Olisitko valmis muuttamaan työn perässä?
Jos töitä ei kotipaikkakunnalta löydy mutta muualta päin Suomea löytyisi, niin muuttaisitko? Miksi tai miksi et?
Mietin vaan kun oma mies haluaisi muuttaa työn perässä, mutta minä viihdyn nykyisellä paikalla niin mitä tehdä?
Kommentit (26)
En olisi, vaikka olenkin sinkku eikä siis tarvitsisi välittää puolison työtilanteesta tai lasten sosiaalisista suhteista. Olen pikkuhiljaa juurtunut nykyiselle asuinpaikkakunnalle ja kauhistuttaa ajatuskin, että pitäisi aloittaa aivan tyhjästä jossain vieraalla paikkakunnalla ilman ystäviä ja läheisiä.
Ja kuljen siis parhaillaan melkein sadan kilometrin päässä töissä, eli ei tarvitse jeesustella yhteiskunnan rahoilla loisimisesta.
Sinkkuna olisin ollut valmis muuttamaan, nykyään en. Miehen työ on täällä + läheiset ihmiset.
Itse olen muuttanut työn perässä. Mutta olin sinkku. Sehän riippuu aivan elämäntilanteesta, että muuttaisiko vai ei. Jos on perheellinen ja parisuhteessa, joutuu miettimään muitakin. Mutta siis jos muuttaminen takaisi kaikille paremman rahallisen tulon, niin olisin valmis muuttamaan. Takaisin kuitenkin melkein aina voi tulla.
Sinkkuna tottakai, perheellisenä pitäisi miehellekin löytyä yhtä hyvä työpaikka kuin täällä, ja tietysti talo pitäisi saada myytyä.
En todellakaan muuttaisi vaikka olenkin sinkku. Kerran muutin ja se kaduttaa.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 06:37"]
[quote author="Vierailija" time="27.03.2014 klo 00:14"]
En muuttaisi koska tykkään asua täällä ja kaikki tuttavatkin asuu täällä. Mitä mä yksin tekisin jossain perähikiällä. Mielummin sitte oottaa että saa jotain työtä täältä
[/quote]
Juuri tuon takia työttömyystuet pitää poistaa. On täysin järjetöntä maksaa työttömyystukea ihmiselle joka ei viitsi tehdä mitään työllistymisensä eteen.
[/quote]
Jos muuttaisimme minun työn perässä jonnekin kauas, niin sitten myös miehen pitäisi saada työtä uudelta seudulta. Jos ei saisi, niin miten tilanne olisi parempi kenenkään kannalta?
Meillä nyt onneksi on töitä, eikä tarvitse asiaa miettiä sen kummemmin. Mutta en siis muuttaisi. Koska miehen työ on täällä, lasten koulut ja kaverit on täällä, omistusasunto on täällä... Tai sitten vaan pitäisi jättää perhe :(