Miehen pikkuveljen avopuoliso
Mulla itselläni ei ole hänestä pahaa sanottavaa, mutta pikkuisen ihmetyttää hänen tapansa. Esim kutsuin hänet ja mieheni veljen eilen syömään, eikä veljen avopuoliso vastannut. Sen sijaan veli vastasi että tulevat. No ei siinä, mutta tuokin on aika yleistä. Ei saa vastauksia.
Kun päästiin ruokapöytään, hän ei syönytkään mitään.
Seurassa hän on usein hiljaa ja tuijottaa kännykkäänsä. Voi toki mennä vielä 20-vuotiaan iän piikkiin, mutta en minä ollut koskaan tuollainen teininäkään. Nyt ikää siis mulla 23.
Häiritsee ihmiset, joilla puutteita käytöstavoissa. Mutta joo, yritän aina hyväksyä hänet sellaisena kuin on, mutta hänen läsnäolonsa latistaa tunnelmaa. Sen huomaa myös miehessäni ja tämän veljessä. Kaikki luulevat että hänellä on joku huonosti, kun ei puhu tai vastaa oikein mitään.
No eihän asialle mitään voi ja pääasia jos veli kuitenkin rakastaa tätä naistaan. Harmi vaan että näin on.
Onko muilla vastaavia tilanteita? On joku porukka, missä joku tai jotkut osapuolet eivät tunnu sopivan mukaan?
Kommentit (43)
Emäntänä en antaisi vieraiden tuoda kännykkää ruokapöytään. Omat aikuiset lapseni ja lapsenlapseni tietävät tämän ja tämä käytäntö on myös heidän kodeissaan. Myöskään tv ei ole auki ruokailuhetkenä. Jos vierailulla räppää kännykkää ruokaillessa, se on huonoa käytöstä. Yhdessä syöminen on paitsi ruokailua myös seurustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä hänelle kutsuja esität?
Miksei miehesi hoida omia sukulaisiaan?
Olen yrittänyt ottaa häntä enemmän mukaan porukkaan. Siksi välillä pyydän esim kävelylenkille tai sovin yhteisiä kahvikutsuja.
Olemme olleet läheisissä väleissä kolmestaan miehen veljen ja mieheni kanssa porukalla ja vietetty aina paljon aikaa yhdessä. Haluaisin että tuo veljen avopuoliso pääsisi mukaan porukkaan. Ovathan he olleet kaksi vuotta jo yhdessä, mutta tuntuu että joku mättää. En tiedä onko syy minussa, että yritän liikaa olla ystävällinen ja huomioiva, mutta toivoisin että hän sopeutuisi paremmin. Ap
Jos mieheni toisen veljen vaimo lähettelisi minulle jotain lenkkikutsuja, niin en todellakaan menisi ja olisin ihan wtf. Ollaan niin täysin erilaisia ja on vaan viileän kohteliaat välit. Toki hän voisi olla tuollainen teennäinen esittäjä ja pyrkyri, joka haluaisi antaa kaikille kuvan, kuinka hän nyt niin kauheasti on yrittänyt ja samalla halveksuu sydämensä pohjasta.
Haa, täällä vastailee joukko pösilöitä joilla ei itselläänkään ole käytöstapoja. Ja lisäksi ovat lukihäiriöisiä.
Aloituksessa käy oikein hyvin ilmi tuon veljen dooriksen huono käytös, eikä ap sitä hauku. Totta hitossa jokainen täyspäinen ihminen ihmettelee tuollaista käytöstä, ihan sama onko introvertti vai ei. Jos ei huvita kyläilyt eikä syöminen niin jättää sitten menemättä kun kylään/syömään kutsutaan.
Tää on niin hauska lukea näitä "minäminäminä saan olla niinkuin tykkään" - tyyppien kommentointia. Eli ap on nyt kamala kun ihmettelee tuon huonokäytöksisen naisihmisen toimintaa, mutta tuo huonokäytöksinen kyllä voi olla tohelo ja sitä pitää ymmärtää. Miksi aapeetä ei ymmärretä. Tekopyhää.
Eli sinä olet myös miehesi veljen ystävä? No voisko se olla mustis? Oishan se aika absurdi idea, mutta jos se tyttö nyt vaan ei halua, että sillä miehesi veljellä on naispuoleisia ystäviä. Tai sitten ei haluais kaveerata teidän kanssa ja osoittaa noin mieltään miehelleen.
Vierailija kirjoitti:
Haa, täällä vastailee joukko pösilöitä joilla ei itselläänkään ole käytöstapoja. Ja lisäksi ovat lukihäiriöisiä.
Aloituksessa käy oikein hyvin ilmi tuon veljen dooriksen huono käytös, eikä ap sitä hauku. Totta hitossa jokainen täyspäinen ihminen ihmettelee tuollaista käytöstä, ihan sama onko introvertti vai ei. Jos ei huvita kyläilyt eikä syöminen niin jättää sitten menemättä kun kylään/syömään kutsutaan.
Tää on niin hauska lukea näitä "minäminäminä saan olla niinkuin tykkään" - tyyppien kommentointia. Eli ap on nyt kamala kun ihmettelee tuon huonokäytöksisen naisihmisen toimintaa, mutta tuo huonokäytöksinen kyllä voi olla tohelo ja sitä pitää ymmärtää. Miksi aapeetä ei ymmärretä. Tekopyhää.
Toki on olemassa epäkohteliaita ihmisiä, mutta tuo, että on kuitenkin hyvätapainen ja erilainen "anoppilassa" kielii siitä, että hän ei jostain syystä ap:sta pidä. Kyllä siinä on jotain mitä ap nyt ei ole tarkemmin avannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on olemassa epäkohteliaita ihmisiä, mutta tuo, että on kuitenkin hyvätapainen ja erilainen "anoppilassa" kielii siitä, että hän ei jostain syystä ap:sta pidä. Kyllä siinä on jotain mitä ap nyt ei ole tarkemmin avannut.
* Siis ap:sta ja/tai tämän miehestä.
Myp kirjoitti:
Mun pikkuveljen vaimo ei sillon muutamaan vuoteen syöny koskaan ilta kuuden jälkeen. Sillä vaan oli sellanen ruokarytmi sillon, kun piti omaa yritystä pystyssä. Sitten meni jatko-opiskelemaan ja eri alan töihin, niin muuttui arki rytmi aivan erilaiseksi ja rupes illanistujaiset maistumaan 😺
Se melkein suuttu ennen, kun jos joku koitti tuputtaa syömistä😅
Nyt on sitten vaihtanut rytmiä niin että lenkkeilee aina aamuisin ennen töihin menoa, ennen kävi aina töiden jälkeen.Mielipiteeni, kunnioita toisen rytmejä, ei se hänestä huonompaa ihmistä tee🤗
Minusta pikkuveljesi vaimo on kuulostanut selvästi sairaalta ja pakkomielteiseltä. Kyllä normaali ihminen kykenee joustavaan syömiseen silloin tällöin, oli kyse sitten totuttua aiemmasta tai myöhemmästä ruokailusta. Toki arjessa kullakin on omat tapansa, mutta ei ole normaalia olla kylässä iltaa istumassa syömättä yhtään mitään. Tervepäinen ihminen söisi reilumman välipalan kotona ennen lähtöä, että jaksaisi odottaa normaalia myöhempään ruokailuajankohtaan, ja sitten kylässä söisi suht kevyesti, jos ei halua mennä myöhemmin kylläisenä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti hän ei pidä sinusta tai miehensä veljestä. Syitä voit miettiä ihan itse. Onko ollut jotain selän takana p*skan puhumista ja/tai miehesi sanonut veljelleen, ettei pidä tämän tyttöystävästä ja on jotenkin mennyt tyttöystävän korviin? Oletteko arvomaailmalta ja kiinnostuksen kohteilta täysin vastakohtia? Onko häntä verrattu sinuun? Ja miksi ihmeessä sinä lähetät hänelle kutsuja, jos ette ole niin läheisissä väleissä?
Niin voi olla että ei pidä. Itse en ainakaan ole puhunut mitään pahaa seläntakaa mieheni kanssa, saati tämän veljen. Veli on välillä kirjoitellut minulle jotain heidän ongelmistaan, koska olemme tämän kanssa myös hyviä ystäviä.
Olen kyllä sanonut, että ehkä en ole paras ihminen näitä ongelmia puimaan, mutta veli kokee että saa minulta neuvoja. Yritän tässä ymmärtää kaikkia osapuolia ja saada parempia välejä. Yleensä ovat kyllä saaneet enemmänkin apua selvittelyihinsä, kuin että olisin pahentanut riitoja heidän välillään. Toisinaan myös tuo avopuoliso on kysynyt minulta apua johonkin heidän väliseensä riitaan, ja olen auttanut.
Mitään ilkeää seläntakana pahanpuhumista ei kyllä ole tapahtunut ainakaan minun toimestani. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt ottaa häntä enemmän mukaan porukkaan. Siksi välillä pyydän esim kävelylenkille tai sovin yhteisiä kahvikutsuja.
Olemme olleet läheisissä väleissä kolmestaan miehen veljen ja mieheni kanssa porukalla ja vietetty aina paljon aikaa yhdessä. Haluaisin että tuo veljen avopuoliso pääsisi mukaan porukkaan. Ovathan he olleet kaksi vuotta jo yhdessä, mutta tuntuu että joku mättää. En tiedä onko syy minussa, että yritän liikaa olla ystävällinen ja huomioiva, mutta toivoisin että hän sopeutuisi paremmin. Ap
Jos mieheni toisen veljen vaimo lähettelisi minulle jotain lenkkikutsuja, niin en todellakaan menisi ja olisin ihan wtf. Ollaan niin täysin erilaisia ja on vaan viileän kohteliaat välit. Toki hän voisi olla tuollainen teennäinen esittäjä ja pyrkyri, joka haluaisi antaa kaikille kuvan, kuinka hän nyt niin kauheasti on yrittänyt ja samalla halveksuu sydämensä pohjasta.
Kenellä kaikilla on oikeus lähestyä sinua ystävällisessä mielessä? Saisiko työtoveri tai opiskelutoveri lähettää sinulle lenkkikutsuja tutustuakseen sinuun paremmin? Kuinka olet aikoinaan luonut ystävyyssuhteesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä halveksu häntä mitenkään. Ihan vilpittömästi olen lähestynyt. Mutta tottakai voi olla että meillä ei vain yhteys toimi, ja hän kokee minut ahdistavaksi. Ehkä jatkossa en ehdottele näkemisiä, vaan annan hänen sitten ehdotella, jos joskus siltä tuntuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti hän ei pidä sinusta tai miehensä veljestä. Syitä voit miettiä ihan itse. Onko ollut jotain selän takana p*skan puhumista ja/tai miehesi sanonut veljelleen, ettei pidä tämän tyttöystävästä ja on jotenkin mennyt tyttöystävän korviin? Oletteko arvomaailmalta ja kiinnostuksen kohteilta täysin vastakohtia? Onko häntä verrattu sinuun? Ja miksi ihmeessä sinä lähetät hänelle kutsuja, jos ette ole niin läheisissä väleissä?
Niin voi olla että ei pidä. Itse en ainakaan ole puhunut mitään pahaa seläntakaa mieheni kanssa, saati tämän veljen. Veli on välillä kirjoitellut minulle jotain heidän ongelmistaan, koska olemme tämän kanssa myös hyviä ystäviä.
Olen kyllä sanonut, että ehkä en ole paras ihminen näitä ongelmia puimaan, mutta veli kokee että saa minulta neuvoja. Yritän tässä ymmärtää kaikkia osapuolia ja saada parempia välejä. Yleensä ovat kyllä saaneet enemmänkin apua selvittelyihinsä, kuin että olisin pahentanut riitoja heidän välillään. Toisinaan myös tuo avopuoliso on kysynyt minulta apua johonkin heidän väliseensä riitaan, ja olen auttanut.
Mitään ilkeää seläntakana pahanpuhumista ei kyllä ole tapahtunut ainakaan minun toimestani. Ap
Ei helv! JOS mieheni avautuisi meidän parisuhdeongelmista veljensä vaimolle, niin ei jestas... Ei todellakaan kuulu eikä myöskään tämän tyttöystävän kuulu kysellä sinulta mitään parisuhdeneuvoja. Ihmekään, että tulee kireitä välejä. Kuinka noloa se on mennä tuollaiseen ruokapöytään, jossa parisuhdeongelmia on puitu toisen selän takana!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenellä kaikilla on oikeus lähestyä sinua ystävällisessä mielessä? Saisiko työtoveri tai opiskelutoveri lähettää sinulle lenkkikutsuja tutustuakseen sinuun paremmin? Kuinka olet aikoinaan luonut ystävyyssuhteesi?
En nyt jaksa kertoa koko tarinaa, mutta tilanne on se, etten halua ko. naiseen lähemmin tutustua. Toisen veljen vaimon kanssa olen erittäin läheisissä väleissä.
Mun mielestä on outoa, jos ihminen ei kylässä huomioi muita tai kieltäytyy edes maistamasta tarjottavia. Ihan sama mitkä ruokarytmit yms. Kyllähän he tiesivät tulevansa syömään luoksenne. Silloin voi kyllä vähän joustaa omista ruokailuistaan, tai sitten olla menemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ilkeää seläntakana pahanpuhumista ei kyllä ole tapahtunut ainakaan minun toimestani. ApEi helv! JOS mieheni avautuisi meidän parisuhdeongelmista veljensä vaimolle, niin ei jestas... Ei todellakaan kuulu eikä myöskään tämän tyttöystävän kuulu kysellä sinulta mitään parisuhdeneuvoja. Ihmekään, että tulee kireitä välejä. Kuinka noloa se on mennä tuollaiseen ruokapöytään, jossa parisuhdeongelmia on puitu toisen selän takana!?
Nämä selvittelyt ovat olleet molempien tiedossa. Eli ei tapahtuneet seläntakana. Kyllä molemmat ovat tienneet, etttä minulta on apua kyselty. Mutta siinä mielessä koen kyllä että joku toinen olisi parempi auttamaan heitä kuin minä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Tiedän, että suomalaisuus - kortti on aika väsähtänyt, mutta kyllä se valitettavasti niin on, että iso osa suomalaisista on moukkakansaa. Yritetään puolustella syömättömyyttä ja puhumattomuutta kylässä. Ja ylipäätänsä heti ensimmäisenä karvat pystyssä kyseenalaistetaan, että millä ihmeen oikeudella sinä yrität olla toiselle ystävällinen ja kutsut toisen kylään. Palstalla on nähty paljon kirjoituksia siitäkin, kuinka törkeitä anopit voivat olla, kun yrittävät tutustua paremmin miniöihinsä.
Lähtökohtaisesti tietysti miehen perhe edustaa aina tungettelua ja kaikki tulkitaan omaan elämään puuttumiseksi ja varpaille astumiseksi. Tismalleen samat eleet vaikkapa naapurilta tai työkaverilta eivät herättäisi yhtä vihamielistä ja puolustelevaa vastaanottoa, vaan ne otettaisiin ystävällisyydenosoituksina. Miehen perheenjäsenten motiivit on aina kyseenalaistettava, voiko mukamas olla kyse vilpittömästä ystävällisyydestä ja halusta tutustua toiseen.
Ja ylipäätänsä kylmä ja töykeä käytös ei lähtökohtaisesti johdu mököttäjästä itsestään, hänen mielenongelmistaan tai muustakaan, vaan siitä toisesta osapuolesta. Kyllähän se vastapuoli varmasti jotenkin pahansuopa tai ärsyttävä on, tai jollain tapaa ansaitsee töykeyden, vaikka olisi itse ystävällisesti käyttäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt jaksa kertoa koko tarinaa, mutta tilanne on se, etten halua ko. naiseen lähemmin tutustua. Toisen veljen vaimon kanssa olen erittäin läheisissä väleissä.
Selvä juttu sitten, teillä on varmaan hyvä syy sulkea yksi porukan ulkopuolelle, jos toisen kälyn lenkkikutsun hyväksyisit.
Se on surullista miten normaalit käytöstavat ovat kokeneet inflaation tänä päivänä. Muita ihmisiä kohtaan saa käyttäytyä miten huvittaa, omasta käytöksestä ei tarvitse ottaa mitään vastuuta ja kaikkien pitää vain ymmärtää, jos joku käyttäytyy moukkamaisesti.
Jos on sos.tilanteiden pelkoa, niin siihen on saatavilla apua. Vastuu pitää kantaa omasta käyttäytymisestä. Jos on paniikkihäiriötä, niin sama juttu. Jos ei pysty kanssakäymiseen, niin voi kieltäytyä.
Se ei ole millään tavalla ok eikä ole ”hyvää selitystä” sille, miksi joku menee omasta tahdosta kyläilemään ja selailee mykkänä kännykkää ruokapöydässä. Se on yksinkertaisesti moukkamaista käytöstä, sitä on turha selitellä paniikilla tai muulla. Aikuiset ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei tämä dooris ap:stä tykkää niin fiksuna ihmisenä olisi menemättä sitten kylään. Lapsellista tuollainen mielensä osoittaminen. Kertoo siitä ettei piittaa muistakaan , onhan siinä toisillakin vaivaantunut olo kun yksi ei puhua pukahda, ei syö ja näprää ruokapäydässä kännykkää.
Vierailija kirjoitti:
Se on surullista miten normaalit käytöstavat ovat kokeneet inflaation tänä päivänä. Muita ihmisiä kohtaan saa käyttäytyä miten huvittaa, omasta käytöksestä ei tarvitse ottaa mitään vastuuta ja kaikkien pitää vain ymmärtää, jos joku käyttäytyy moukkamaisesti.
Jos on sos.tilanteiden pelkoa, niin siihen on saatavilla apua. Vastuu pitää kantaa omasta käyttäytymisestä. Jos on paniikkihäiriötä, niin sama juttu. Jos ei pysty kanssakäymiseen, niin voi kieltäytyä.
Se ei ole millään tavalla ok eikä ole ”hyvää selitystä” sille, miksi joku menee omasta tahdosta kyläilemään ja selailee mykkänä kännykkää ruokapöydässä. Se on yksinkertaisesti moukkamaista käytöstä, sitä on turha selitellä paniikilla tai muulla. Aikuiset ihmiset.
Niinpä. Minä itse olen ujo tuppisuu, joka jännittää tuollaisia tilanteita. Mutta ei ole silti minusta liikaa vaadittu, että ottaa katsekontaktia, osoittaa eleillä kuuntelevansa ja seuraavansa keskustelua, yrittää hymyillä sopivissa kohdissa. Niukkasanaiset vastaukset ja vaitonaisuudenkin saa pitkälti anteeksi olemalla silti henkisesti läsnä ja osoittamalla eleillään kiinnostusta keskustelua kohtaan.