Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et pidä kuria lapsellesi?

Vierailija
27.03.2014 |

Ärsyttää! Vanhemmat, jotka eivät puutu lastensa kiusantekoon. Ymmärrän kyllä, että on rasittavaa puuttua miljoona kertaa päivässä lapsen käytökseen, mutta se on väärin kiusattua kohtaan. En jaksa enää olla tekemisissä niiden kanssa, jotka eivät jaksa puuttua. Kurjaa, mutta niin helpottavaa. :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen laiska ja mukavuudenhaluinen ihminen, joten ulkoistan mieluummin lasteni kasvatuksen kaikille muille ihmisille. Lapsilisät ja kaikki muut yhteiskunnan tukiaiset tietty vaadin ja saan. Mulle on ihan sama jos Suomi menee mun tukien takia konkurssiin, koska oma mukavuuteni on ainut tärkeä koko maailmassa.

Vierailija
2/5 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sun toki ole mikään pakko olla heidän kanssaan tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta pitää ohjata oikeaan käytökseen jo ihan pienestä ja karistaa huono käytös alkuunsa. Sitten ei tarvitse myöhemmin yhtäkkiä "kasvattamaan". Ja myös vanhempien kannattaa kiinnitää huomio omiin tappoihin ja kielenkäyttöön. Lapsi oppii matkimalla.

Vierailija
4/5 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:43"]

Lasta pitää ohjata oikeaan käytökseen jo ihan pienestä ja karistaa huono käytös alkuunsa. Sitten ei tarvitse myöhemmin yhtäkkiä "kasvattamaan". Ja myös vanhempien kannattaa kiinnitää huomio omiin tappoihin ja kielenkäyttöön. Lapsi oppii matkimalla.

[/quote]

Tätä eivät suomalaisvanhemmat osaa.

Vierailija
5/5 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Tietty päiväkodissa ja koulussa on pakko pärjätä näiden mahdottomien kanssa, mutta vapaa-ajan kavereiksi meillä on valikoituneet vain kasvatetut tapaukset. Joskus vaistoan joiltakin vanhemmilta jonkinlaista katkeruutta siitä, että heidän valtiaita ei lastemme kavereina ole. Mutta katsokoon itse vaan peiliin ja lainatkoon kirjastosta jonkun kasvatusoppaan ja hyvän käytöksen kirjan.