Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joillain tyypeillä on niin valtavasti tavaraa kirppisryhmissä?

Vierailija
27.03.2014 |

Olen ihmetellyt esim. yhtä tyyppiä paikallisessa kierrätysryhmässä. Hänellä on jatkuvasti VALTAVIA määriä, siis kymmeniä tai satoja tuotteita myynnissä FB:n kirppisryhmässä. Arvelisin, että hän myy ainakin kymmenisen lastenvaatetta joka viikko. Ja on ollut jo ainakin vuoden ajan. Miten kellään voi olla niin paljon myytävää?

En kysy siksi, että olisin utelias, vaan siksi, että mietin, onko tavara varastettua. Olen itsekin ostanut häneltä pari kertaa (asuu lähellä), ja minusta tuntuu kurjalta, jos ostan varastettua. Kyseisellä henkilöllä on pieni perhe, eli en ymmärrä, miten kahdelta lapselta voi jäädä jatkuvasti kassitolkulla vaatetta pieneksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 14:04"]

Meillä on 2 muovikassillista vaatetta odottamassa myyntiä, lisäksi 6-7 paria kenkiä, 4 vaatetta olen jaksanut kuvata ja myydä tässä kuussa. Ja nämä on yhden lapsen vaatteet. Jos olisi kaksi lasta tai ostaisin enemmän vaatteita kuin tarvitaan tai ehtii edes käyttää, olisi helposti 10 vaatteita joka kuukausi myynnissä. Eihän ne kaikki mene kaupaksi kerralla, osa voi pyöriä myynnissä kuukausia.

[/quote]

ap puhui viikoista ei kuukausista

Vierailija
2/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä ulkomaisessa nettihuutokaupassa oli yhdellä tyypillä jatkuvasti myynnissä paljon uusia lastenvaatteita huomattavasti alempaan hintaan mitä ovh. Siis myi todella paljon koko ajan. Kun joku häneltä kysyi, että miten tämä on mahdollista, tyyppi vastasi, että hän saa ko. kaupasta henkilökunta-alea koska on töissä kuljetusyhtiössä joka toimittaa vaatteet ko. kauppaan (...).

Sittenpä kävikin ilmi, että henkilö oli varastanut vaatteet. Oli vielä tehnyt niin jokunen aika enen kiinnijäämistään, että hän ei enää kaikkia vaatteita laittanut huutokauppasivustolle myyntiin vaan hänellä oli lista niistä jotka olivat häneltä huutokaupan kautta ostaneet, ja aina kun hän "sai" uuden "erän" vaatteita, hän mailasi näille ostajille, että mitä on tarjolla tällä kertaa. "Vakiasiakkaat" siis saivat ostaa häneltä suoraan vaatteita ilman välikäsiä, edelleen todella edullisiin hintoihin. Oikeudenkäyntihän tuosta tuli, myyjä sai linnaa ja pari-kolme mammaa sai sakot varastetun tavaran ostamisesta koska oikeuden mukaan mammojen olisi pitänyt ymmärtää, että vaatteet on varastettuja.

Kannattaa siis vähän katsoa, että keneltä ostaa ja mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vaatetta viikossa kahdelta lapselta? Meiltä liikenee varmaan enemmänkin. Kyse on kulutustottumuksista, aina vaatteet tilanteen mukaan jne. Ostan vaatteita kaupoista ja kirppiksiltä ja saamme lähipiirin lasten vanhoja vähänkäytettyjä, joista kaikki eivät sovi lainkaan esim. mallin takia tai koko on väärä oikeana vuodenaikana. En siis ihmettele tuota määrä lainkaan.

Vierailija
4/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:27"]

Kymmenen vaatetta viikossa kahdelta lapselta? Meiltä liikenee varmaan enemmänkin. Kyse on kulutustottumuksista, aina vaatteet tilanteen mukaan jne. Ostan vaatteita kaupoista ja kirppiksiltä ja saamme lähipiirin lasten vanhoja vähänkäytettyjä, joista kaikki eivät sovi lainkaan esim. mallin takia tai koko on väärä oikeana vuodenaikana. En siis ihmettele tuota määrä lainkaan.

[/quote]

No on tuo aika paljon. Se tarkoittaisi 520 vaatetta vuodessa. Ostatko tosiaan lapsillesi näin paljon?

Mun lapsilta jää pieneksi ehkä 20 vaatetta vuodessa per nuppi. Ja siis tuo arvioni oli enemmänkin alakanttiin; en halunnut liioitella kun en niin tarkkaan kyttää hänen myymisiään.

ap

Vierailija
5/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniltä lapsilta jää pieneksi KAIKKI vaatteet ja niitä on yhtensä enemmän kuin 20 kpl/lapsi. Enkä usko, että tuttusikaan myy vuoden joka ainoana viikkona.

Minulla on juuri nyt kirppispöytä vuokrattuna. Pitääpä laskea, kuinka monta vaatetta sinne vien. Yli sata varmasti. Ja tämä on jo toinen kerta tänä vuonna. Pitää myös ottaa huomioon, ettei kaikki käy kapuaksi, vaan samat vaatteet ovat myynnissä pari-kolme kertaa.

Vierailija
6/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista tavaraa hän siis myy? Kyllähän vaatteesta näkee heti, onko se käytetty vai aivan uusi. Ehkä hän on "kirppareidden syöpä" eli ns. trokari, eli ostaa muilta kirppareilta halvalla tavaraa jonka tietää saavansa myydyksi itse kalliimmalla.

Vierailija
7/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on siis kouluikäiset lapset, vähän vanhemmat kuin mulla. Ja tällä tyypillä on siis jatkuvasti myynnissä kymmeniä tai satoja vaatteita ja paljon muuta tavaraa.

Mutta jos tosiaan olet sitä mieltä, että tämä on normaalia, niin sehän on hyvä. Sitten uskallan hyvällä omallatunnolla ostaa häneltä jatkossakin. Minusta on vaan tuntunut siltä, että ei kukaan voi myydä noin paljon.

ap

Vierailija
8/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä kokoisia vaatteita hän myy? Ovatko koot ja tyylit linjassa hänen omien lastensa kokojen ja sukupuolten kanssa? Itse en ostaisi trokarilta, vaikka se onkin ihan laillista ja "normaalia" toimintaa, koska ne ihmiset vaan ovat semmoisia ankeuttajia.

Vierailija
9/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:35"]

Millaista tavaraa hän siis myy? Kyllähän vaatteesta näkee heti, onko se käytetty vai aivan uusi. Ehkä hän on "kirppareidden syöpä" eli ns. trokari, eli ostaa muilta kirppareilta halvalla tavaraa jonka tietää saavansa myydyksi itse kalliimmalla.

[/quote]

Tosiaan, en tullut ajatelleeksi tuota trokarivaihtoehtoa. Tavara on enimmäkseen käytettyä, mutta hyväkuntoista. Jonkin verran on myös "laput kiinni" -vaatteita, mutta niitä ei ole niin paljon, että ajattelisin, että hän varastaisi kaupasta. Enemmän ajattelin, että varastaako esim. itsepalvelukirppareilta, naulakoista, jne. Olen kuullut, että näistä katoaa paljon tavaraa.

ap

Vierailija
10/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni halvalla muualta ostaminen ja kalliimmalla myyminen on ihan ok. Hänellä menee kuitenkin aikaa etsiessä halvemmalla niitä rättejä muualta ja sitten siinäkin menee resurrreja, että jaksaa listata niitä kalliimmalla myymisen toivossa. Kenenkään ei ole pakko ostaa liian kallista kirppistuotetta, joten ostaja on pyyntihinnan ostaessaan hyväksynyt oli tuote trokattu tai ei.

Vierailija
11/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa se myydä lisäksi sukulaislasten tai työkavereiden lasten vanhoja vaatteita, omaan tai näiden vanhempien lukuun.

Vierailija
12/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän tosiaan trokaa, se olisi järkeenkäyvä vaihtoehto. En ole kytännyt vaatteita niin tarkkaan, että osaisin sanoa, onko kaikki loogisia kokoja.

Trokaaminen on munkin mielestä ikävää, mutta toisaalta ymmärrän vähän tätä henkilöä, koska hänellä on ilmeisesti aika lailla rahat tiukoilla. Hän on välillä ostanut minulta jotain, ja pyytänyt lisää maksuaikaa, vaikka on vain muutaman euron ostos. Silloin varmaan mukavakin ihminen yrittää repiä rahat kasaan mistä vaan.

ap

Vierailija
13/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yhden lapsen äiti. Lapsi on ikäisekseen pitkä eli kasvaa noin 10 cm / vuosi. Silloin vuodessa menee noin kaksi kokoa vaatteita pieneksi. Nyt keväällä tyhjensin kaappia pienistä vaatteista ja myyntiin tuli reilu 200 kohdetta. Ennestään myynnissä oli alle 50 kohdetta. Kauppa on käynyt, mutta ei niitä aina mene tähän tahtiin kaupaksi kuin nyt. Jos kun menee 2-3 vaatetta / kuukausi. Joten 30-40 cm pienempiäkin kuin nyt käytössä olevat vaatteet on myynnissä.

Koska olen yksinhuoltaja vaatteita on myös oltava tarpeeksi niin ettei tarvitse pyörittää tyhjää konetta arkisin. Pesen pyykkiä vain viikonloppuisin täysiäkoneellisiä värin mukaan lajiteltuna. Joten lapsella on helpostikin 10-15 collegehousut, sama määrä collgepaitoja, trikoopaitaoja, t-paitoja jne. Kyllä siitä hyvä kuntoista myytävää paljon tulee kun kaappeja tyhjentää. Itse en myy Facebookissa vaan huuto.netissä ja tori.fi:ssa.

Vierailija
14/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:27"]

[/quote]

Toisilla on millä mällätä...

Vierailija
15/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpa teillä joillain paljon vaatteita! Siis onko teidän lapset ihan pieniä, vai miten kasvavat noin hurjasti?

Vierailija
16/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elàmà, eikà koko ajan niità matojen kuteita!

Vierailija
17/17 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 muovikassillista vaatetta odottamassa myyntiä, lisäksi 6-7 paria kenkiä, 4 vaatetta olen jaksanut kuvata ja myydä tässä kuussa. Ja nämä on yhden lapsen vaatteet. Jos olisi kaksi lasta tai ostaisin enemmän vaatteita kuin tarvitaan tai ehtii edes käyttää, olisi helposti 10 vaatteita joka kuukausi myynnissä. Eihän ne kaikki mene kaupaksi kerralla, osa voi pyöriä myynnissä kuukausia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä