Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatekaupoissa pelkkiä rumia rättejä

Vierailija
27.03.2014 |

Kävin tuossa shoppailemassa tai yritin. Ties kuinka monetta kertaa. Kaikki myytävät vaatteet ovat aivan sysirumia riippumatta kaupasta. Kaikki ovat leveitä ja lyhyitä paitoja, outoja hameita ja mekkoja, rumia kuoseja. Ei mitään naisellista, pelkkää pussia ja ylisuurta laatikkomallia.

Mistä tässä enää nuorehko naisihminen löytää vaatteita? En ole ostanut mitään miltei puoleentoista vuoteen, kun en yksinkertaisesti löydä mitään istuvaa tai sopivaa. Oikein oksettaa kaikki neonvärit, cropatut paidat ja tekstiprintit. Tykkäsin paljon aiemmin pitkistä istuvista neuleista, tyttömäisistä mekoista ja sifonkipuseroista, niitä ei saa mistään, ei mistään? Juuri eilen kiersin Vero Modan, H&M:n Zaran, Mangon, Stokkan, Sokoksen, Onlyn, Vilan, Filippa K:n Cubuksen ja Bikbokin (kaksi vikaa varsinkin aivan karseita neon-printti-kukkakuosi-lyhytjaleveä-rispaantunut-linjaa).

Minulla ei ole intoa laittaa suuria summia rahaa vaatteisiin mutta haluaisin istuvia, hyvälaatuisia vaatteita. Ennen niitä sai monista noista luettelemistani paikoista, nyt on vain ylisuuria rytkyjä tarjolla.

Onko muilla ratkaisua tähän? Vanhat, hyvät vaatteeni alkavat jo olla aikansa eläneitä ja olisi ihan pakko saada jotain uutta. Kirppiksiltä teenkin parhaat löydöt, siellä kun vielä myydään niitä istuvia vaatteita.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellos sopii sun toiveille mainiosti, hae vaikka hakusanalla neulemekko.

Ja hei, on paljon helpompaa tilata ja palauttaa vaikka kolme kertaa kun kiertää kaikki nuo mainitsemasi liikkeet...

Vierailija
22/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:32"]

Kävin tuossa shoppailemassa tai yritin. Ties kuinka monetta kertaa. Kaikki myytävät vaatteet ovat aivan sysirumia riippumatta kaupasta. Kaikki ovat leveitä ja lyhyitä paitoja, outoja hameita ja mekkoja, rumia kuoseja. Ei mitään naisellista, pelkkää pussia ja ylisuurta laatikkomallia.

Mistä tässä enää nuorehko naisihminen löytää vaatteita? En ole ostanut mitään miltei puoleentoista vuoteen, kun en yksinkertaisesti löydä mitään istuvaa tai sopivaa. Oikein oksettaa kaikki neonvärit, cropatut paidat ja tekstiprintit. Tykkäsin paljon aiemmin pitkistä istuvista neuleista, tyttömäisistä mekoista ja sifonkipuseroista, niitä ei saa mistään, ei mistään? Juuri eilen kiersin Vero Modan, H&M:n Zaran, Mangon, Stokkan, Sokoksen, Onlyn, Vilan, Filippa K:n Cubuksen ja Bikbokin (kaksi vikaa varsinkin aivan karseita neon-printti-kukkakuosi-lyhytjaleveä-rispaantunut-linjaa).

Minulla ei ole intoa laittaa suuria summia rahaa vaatteisiin mutta haluaisin istuvia, hyvälaatuisia vaatteita. Ennen niitä sai monista noista luettelemistani paikoista, nyt on vain ylisuuria rytkyjä tarjolla.

Onko muilla ratkaisua tähän? Vanhat, hyvät vaatteeni alkavat jo olla aikansa eläneitä ja olisi ihan pakko saada jotain uutta. Kirppiksiltä teenkin parhaat löydöt, siellä kun vielä myydään niitä istuvia vaatteita.

[/quote]

Ratkaisu on vaihtaa erilaisiin kauppoihin! Sinä kävit läpi koko valikoiman pintamuoti-rättikauppoja ja pari pääasiassa täti-ihmisten vaatteita myyvää tavarataloa, joissa on lisäksi valikoima ikuisille teineille. Normaalit nuorten aikuisten ja nuorekkaammin pukeutuvien nelikymppistenkin vaatteet ovat harvassa kaikissa liikkeissä, joissa kävit.

Arkivaatteita löytyy paremmin esim. Espritin liikkeestä, kokoja on pienemmillekin. Moda näyttää äkkiä katsottuna tätikaupalta, mutta siellä on hyviäkin vaatteita seassa (myös hyviä farkkuja!) ja myyjät osaavat ammattinsa, he voivat tuoda sinulle vaatteita sovitettavaksi, kun kerrot heille mitä haluat. Kalliimpia vaihtoehtoja löytyy pikkuliikkeistä, mutta monesti pienempien merkkien vaatteet ovat malliltaan istuvampia, kun ei tarvitse tehdä isoa volyymia massoille.

Osasyynä epäonnistuneisiin ostoskiertueisiin voi olla sekin, että valitset liian suuren koon vaatteista, vääränkokoiset vaatteet ovat aina säkkejä ja muodottomina roikkuvia, muotisuuntauksesta riippumatta.

Sifonkipuseroista näkyy läpi, se on sifongin ominaisuus. Jos ei saa näkyä läpi, valitse erilainen materiaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Ikää 33, ja olen pitkä ja hoikka. Koko 36 istuu yleensä hyvin.

Espritiltä ostan vaatteita lähes pelkästään.  H&M, Lindex ja KappAhl myyvät liian huonoa laatua,  Mango, Cubus, Zara, Bikbok taas ovat valikoimaltaan liian teinikauppoja.

Mun ystävistä moni on kehunut NoaNoaa.

Vierailija
24/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

French Connection, Banana Republic ja COS on hyviä merkkejä, jos haluaa naisellisia vaatteita.

Vierailija
25/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 10:32"]

[/quote]

Ratkaisu on vaihtaa erilaisiin kauppoihin! Sinä kävit läpi koko valikoiman pintamuoti-rättikauppoja ja pari pääasiassa täti-ihmisten vaatteita myyvää tavarataloa, joissa on lisäksi valikoima ikuisille teineille. Normaalit nuorten aikuisten ja nuorekkaammin pukeutuvien nelikymppistenkin vaatteet ovat harvassa kaikissa liikkeissä, joissa kävit.

Arkivaatteita löytyy paremmin esim. Espritin liikkeestä, kokoja on pienemmillekin. Moda näyttää äkkiä katsottuna tätikaupalta, mutta siellä on hyviäkin vaatteita seassa (myös hyviä farkkuja!) ja myyjät osaavat ammattinsa, he voivat tuoda sinulle vaatteita sovitettavaksi, kun kerrot heille mitä haluat. Kalliimpia vaihtoehtoja löytyy pikkuliikkeistä, mutta monesti pienempien merkkien vaatteet ovat malliltaan istuvampia, kun ei tarvitse tehdä isoa volyymia massoille.

Osasyynä epäonnistuneisiin ostoskiertueisiin voi olla sekin, että valitset liian suuren koon vaatteista, vääränkokoiset vaatteet ovat aina säkkejä ja muodottomina roikkuvia, muotisuuntauksesta riippumatta.

Sifonkipuseroista näkyy läpi, se on sifongin ominaisuus. Jos ei saa näkyä läpi, valitse erilainen materiaali.

[/quote]

Olen xs-kokoinen ja sovitan aina pienintä, joskus se kinnaa hartiasta ja rinnoista ja kun otan suuremman niin se todella roikkuu päällä. Joustavissa vaatteissa menee aina se xs ja hyvältä näyttää.

Ja okei, käytin vähän hassusti tuota sifonkipaitaa mutta meinaan sellaisia kevyitä paitapuseroita, jolta olisiva tilmavia mutta hartiasta istuvia, ei läpinäkyviä. Stokkalla olen katsellut lähinnä Korsin vaatteita, sen lisäksi joskus noita Vero modan ja Vilan vaatteita. Tätivaatteita en halua. Espritin vaatteita käytin joskus teininä, siitä jäi muistikuva, että ovat lähinnä trikoorytkyjä. Sen koommin en ole niihin perehtynyt mutta taidanpa mennä heti tänään niitä katsomaan. Ja niitähän saa Sokokseltakin. Musta Zaran ja Mangon valikoimissa on myös kivoja, bisnesvaatteita, joista joskus on löynyt tyköistuvaakin.

Vaatteista otan siis vinkkiä Helsingin alueen liikkeistä. Maksimihinta puseroissa on noin 50 euroa, neuleille 70 euroa, mitä suostun maksamaan.

Vierailija
26/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa testata Stokkan pukeutumisneuvojaa. Se on oikeasti tosi hyvä, ja ne neuvojat osaavat etsiä jokaisen omaan tyyliin sopivia vaatteita eivätkä ollenkaan yritä tunkea jokaista ihmistä samaan muottiin.

Mä ostin sitä kautta kerran tosi hyviä ja pitkäikäisiä itselleni istuvia vaatteita, kun tarvitsin isomman määrän kerralla palatessani töihin äitiysloman jälkeen.

Vierailija
27/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos merkkivinkeistä, aion tarttua noihin kaikkiin! Mistä saa French Connectionia?

Ja mä olen kyllä aivan eri mieltä tuosta nettitilauksesta ja Elloksesta. Mieluummin kierrän vaikka kerran Kampissa, Jumbossa tai ydinkeskustassa kaupat kuin tilailen ja kävelen postiin (johon 5 kilsaa suuntaansa), kävelen takaisin kotiin, sovittelen, ärsyynnyt, kävelen takaisin postiin, palautan, kävelen takaisin kotiin. Postin suunnalle ei ole mitään muuta asiaa. Ja muutenkin haluan aina mieluummin sovittaa ensin sekä tukea suomalaisia kauppoja ja työntekjöitä.

Vierailija
28/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti on tällä hetkellä sellaista, että alaosa on hyvin istuva, tai suorastaan pinkeä ja yläosa iso (leveä) ja minun silmiini se näyttää hyvältä ja tasapainoiselta, jos on pitkät ja hoikat jalat. (Nykyään saa kuitenkin kaikenlaisia vaatteita aina, jos vähän katsoo halpisliikkeiden ulkopuolelle ja ei-standardikokoisille netti on avannut aivan uudet mahdollisuudet. Ei se palauttaminen nyt niin vaikeaa ole.

Vierailija
29/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 12:26"]

netti on avannut aivan uudet mahdollisuudet. Ei se palauttaminen nyt niin vaikeaa ole.

[/quote]

Ei ole vaikeaa, mutta tyhmää. Ensinnäkin on ärsyttävää odotella paketin saapumista ja toivoa että siellä on oikeat tilaukset. Vaatteista ei myöskään tiedä miltä materiaali tuntuu, kuvasta ei näe miten se on ommeltu, miten yksityiskohdat on viimeistelty, tuntuuko laadukkaalta ja kestävältä. Saati sitten miten ne istuu päälle, ei koko kerro kuin suuntaa-antavasti vaatteesta.

Vaatekaupassa jos kokeilen 10 vaatetta, niistä ehkä kaksi on sellaista jotka kelpuutan, vaikka koko olisi sopiva. Tästä voi päätellä miten paljon menisi netistä tilatessa palautuksiin, vielä enemmän, kun ei kangasta voisi etukäteen tunnustella.

En myöskään ekologisuuden vuoksi halua lähetellä turhia paketteja kuljetettaviksi edestakaisin ympäri Eurooppaa, saati toiselle puolelle maailmaa.

Vierailija
30/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla on ainakin French Connectionia, mutta valikoimat aika pienet. Täältä voi tilata http://www.frenchconnection.com Suomen toimitus tais olla vajaa kymppi

Vierailija
31/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vähän turhan nirso ja vaativa.

Vierailija
32/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin Zaran vaatteet istuu täysin. Se on kropan mallista kiinni. Olen hoikka, pitkä ja tiimalasivartaloinen. Riippuu omasta ruumiista minkä kaupan vaatteet menevät päälle. Ei minullekaan, jokaisen merkin vaatteet istu.

Vierailija
33/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä, tyköistuvia paitoja, jotka eivät näy läpi, voi tilata ainakin Briteistä. Googlaa TM Lewin, Charles Thyrwitt, Hobbs, L.K.Bennett, Karen Millen. Karen Millenillä on myös liike Helsingissä (siitä päätellen, että kävit Zarassa, taidat olla täältä?).  Jos olet Suomessa kokoa 36, sinulle menee varmasti englantilainen koko 10, ja melko todennäköisesti myös 8 (paitsi Karen Millenillä, jonka mitoitus on todella nafti). 

Vierailija
34/34 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi pukeutumisneuvojaa / personal shopperia. Itse olen käyttänyt jälimmäisen tyyppistä palvelua. Eri palveluntarjoajia löydät ihan Googlella. Kiersin pari tuntia Helsingin pikkuliikkeitä tyylikonsultin kanssa ja löysimme valtavan määrän aivan ihania minulle sopivia vaatteita, joita en olisi koskaan yksikseni löytänyt. Nettikaupoista en koskaan onnistu saamaan oikean kokoisia.