Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä V*TUN takia siihen automaatille pitää jäädä kupeksimaan??!

Vierailija
27.03.2014 |

Eikö sitä kuittia voi jäädä tuijottamaan sivummalle? Pitääkö rahojen ulostulon jälkeen alkaa survomaan seteleitä oikeaan lokeroon, korttia yhteen lokeroon, rapsuttamaan persettä ja vetämään vetoketjua kiinni.

ota rahasi ja häivy siitä edestä.

Sama homma kassajonossa. Pakkaillaan kaaaaaikessa rauhassa ja vasta kun myyjä sanoo summan, aletaan kaapimaan sitä ryppyistä kukkaroa hehtaarikassin pohjalta ja maksetaan viisisenttisillä.

sujuvuutta ja toimivuutta näihin asiointeihin, kiitos!

ugh!

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuollainen "kaasupohjassa"-stressaaja ja huomasin, että en mä sillä hölmöllä ohittelullani ollut perillä yhtään aikaisemmin kun seuraavassa liikennevalossa nuo erot jo tasaantui. Nyt huomaan itsekin, että nautin elämästä paaljon paaljon enemmän kun ei stressaa kaikesta. Jos joku pankkiautomaatilla töpeksii sen 10 sekkaa enemmän, niin askelta sen verran vaan tiheemmäksi.

Vierailija
82/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on enimmäkseen itseaiheutettua. Hermoja kiristää, koska hermoja kiristää, ei siksi, että toisen ihmisen odottamiseen kuluva aika olisi välttämättä elämän ja kuoleman kysymys. Mä oon tietoisesti opetellut pois tuosta kiireen tunteesta, koska mä itse olen ainoa ihminen, joka siitä kärsii. Se henkilö, jonka hidastelua mä odottelen savu korvista nousten, on täysin tietämätön mun sisäisestä helvetistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ymmärrä miten sukupolvesta toiseen suomalaiset kuvittelee olevansa maailmassa yksin. Minä-minä-minä, minunaika, minunmaailma jne. Niin junttia ja typerää. Peruskouluun pitäisi sisältöä pakollinen ulkomaan opiskelu vanhassa sivistysmaassa, jossa ihmiset osaa esim. kävellä kadulla tönimättä ja osaavat puhua vieraille normaalisti, eikä vaan ääni täristen "anteeks mä jään tässä pois".

Vierailija
84/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:13"]

Mä en kanssa ymmärrä miten sukupolvesta toiseen suomalaiset kuvittelee olevansa maailmassa yksin. Minä-minä-minä, minunaika, minunmaailma jne. Niin junttia ja typerää. Peruskouluun pitäisi sisältöä pakollinen ulkomaan opiskelu vanhassa sivistysmaassa, jossa ihmiset osaa esim. kävellä kadulla tönimättä ja osaavat puhua vieraille normaalisti, eikä vaan ääni täristen "anteeks mä jään tässä pois".

[/quote]

Tämä sopii hyvin tähän aloitukseen. On ap aika "minäminä-ihminen".

Vierailija
85/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heheheh, hermoheikot taas liikenteessä. Voisi vähän opetella kärsivällisemmäksi, helpottas paljo elämää !! vitun kaikki-mulle-heti-ihmiset!

Vierailija
86/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:03"]

Mikäs kiire tässä, valmiissa maailmassa?

[/quote]

No niillä on kiire hautaan... sinnehän meillä kaikilla on matka, jotkut vaan pitää kiireempää kuin toiset...

Vierailija
87/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:57"]En hievahdakaan automaatilta ennen kuin olen laittanut rahat ja kortin lompakkoon ja lompakon kiinni. Tämä ihan vain siksi, että en todellakaan halua levitellä rahojani kaikkien nähtäville. Siinä kestää muutaman sekunnin ylimääräistä, ja jos joku takanaolija sen takia myöhästyy bussista, suosittelen menemään sinne automaatille hieman aikaisemmin entä viime tingassa.

[/quote]

"Entä"? Olisikohan kuitenkin "kuin"? Opettele kirjoittamaan/puhumaan (ja samalla vaikka huomioimaan myös muita ihmisiä)!

[/quote]

Hyvä mielensäpahoittaja, pyydän anteeksi murteeni käyttöä av-palstalla. Ensi kerralla koitan olla huolellisempi ja toivon että pääset yli kohtauksestasi, jonka sanani aiheutti.

ps. Meekkönää pahki niihi hituroihi jotka sielä maateilla nysvää vai miksi oot nui hermona?

Vierailija
88/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:13"]

Kiire on enimmäkseen itseaiheutettua. Hermoja kiristää, koska hermoja kiristää, ei siksi, että toisen ihmisen odottamiseen kuluva aika olisi välttämättä elämän ja kuoleman kysymys. Mä oon tietoisesti opetellut pois tuosta kiireen tunteesta, koska mä itse olen ainoa ihminen, joka siitä kärsii. Se henkilö, jonka hidastelua mä odottelen savu korvista nousten, on täysin tietämätön mun sisäisestä helvetistä.

[/quote]Allekirjoitan täysin.

Paitsi joskus tilanne ei jää epäselväksi, nolotti yksi päivä kaupassa kun ärsyilijä puhisi ja mutisi tilanteessa jossa se "hidastelija" kulki jalka paketissa kainalosauvojen kanssa.

Tämä hermostuneisuus ei onneksi tarttunut tähän kainalosauvoilla kulkijaan ja puhtaasta myötähäpeästä (mitä en yleensä tunne) autoin tätä hankalasti liikkuvaa kantamaan ostoksensa pois kaupasta, availin ovet jne. Vähän nyt ymmärrystä kanssakulkijoita kohtaan hyvät ihmiset... 

Vierailija
89/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kun joku tampio ajelee 40 km/h nopeusrajoitusalueella 25 km/h ja jää vielä haahuilemaan mihin suuntaan pitikään ajaa liikenneympyrässä kun ketään ei tule mistään!!! ARGH! 

Vierailija
90/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ärsytyksenaihe täällä myös! Inhoan kaikenlaista hidastelua. Jos meet bussiin ja maksat kolikoilla niin kaiva ne perkele valmiiksi eikä vasta sitten siinä kuskin vieressä ruveta ettimään lompakkoa jostain (eikä sitä sitten tietenkään löydy mistään). Ja automaatille mennessä voisi miettiä valmiiksi paljonko sitä rahaa tarttee nostaa ettei sitten tartte kahteen kertaan tunkea sitä korttia sinne reikään, kun tuli otettua liian vähän ensimmäisellä nostolla. 

Vierailija
91/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kun esim. herkussa on maistiaiset: joku läski tulee sen kärrynsä kanssa ja jää siihen maistiaispisteen eteen syömään!

Vierailija
92/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalan jonossa jäädään siinä jonossa voitelemaan voileivät. Eikö sitä voinokaretta voisi ottaa vaan siihen lautasen reunalle ja voidella leivät pöydässä. Aargh!

Vierailija
93/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä, jotka vertailevat tätä asiaa liikenteen kannalta: Liikenteessä tulee olla joustava, se opetetaan jo autokoulussa. Tämä on ihan sama asia. Nämä kaikki että jäädään hidastelemaan tankille, automaatille tai kassalle on ihan sama asia, tällöin ei olla joustavia toisia kohtaan. Tällöin ollaan vain minäminäminä.

Se, että otat ruokalassa ruokasi tarjottimelle ja asetat ne pöydässä miten haluat, kuten voin leivän päälle, ovat juuri sitä joustavuutta! Sama juttu kaupan kassalla, se että kaivat lompakkosi sen pohjattoman kassin pohjalta valmiiksi esille, on joustavuutta kanssaihmisiä kohtaan. Tällöin jono kulkee sulavasti ja annat muille tilaa. Tämä on ihan samaa joustavuutta mitä vaaditaan liikenteessäkin.

Vierailija
94/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap Aki Berg?

Vierailija
95/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:00"]

Niillä, jotka vertailevat tätä asiaa liikenteen kannalta: Liikenteessä tulee olla joustava, se opetetaan jo autokoulussa. Tämä on ihan sama asia. Nämä kaikki että jäädään hidastelemaan tankille, automaatille tai kassalle on ihan sama asia, tällöin ei olla joustavia toisia kohtaan. Tällöin ollaan vain minäminäminä.

Se, että otat ruokalassa ruokasi tarjottimelle ja asetat ne pöydässä miten haluat, kuten voin leivän päälle, ovat juuri sitä joustavuutta! Sama juttu kaupan kassalla, se että kaivat lompakkosi sen pohjattoman kassin pohjalta valmiiksi esille, on joustavuutta kanssaihmisiä kohtaan. Tällöin jono kulkee sulavasti ja annat muille tilaa. Tämä on ihan samaa joustavuutta mitä vaaditaan liikenteessäkin.

[/quote]

Mutta kun me emme elä täydellisessä maailmassa. Siksi joustavuutta ja KÄRSIVÄLLISYYTTÄ tarvitaan kaikilta. Kaikki ei vaan mene niin kuin pitäisi. Itse voi vaikuttaa siihen miten asioihin suhtautuu. 

Vierailija
96/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olen se, joka tuossa aiemmin haaveili hieman ulkomaista tämän suomalaisen henkisen ilmaston takia. Ja ulkomaihin voisin verrata tässäkin: missään missä olemme Euroopassa automatkailleet, emme ole tavanneet niin joustamattomia autoilijoita kuin Suomessa! Ei suomalainen liikennekulttuuri kaikkinensa sen kamalampi ole, mutta jos sivutieltä tulet ruuhkaiselle tielle, niin Suomessahan saat odottaa pääsyä tuomiopäivään asti, useimmiten muualla joku antaa tilaa hyvinkin pian. Suomessa noudatetaan sääntöjä, ja kun ei ole pakko antaa tilaa, niin niinhän ei sitten tehdä.

Joo kyllä minustakin tietynlainen ennakointi ja joustavuus ovat juuri kohteliasta käytöstä, mutta jos joku oikeasti ärsyyntyy siitä, että joku vanha ihminen toimii hitaasti kassalla tai pankkiautomaatilla, niin aika kaukana kohteliaasta on tämä ärsyyntyjänkin käytös. Siis enemmän moitittavaa näen näiden "minä olen vip ja minulla on kiire"-ihmisten käytöksessä kuin niiden, jotka motorista kömpelyyttään ovat vähän hitaita. Eivät nämä kuumakallet yleensä ole itse sen kummemmin joustavia.

Vierailija
97/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 13:20"]

[/quote]

Olen se, joka tuossa aiemmin haaveili hieman ulkomaista tämän suomalaisen henkisen ilmaston takia. Ja ulkomaihin voisin verrata tässäkin: missään missä olemme Euroopassa automatkailleet, emme ole tavanneet niin joustamattomia autoilijoita kuin Suomessa! Ei suomalainen liikennekulttuuri kaikkinensa sen kamalampi ole, mutta jos sivutieltä tulet ruuhkaiselle tielle, niin Suomessahan saat odottaa pääsyä tuomiopäivään asti, useimmiten muualla joku antaa tilaa hyvinkin pian. Suomessa noudatetaan sääntöjä, ja kun ei ole pakko antaa tilaa, niin niinhän ei sitten tehdä.

Joo kyllä minustakin tietynlainen ennakointi ja joustavuus ovat juuri kohteliasta käytöstä, mutta jos joku oikeasti ärsyyntyy siitä, että joku vanha ihminen toimii hitaasti kassalla tai pankkiautomaatilla, niin aika kaukana kohteliaasta on tämä ärsyyntyjänkin käytös. Siis enemmän moitittavaa näen näiden "minä olen vip ja minulla on kiire"-ihmisten käytöksessä kuin niiden, jotka motorista kömpelyyttään ovat vähän hitaita. Eivät nämä kuumakallet yleensä ole itse sen kummemmin joustavia.

[/quote]

No siis tuossa olen ihan samaa mieltä. Liikenteessä tulisi olla joustava, mutta käytännössä se Suomessa harvemmin toteutuu.

Ja tottakai vanhoille ihmisille tulee sallia oma aikanssa suorittaa askareensa, kuten vaikka juuri tuo kassalla maksaminen. Itse tarkoitin nyt lähinnä sellaisia nuorista ihmisistä, jotka joustavuuden nimissä voisivat ihan hyvin paketa ostoksiaan etukäteen tai kasvaa sen lompakkonsa esille. Eri juttu jos tilanteessa on oikeasti jokin pakottava este, miksi näin ei kykene tekemään. Itse en ole kuumakalle, minulla ei ole mikään kiire. Mutta kyllä minäkin ihmettelen miksi ei voida varautua hieman etukäteen, jotta jono kulkisi kaikilla nopeammin ja joustavammin. Kyllä se ihminen, joka kassalla asioi, tietää jo etukäteen sen että tarvitsee lompakkoaan maksamiseen.

Vierailija
98/102 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:24"]

heheheh, hermoheikot taas liikenteessä. Voisi vähän opetella kärsivällisemmäksi, helpottas paljo elämää !! vitun kaikki-mulle-heti-ihmiset!

[/quote]

Minä tönin kylmästi kaltaisesi sivuun. Saa mussuttaa vapaasti.

Vierailija
99/102 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 00:07"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2014 klo 00:04"]

Eikö pankkiautomaateilla ole se teline laukkua varten? Miksi ihmeessä astelisin sivummalle taiteilemaan lompakkoni ja laukkuni kanssa, kun voin hoitaa sen kätevästi laukku telineellä, kädet vapaina käsittelemään rahoja?

[/quote]

Tietenkin sen takia, että perässäsi ON JONO, tampio!

Minä todellakin tulen hidastelijoiden iholle ja pääset nauttimaan valkosipulinhajuisesta hengityksestäni... :)

[/quote]

Minä en ihan ymmärrä, että miksi toiset antavat toisten sitten "tulla iholle" tai tökkiä ostoskärryillä saati muuta? Minulle ainakin jos joku tulee kiinni niin käsken kyllä siirtymään, sillä ei tarvitse tulla ahdistelemaan ja lääppimään, ja jos joku alkaa jollain kärryillä tönimään niin sitten ainakin sanon että "voitko olla tönimättä minua ostoskärryilläsi" sopivan kohteliaasti tai tylysti riippuen siitä käytöksestä. Jotkut ihmiset jotka harrastavat jotain tuollaista toisten kohtelua, että kokevat oikeudekseen käydä kiinni tai töniä, saattavat joku kerta saada vaikka turpaan joltain sekaisin olevalta narkkikselta...

Vierailija
100/102 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonotin kerran automaatilla omaa vuoroani valehtelematta kymmenen minuuttia. En ymmärrä, että mitä helvettiä se äijä oikeen värkkäsi niin kauan, kun tönötti jo siinä mun saapuessa paikalle. Olin siis seuraavana jonossa ja sillon vitutti ihan pikkasen.

Ärsyttää niin hidastelijat kuin pää punasena puhisijatkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme