Minkä V*TUN takia siihen automaatille pitää jäädä kupeksimaan??!
Eikö sitä kuittia voi jäädä tuijottamaan sivummalle? Pitääkö rahojen ulostulon jälkeen alkaa survomaan seteleitä oikeaan lokeroon, korttia yhteen lokeroon, rapsuttamaan persettä ja vetämään vetoketjua kiinni.
ota rahasi ja häivy siitä edestä.
Sama homma kassajonossa. Pakkaillaan kaaaaaikessa rauhassa ja vasta kun myyjä sanoo summan, aletaan kaapimaan sitä ryppyistä kukkaroa hehtaarikassin pohjalta ja maksetaan viisisenttisillä.
sujuvuutta ja toimivuutta näihin asiointeihin, kiitos!
ugh!
Kommentit (102)
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:36"]
Missä ne rahat ja pankkikortti sitten teidän mielestänne pitäisi tunkea lompakkoon ja laukkuun? Jos ne kädessä lähtee kulkemaan, saattavat hyvin pudota jonnekin. Ja sitten kun toisaalta valitellaan sitä, että ihmiset pysähtelevät outoihin paikkoihin, niin ilmeisesti missään muuallakaan ei sitten saisi pysähtyä laittamaan tavaroitaan turvaan.
[/quote]
Pari askelta siitä automaatilta sivummalle siten, että seuraava pääsee jo asioimaan. Sujuvuutta peliin!!!!!!!!!
minne kaikilla on niin helvetin kova kiire? kannattaako hermostua jostain 10 sek "ylimääräisestä" odottamisesta? liikenteessäkin varmaan kiroilet aika lailla..ja kaahaat aina kun mahdollista, päästääksesi nopeasti määränpäähäsi..aina pännii aina stressaa :) sen perkeleen tyypin takia 10 sek "myöhässä". relaa! jos oikeasti on kiire johonkin tapaamiseen, töihin tai vastaavaan ymmärrän että verenpaine pikkasen nousee, muuten en.
Kiire on enimmäkseen itseaiheutettua. Hermoja kiristää, koska hermoja kiristää, ei siksi, että toisen ihmisen odottamiseen kuluva aika olisi välttämättä elämän ja kuoleman kysymys. Mä oon tietoisesti opetellut pois tuosta kiireen tunteesta, koska mä itse olen ainoa ihminen, joka siitä kärsii. Se henkilö, jonka hidastelua mä odottelen savu korvista nousten, on täysin tietämätön mun sisäisestä helvetistä.
Pikkasen ärsyttää ne jotka puukkii persuuksiin kauppajonossa kärryillään, ei se jono eikä varsinkaan perse siitä pienenä vaikka kuinka tuupit.... prrrrrkl!
En hievahdakaan automaatilta ennen kuin olen laittanut rahat ja kortin lompakkoon ja lompakon kiinni. Tämä ihan vain siksi, että en todellakaan halua levitellä rahojani kaikkien nähtäville. Siinä kestää muutaman sekunnin ylimääräistä, ja jos joku takanaolija sen takia myöhästyy bussista, suosittelen menemään sinne automaatille hieman aikaisemmin entä viime tingassa.
Pankkiautomaatilla. Jos joku joskus käteistä tarvitsee, niin paras paikka laittaa ne rahapussiin on kyllä siinä automaatilla, sitä mukaa kun kortti, rahat ja kuitti tulee. Eikä kuljetella avointa rahapussia, korttia ja rahoja käsissään jonnekin muualle jossa alkaa ne erikseen pakkaamaan.
minä oon ihan samaa mieltä, kenenkään elämä ei voi olla parista sekunnista kiinni joten opetelkaa ottamaan rennommin, tuollaisella jatkuvalla stressillä ei saa ku sydärin tai aivoveritulpan... ihme vouhotusta
Ap, sulla on jo nyt mennyt enemmän aikaa hukkaan tällä palstalla, kuin kukaan ihminen on ikinä sitä sun puolesta hukannut automaattijonossa, sillä että hoitaa asian loppuun asti, eli pistää rahat ja kortin talteen lompakkoon. Joten tuskin olet sen kummemmin kiireinen ihminen kuin kukaan muukaan ja se kiire on ihan itse aiheutettua.
Sinähän itse olet jo siinä vaiheessa ihan itse hankkimassa itsellesi hankaluuksia, jos päästät itsesi siihen tilanteeseen, että sulla on helvetinmoinen kiire mutta päätit silti mennä jonottamaan. Jos jättää asioita viime tippaan, niin taatusti syke nousee. Asioita voi myös ennakoida. Ihminen tulee esimerkiksi aina tarvitsemaan joka päivä ruokaa, joten ruokakauppaan ei kannata rynnätä lounastunnilla hakemaan jotain ja sitten kirota kun muutkin on siellä samalla asialla ja joutuu jonottamaan. Ja sitä käteistä rahaa voi nostaa myös silloin, kun ei ole hirveä kiire. Sitäkin kun tulee jonain päivänä kuitenkin tarvitsemaan.
Jos elää lyhytjänteistä elämää, niin totta kai se rasittaa hermoja, koska silloin kaiken pitääkin tapahtua tässä ja nyt. Mutta se on oma valinta.
Mikäs kiire tässä, valmiissa maailmassa?
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:54"]
minne kaikilla on niin helvetin kova kiire? kannattaako hermostua jostain 10 sek "ylimääräisestä" odottamisesta? liikenteessäkin varmaan kiroilet aika lailla..ja kaahaat aina kun mahdollista, päästääksesi nopeasti määränpäähäsi..aina pännii aina stressaa :) sen perkeleen tyypin takia 10 sek "myöhässä". relaa! jos oikeasti on kiire johonkin tapaamiseen, töihin tai vastaavaan ymmärrän että verenpaine pikkasen nousee, muuten en.
[/quote]Ei minulla ole kiire mutta täysi ajattelemattomuus muista ihmisistä on hieman häiritsevää. Jos suositulle tankkaupisteeelle kasaantuu monen auton jono vain siksi että joku hartaasti kirjoittaa ja kaivaa silmälaseja ja putsaa niitä ja hartaasti taas laittaa kaikki tavarat paikoilleen ja sitten hitaasti kiskoo ajohanskat käteensä niin täytyyy kyllä olla itsekäs paskiainen tai sitten täysi tollo. Siinä sivussa on nimittäin paikka tälle toiminnalle.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:57"]En hievahdakaan automaatilta ennen kuin olen laittanut rahat ja kortin lompakkoon ja lompakon kiinni. Tämä ihan vain siksi, että en todellakaan halua levitellä rahojani kaikkien nähtäville. Siinä kestää muutaman sekunnin ylimääräistä, ja jos joku takanaolija sen takia myöhästyy bussista, suosittelen menemään sinne automaatille hieman aikaisemmin entä viime tingassa.
[/quote]
"Entä"? Olisikohan kuitenkin "kuin"? Opettele kirjoittamaan/puhumaan (ja samalla vaikka huomioimaan myös muita ihmisiä)!
Saatana tekisi mieli lyödä joskus kun joku tampio jää uneksimaan siihen.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:36"]
[/quote]
Pari askelta siitä automaatilta sivummalle siten, että seuraava pääsee jo asioimaan. Sujuvuutta peliin!!!!!!!!!
[/quote]
Sinä kenelle menee noin hermot pankkiautomaatilla. Mitä ihmettä edes nostat rahaa? Kuka nykyään käteistä käyttää? Tosi harva. Sen kerran kun siellä automaatilla käyt, niin pystyt kyllä odottamaan sen pari sekuntia että edellinen saa rahansa laitettua. Tuskinpa on automaateilla normaalisti jonoa, valitse hetki jolloin muita ei ole.
Sama metrosta ja poistullessa. Hirveellä höngällä survotaan taaempaa edessäolevien eteen ja ovesta ulos, mutta sitten jäädään ihmettelemään tientukkeeksi siihen laiturille ovien eteen eikä yhtäkkiä olekaan kiire minnekään.
Samaa käytöstä on myös liukuportaissa, pitää tunkea edessäolevien eteen mutta sitten kun ollaan perillä ylhäällä/alhaalla niin jäädään munimaan siihen portaiden eteen.
Just luin ketjua siitä, kuinka asiat ovat ulkomailla paremmin (vai ovatko), ja itseäni houkuttaisi ajatus asua jossain muualla, osin taloudellisista syistä, ja suureksi osaksi juuri sen henkisen ilmaston takia, joka täällä Suomessa vallitsee ja josta tämä aloitus on mitä parhain esimerkki! Siis miten asioihin ja toisiin ihmisiin voidaan suhtautua näin vihamielisesti? Toki itseänikin on joskus ärsyttänyt joku hidastelu edessäni, mutta silloin olen kyllä huomannut, että oikeasti se ärsyynnyksen syy on joku ihan muu kuin se ihminen, olen jo valmiiksi pahalla päällä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:57"]En hievahdakaan automaatilta ennen kuin olen laittanut rahat ja kortin lompakkoon ja lompakon kiinni. Tämä ihan vain siksi, että en todellakaan halua levitellä rahojani kaikkien nähtäville. Siinä kestää muutaman sekunnin ylimääräistä, ja jos joku takanaolija sen takia myöhästyy bussista, suosittelen menemään sinne automaatille hieman aikaisemmin entä viime tingassa.
[/quote]
"Entä"? Olisikohan kuitenkin "kuin"? Opettele kirjoittamaan/puhumaan (ja samalla vaikka huomioimaan myös muita ihmisiä)!
[/quote]Varmaan kuitenkin "eikä".
Mikä kiire tässä valmiissa maailmassa? Löysätkää vähän pipoa niin ei kiristä stressi aivoja, olette terveempiä ja iloisempia ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:10"]
Mikä kiire tässä valmiissa maailmassa? Löysätkää vähän pipoa niin ei kiristä stressi aivoja, olette terveempiä ja iloisempia ihmisiä.
[/quote]
Sinulla eikä kellään muulla ei ole mitään oikeutta alkaa tahallaan hidastelemaan.
Astu sivuun ja uneksi siinä.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 11:25"]
Kyllä mua monesti häiritsee nuo kupeksijat automaateilla. Minäkin elän julkisen liikenteen varassa Oulussa, joten tunnin saan odottaa jos en ehdi bussiin.
Siinä joku mummeli silittelee seteleitään, ei vittu..
[/quote]
Jos sulle sattuu jatkuvasti niin, että myöhstyt bussista koska muitakin ihmisiä on nostamassa rahaa, niin oletko ikinä miettinyt, että se ei ole oikea hetki nostaa rahaa? Että virhe voisikin olla sinun suunnittelutaidoissa, ei kaikissa muissa ihmisissä ja maailmassa ylipäänsä?
Itse toimin toivomallasi tavalla, mutta ei silti häiritse ihmiset, jotka eivät toimi kuten minä. Täytyy vaan malttaa odottaa omaa vuoroaan.