Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähipiirissänne tällaisia ihmisiä?

Vierailija
23.11.2020 |

Joudutte varomaan sanojanne, olemaan koko ajan ns.varpaillanne, koska henkilö voi suuttua, hermostua, loukkaantua hyvin helposti? Joko ei ymmärrä huumoria tai muuten on hyvin herkästi hermostuvaa tyyppiä. Minulla on. Se kuluttaa hirveästi voimavaroja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo

Vierailija
2/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit tehdä 65 vuotiaana? Vieläkö jatkat kärsimistä silloinkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No isäni on narsisti. Se kilahtaa milloin mistäkin ja käy kimppuun. Saa pelätä tuleeko vamma vai lähteekö henki. Tapaamme äärimmäisen harvoin.

Luonnevikaisia on 10-15% suomalaisista, ennen luultiin että 5% mutta määrä on paljon suurempi.

Vierailija
4/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiriini ei tule tuollaiset ihmiset

Vierailija
5/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, koska olen systemaattisesti karsinut tuollaiset ihmiset pois elämästäni.

Vierailija
6/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kyseessä vielä anoppini. Olen henkisesti aivan loppu kun olen häntä tavannut. Hän ei ymmärrä sarkasmia ja ottaa siis suurimman osan vitseistä tosissaan. Loukkantuu hyvin helposti. Viime kesänä esim. loukkaantui siitä kun pyysin, että kahvittelun ajaksi otetaan televisiosta äänet pois päältä.  Haukkuu kaikki ihmiset lapsiaan lukuun ottamatta, mutta ei luonnollisesti kestä yhtään kritiikkiä. 

Vierailija
7/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni. Voipi olla, että hän on pian entinen mies.

Vierailija
8/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tuollaisia ihmisiä, mutta edelleen silloin tällöin tutustun ihmisiin, joihin loppupelissä en voi luottaa. Sitten käy juuri noin, väistelen ja puhun säästä. Parempi päästää niistä ihmisistä irti, on tosi kuluttavaa yrittää ylläpitää jotain kulissia. 

Vierailija
9/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin metsä vastaa ku sinne huudetaan.

Voi vähän miettiä omiakin puheitaan ja käytöstään ylipäätään. Onko itse myötätuntoinen, empatiakykyinen ja luotettava? Entä pitääkö vain toista ihmistä sillon elämässään ku saa apua tjm.

Toisaalta voi pohtia mistä ne toisen hermostumiset kumpuaa.

Millainen lapsuus ollut jne? Elämäntilanne?

Jatkuva kiire syö myös voimavaroja ja lisää stressiä.

Eteenpäin on suunta!

Yrittää ymmärtää muita.

Ei jää liikaa miettimään sitä toisen elämää. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. 👍🏻

Vierailija
10/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama yrittänyt olla tuollainen. En ole yrittänytkään olla varovainen, joten ovat sitten loukkaantuneina poistaneet itsensä elämästäni. Yksi näistä elämästäni poistuneista ihmisistä on siskoni, jonka oikkujen mukaan ja pillin tahtiin en koskaan suostunut hyppimään.

Vierailija
11/11 |
23.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini. On hyvin hankala ihminen, ollut tätini mukaan aina. Kyllä hänellekin jokin diagnoosi varmasti löytyisi. Se "etu" hankalasta sukulaisesta on, että osaan käsitellä melko hyvin vaativatkin ihmiset, sillä olen aika herkkä lukemaan ilmapiiriä ja löytämään oikeat nappulat mistä painella.

Toinen kyseenalainen etu on se, että jos minua on ihmiset alkaneet lapsena koululaisena tai aikuisena työelämässä uhkailemaan, ahdistelemaan tai olemaan muuten todella asiattomia, tulee äitini raivohärkänä vastustajaksi. Raukkaparat eivät tiedä millainen yhdistelmä on lainoppinut ihminen, jolla temperamentti leimahtaa jos ilmaisevat yhtään kritiikkiä tätä kohtaan. Koulukiusaamista ei olisi, jos kaikilla kiusatuilla olisi äitini kaltainen ihminen vähän laittamassa kapuloita rattaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan