Miehen pikkuveljen avopuoliso
Mulla itselläni ei ole hänestä pahaa sanottavaa, mutta pikkuisen ihmetyttää hänen tapansa. Esim kutsuin hänet ja mieheni veljen eilen syömään, eikä veljen avopuoliso vastannut. Sen sijaan veli vastasi että tulevat. No ei siinä, mutta tuokin on aika yleistä. Ei saa vastauksia.
Kun päästiin ruokapöytään, hän ei syönytkään mitään.
Seurassa hän on usein hiljaa ja tuijottaa kännykkäänsä. Voi toki mennä vielä 20-vuotiaan iän piikkiin, mutta en minä ollut koskaan tuollainen teininäkään. Nyt ikää siis mulla 23.
Häiritsee ihmiset, joilla puutteita käytöstavoissa. Mutta joo, yritän aina hyväksyä hänet sellaisena kuin on, mutta hänen läsnäolonsa latistaa tunnelmaa. Sen huomaa myös miehessäni ja tämän veljessä. Kaikki luulevat että hänellä on joku huonosti, kun ei puhu tai vastaa oikein mitään.
No eihän asialle mitään voi ja pääasia jos veli kuitenkin rakastaa tätä naistaan. Harmi vaan että näin on.
Onko muilla vastaavia tilanteita? On joku porukka, missä joku tai jotkut osapuolet eivät tunnu sopivan mukaan?
Kommentit (43)
Voi olla ujo, ehkä myös introvertti joka ei niin piittaa kyläilyistä. Minulle tuollaiset päivälliskutsut on pakkopullaa, en halua syödä vieraiden kanssa vaan omassa kodissani. Et voi tietää hänen taustojaan, anna tilaa olla sellainen kuin on.
Voihan hänellä olla vaikka joku sosiaalisten tilanteiden pelko tai paniikkihäiriö, silloin tuollaiset tilanteet voivat olla todella vaikeita.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ujo, ehkä myös introvertti joka ei niin piittaa kyläilyistä. Minulle tuollaiset päivälliskutsut on pakkopullaa, en halua syödä vieraiden kanssa vaan omassa kodissani. Et voi tietää hänen taustojaan, anna tilaa olla sellainen kuin on.
Kyllä hyvä pointti, ja ei siinä mitään jos onkin. Olen itsekin enemmän introvertti, mutta pyrin silti käyttäytymään ja ottamaan ihmiset huomioon tasapuolisesti. Mun mielestä näitå asioita voi itsessään kehittää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voihan hänellä olla vaikka joku sosiaalisten tilanteiden pelko tai paniikkihäiriö, silloin tuollaiset tilanteet voivat olla todella vaikeita.
Sen verta häntä tunnen, että uskaltaisin sanoa, ettei varsinaista pelkoa tai paniikkihäiriöitä ole sosiaalisiin tilanteisiin nähden.
Mutta hyvä huomio sinulta.
Ehkä se häiritsee tässä eniten, että tuntuu että minun seurassani hän on epäkohtelias. Samaa ei tapahdu miehen ja hänen veljensä äidillä eli meidän anopilla, kun olemme porukalla.(vaikka nyt naimisissa ei ollla käytin anoppia). Ap
Mun pikkuveljen vaimo ei sillon muutamaan vuoteen syöny koskaan ilta kuuden jälkeen. Sillä vaan oli sellanen ruokarytmi sillon, kun piti omaa yritystä pystyssä. Sitten meni jatko-opiskelemaan ja eri alan töihin, niin muuttui arki rytmi aivan erilaiseksi ja rupes illanistujaiset maistumaan 😺
Se melkein suuttu ennen, kun jos joku koitti tuputtaa syömistä😅
Nyt on sitten vaihtanut rytmiä niin että lenkkeilee aina aamuisin ennen töihin menoa, ennen kävi aina töiden jälkeen.
Mielipiteeni, kunnioita toisen rytmejä, ei se hänestä huonompaa ihmistä tee🤗
Myp kirjoitti:
Mun pikkuveljen vaimo ei sillon muutamaan vuoteen syöny koskaan ilta kuuden jälkeen. Sillä vaan oli sellanen ruokarytmi sillon, kun piti omaa yritystä pystyssä. Sitten meni jatko-opiskelemaan ja eri alan töihin, niin muuttui arki rytmi aivan erilaiseksi ja rupes illanistujaiset maistumaan 😺
Se melkein suuttu ennen, kun jos joku koitti tuputtaa syömistä😅
Nyt on sitten vaihtanut rytmiä niin että lenkkeilee aina aamuisin ennen töihin menoa, ennen kävi aina töiden jälkeen.Mielipiteeni, kunnioita toisen rytmejä, ei se hänestä huonompaa ihmistä tee🤗
Kiitos tästä! Ja kyllä, hyvä pitää mielessä se että kaikilla on omat rytminsä ruokailussa jne :)!
Ehkä olen tässäsuhteessa vähän vanhanaikainen ja tottunut että vieraille kun mennään syödään yms. :D Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hyvä pointti, ja ei siinä mitään jos onkin. Olen itsekin enemmän introvertti, mutta pyrin silti käyttäytymään ja ottamaan ihmiset huomioon tasapuolisesti. Mun mielestä näitå asioita voi itsessään kehittää. Ap
Voit myös kehittää itseäsi, älä yritä pakottaa jotakin toista muottiin, johon hän ei halua/pysty juuri tällä hetkellä. Hyväksy hänet sellaisena kuin hän on.
Et voi tietää miksi hän käyttäytyy kuten käyttäytyy.
"Ei mulla oo mitään pahaa sanottavaa"
ja sen jälkeen hirvee lista arvostelua....
Ja muiden käytöstavoista olet sit huolissasi. Mene itseesi!
Miksi molempien olisi pitänyt vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Ei introverttius tai ujous ole synonyymi huonoille käytöstavoille. Mikäli vierailu aiheuttaa niin paljon ahdistusta, että käytös on siksi tuollaista, voi jättää kyläilyt tekemättä.
Miksi sinä hänelle pistät kutsuja? Miksei sille miehen veljelle? Olen ihan hyvissä väleissä miehen veljen vaimon kanssa, mutta kyllä ne kutsut ja viestittelyt tulee miehelleni ja samoin minun sukulaisilta tulee minulle.
Miten huonosti ihmiset ymmärtävät lukemaansa? Jos osaa lukea sanan introvertti, niin olisi suotavaa myös lukea sanan merkitys. Introvertti ei ole sama kuin käytöstavaton ihminen. Ja tuo nainen on käytöstavaton. Ottaisin emäntänä todella kovin itseeni jos joku tulee minun ruokapöytääni istumaan kännykkä kädessä. Saattaisin jopa sanoa, että on hyvä ja poistuu vaikka sohvalle kännykkänsä kanssa.
Olen itse introvertti, mutta osaan sentään käyttäytyä ja olla sosiaalinen tarvittaessa. Otan sen oman aikani sitten jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
"Ei mulla oo mitään pahaa sanottavaa"
ja sen jälkeen hirvee lista arvostelua....
Ja muiden käytöstavoista olet sit huolissasi. Mene itseesi!
Kyllä, kritisoin hänen tapojaan en luonnettaan tai persoonaansa. Mulle on suoraansanoen aika sama onko hän just sellanen josta itse pidän, eihän se ole tärkeää. Mutta mieheni veljen hyvänä ystävänä myöskin, olen vain huolissani miten veli jaksaa tuota naista! Aika paljon päänvaivaa aiheuttaa.
Tottakai toivon, että ovt onnellisia ja kaikki menisi hyvin. Ap
Miksi sinä hänelle kutsuja esität?
Miksei miehesi hoida omia sukulaisiaan?
Ei 20-vuotiaskaan ole enää teini. Aika huvittavaa että pidät häntä jotenkin nuorena kun teillä on vain 3 vuotta ikäeroa.
Vierailija kirjoitti:
Miten huonosti ihmiset ymmärtävät lukemaansa? Jos osaa lukea sanan introvertti, niin olisi suotavaa myös lukea sanan merkitys. Introvertti ei ole sama kuin käytöstavaton ihminen. Ja tuo nainen on käytöstavaton. Ottaisin emäntänä todella kovin itseeni jos joku tulee minun ruokapöytääni istumaan kännykkä kädessä. Saattaisin jopa sanoa, että on hyvä ja poistuu vaikka sohvalle kännykkänsä kanssa.
Olen itse introvertti, mutta osaan sentään käyttäytyä ja olla sosiaalinen tarvittaessa. Otan sen oman aikani sitten jossain vaiheessa.
Nimenomaan. Mikä ihmeen tekosyy se intorverttiys on käyttäytyä välinpitämätrömästi ja huonosti. Ärsyttäää tuollaiset ihmiset, jotka pistävät huonon käytöksensä ties minkä piikkiin. Kaikkea voi opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verta häntä tunnen, että uskaltaisin sanoa, ettei varsinaista pelkoa tai paniikkihäiriöitä ole sosiaalisiin tilanteisiin nähden.
Mutta hyvä huomio sinulta.
Ehkä se häiritsee tässä eniten, että tuntuu että minun seurassani hän on epäkohtelias. Samaa ei tapahdu miehen ja hänen veljensä äidillä eli meidän anopilla, kun olemme porukalla.(vaikka nyt naimisissa ei ollla käytin anoppia). Ap
Hän ei pidä sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei 20-vuotiaskaan ole enää teini. Aika huvittavaa että pidät häntä jotenkin nuorena kun teillä on vain 3 vuotta ikäeroa.
Joo kirjoitin ehkä huonosti tuon kohdan. En tarkoittanut että hän olisi teini. Tarkoitin että en itse edes teininä ollut huomioimatta kylässä kanssaihmisiä. Saati sitten yli parikymppisenä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä hänelle kutsuja esität?
Miksei miehesi hoida omia sukulaisiaan?
Olen yrittänyt ottaa häntä enemmän mukaan porukkaan. Siksi välillä pyydän esim kävelylenkille tai sovin yhteisiä kahvikutsuja.
Olemme olleet läheisissä väleissä kolmestaan miehen veljen ja mieheni kanssa porukalla ja vietetty aina paljon aikaa yhdessä. Haluaisin että tuo veljen avopuoliso pääsisi mukaan porukkaan. Ovathan he olleet kaksi vuotta jo yhdessä, mutta tuntuu että joku mättää. En tiedä onko syy minussa, että yritän liikaa olla ystävällinen ja huomioiva, mutta toivoisin että hän sopeutuisi paremmin. Ap
Onpa sinulla harmin aihe. Veljesi rakastaa avopuolisoaan!