkin verran tulee otettua ruuan kanssa ja seurustelujuomana. Punaviiniä, glögiä, ehkä jotain hyvää olutta. En kuitenkaan kaatokänniin asti, en halua joulun pyhiä tuhlata krapulaan.

Vierailija
48/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöydässä viiniä ja illalla terästettyä glögiä. Maltillisesti nautiskellen, ei kännejä. Vietämme yleensä perhejoulun vanhempien luona jossa kaikki sisarukset perheineen käymässä, joten liiallinen alkoholinkäyttö ei kuulu joulunviettoomme. Toki perheet keskenään sopivat, kuka vanhemmista ei juo ollenkaan jotta on sitten varuiksi täysin vesiselvä aikuinen talossa jos jotain sattuisi tapahtumaan.

Vierailija
49/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ruuan kanssa viiniä, ellen onnistu tulemaan raskaaksi ennen joulua.

Taaperon äiti

Vierailija
50/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihottavia ruokia muutenkin paljon, ei kiitos alkoholin kaloreita!

Läsgien ongelmia

Vierailija
51/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun olen ilman alkoholia.

Vierailija
52/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä joulu menee varmaan ilman alkoholia. Ehkä olut ruuan kanssa, ei muuta. Eksä joi aina päiväsaunasta lähtien aamuyöhön yksinään koko joulun, joten tulisi liikaa se mieleen.

Vierailija
53/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan, tietysti. Kuuluu niin juhlaan kun tavalliseen viikonloppuunkin.

Saunoessa menee pari olutta, ruoan kanssa viiniä, myöhemmin sitten ehkä glögiä tai Baileysta.

Minusta alkoholi vaan kuuluu juhlaan, sanokaa mitä sanotte.

Vierailija
54/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon alkoholia jouluna eli lasken 3 juhlapäivää siihen meneväksi. Glögi ja punaviini riittävät hyvin muutama lasi per päivä. En halua krapulassa viettää lomapäiviäni.

Vierailija
55/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tilanne olisi meillä tuollainen, että omat aikuiset kakarat tai muu suku märisisi viinin takia minun kotonani, niin päätös olisi hyvin helppo: ryypätkää omianne keskenänne, syökää mitä haluatte ja viettäkää joulua ne juuri niin kuin itse parhaaksi katsotte, mutta omissa kämpissänne. En osallistuisi millään tavoin heidän joulun viettoonsa, jouluterveiset voisin lähettää WhatsAppilla.

En usko, että ikävä tulisi sitä porukkaa ja heidän ajatuksensa olisi ihan se ja sama.

Vierailija
56/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että meillä on joulunakaan alkoholia. Alkoholin käyttö on jäänyt pikkuhiljaa pois lähes kokonaan ja muutaman kerran olen ajatellut syksyllä, että kun ostamassa jonkun viinipullon, mutta en ole viitsinyt ja eipä sitä ole kyllä kaivattukaan ollenkaan.

Sain elokuussa lahjaksi erittäin laadukkaan viinipullon asiakkaalta ja se taisi olla lokakuun loppua, kun muistin pullon olemassaolon. Olihan se hyvää, mutta siinäpä se, ei muuta. Joimme sitä mieheni kanssa molemmat pienet lasilliset ja jääkaapissa se on varmasti vieläkin. Ei alkoholilla ole enää mitään merkitystä meidän elämässä. Joimme nuorena ihan tarpeeksi, liikaakin, nyt se on vähän sellainen "nähty" juttu.

Vierailija
57/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuitenkin yksin joulun kotona ja punkkua kinkulle, valkkaria kaloille. Jälkkäriksi konjakkia kahvin kanssa. Saunassa olutta ja illalla jotain hyvää likööriä telkkaria katsellessa.

Aika säälittävän kuuloista. Ei käy kateeksi.

Vierailija
58/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehkuviini varmaan ainoa, mitä tulee otettua.

Kuuluu osana jouluherkkujen nautiskeluun.

Hehkuviini on pahaa.

Vierailija
59/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai otan. Glögiä, viiniä, likööriä, konjakkia ja varmaan oluttakin.

Minkälainen viinikaappi sinulla siellä oikein on? Entä lasit, onko kaikkeen oikeaoppiset lasit vai vetelettekö ihan siitä mikä käteen osuu?

Vierailija
60/99 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatteko alkoholia...jotenkin ihme kysymys. En ota mutta juomme kyllä jouluaterialla alkoholia. Meillä se on kuitenkin juhla-ateria ja koska emme ole absolutisteja tai juoppoja niin alkoholi ei ole mörkö ja kaiken pahan alku ja juuri. Aluksi on kalat ym ja tarjolla on snapsia, olutta tai valkoviiniä ja toki on kotikaljaa, vishyä tai limsaakin sen mukaan mitä kukin haluaa. Kinkun kanssa on punaviiniä. Näin on tehty jo lapsuuden kodissani 60/70-luvulla. Ainut mikä on muuttunut niin meillä ei juoda lopuksi kahvia eikä konjakkia eikä polteta tupakat ;) 

Juopolla on juoppojen selitykset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi