haamupotkut-vauvakuume?
Outoa. Aina välillä näin illalla tuntuu potkuja ja outoja tuntemuksia vatsassa. En siis ole raskaana! Kaksi lasta on, joista nuorempi on 4-vuotias jo. Nämä lapset riittävät oikein hyvin nyt tässä elämäntilanteessa.
Lisää jos tulisi, pitäisi ostaa uusi auto, isompi asunto jne jne. Onkohan minulle tullut tiedostamaton vauvakuume? Keho haluaisi raskautua. Tietysti joskus tulee mietittyä kolmatta, mutta järkisyyt voittavat (ja mieskin on ehdottomasti vastaan).
Onko muilla ollut tämmöistä?
Kommentit (10)
Mulla on kans haamupotkuja! Kolme raskautta ollut ja nyt 2 vuotta viimeisimmän jälkeen alavatsalla tuntuu "potkuja". Raskaana en todellakaan ole, sillä on menkat, on ehkäisy, olen tehnyt jopa raskaustestin (negatiivinen) ja juuri kävin gynekologillakin (rutiinitarkastuksessa) ja silloin ultrattiin kohtu ja munasarjat.
Minulla on sellaisia, mutta on myös ihan kunnon vauvakuume. Raskaana en ole, ehkäisy on ja testin olen tehnyt pari kuukautta sitten (oli jo silloin noita haamupotkuja).
Mulla alkoi keskenmeno tuollaisin haamupotkuin viikolla 9. Kun potkut alkoivat ajattelin että raskaus onkin pidemmällä kuin luullaan. Noin 1,5 vuorokauden kuluttua haamupotkujen alkamisesta alkoikin sitten verenvuoto. Missään vaiheessa ei tuntunut kivuliaalta vaan samanlaiselta kuin aikaisempien raskauksien ekat potkut.
Tee raskaustesti jos et ole jo tehnyt.
Minä havaitsin yllätyksekseni haamupotkuja juuri eilen illalla sängyssä unta odotellessani. Esikoinen on 9 kuukauden ikäinen. Lasta emme saa ilman hoitoja, joten raskaudesta ei voi olla kyse, vaikka emme siis mitään ehkäisyä käytä sattuneesta syystä. Jännä tunne kyllä.
Ap tässä. Kiitos viesteistä.
En ole (vielä) tehnyt testiä, niin epätodennäköisenä pidän sitä, että raskaana olisin. Raskaana olemisen kyllä tietää, oireita on ollut niin paljon aikaisempien raskauksien kanssa. Sen vaan tietää. Nämä haamupotkut on varmasti vaan pään sisäinen juttu. Alkaa ikä painamaan, jos haluaisi vauvoja, nyt olisi tehtävä... Keho muistuttaa, näin ihanaa se oli... niinpä niin. On kyllä jännä tunne!
Hep, täällä myös... Vauvakuume on kova, mutta järkisyyt laittaa vastaan. Raskaana en kuitenkaan ole, raskaustestejä on nyt muutaman kk:n aikana tehty kaksin kappalein ja seksielämä olematonta + meilläkin siihen raskautumiseen on tähän mennessä tarvittu lääkärin apua... Hyvä tietää, etten ole ihan ainoa...
Hei, palasin vielä tähän ketjuun, koska tämä "potku"-asia jäi häiritsemään. Itse tunnen niitä siis päivittäin. Ja tosiaan siis raskaustestin ja kohdun ultran perusteella en todellakaan ole raskaana. Googletin haamupotkuja ja yllätyin, että ilmiöstä oli niin paljon juttuja. :O En ollut koskaan kuullut haamupotkuista ennen tätä ketjua. Luulin olevani ainoa, joka tuntee sellaisia (ja on mahdollisesti päästään vialla :D). Nyt kun ajattelen asiaa tarkemmin, huomaan, että tunnen niitä nimenomaan sressaantuneena ja jännittyneenä sekä liikunnan jälkeen. Olisiko kyse siis lihasnykimisestä, vähän kuin elohiirestä??
T: kommentoija nro 5
No mulla oli tuollaisia outoja haamupotkuja toisessa raskaudessa, siis vasta viikolla 19 sain tietää olevani raskaana.
Menkat tuli normaalisti (aina oli olleet niukat menkat, joten samanlaiset oli alkuraskaudessa), ei ollut pahoinvointia ja rintojen herkkyyttä en huomannut, koska imetin vielä. Haamupotkuista tuli sellainen olo, että nyt jokin on vialla. Epäilin jo kaikenlaisia mahasyöpiä ja kasvaimia, mutta yksi raskaustesti oli vielä jemmassa ja tein sen ja tulos oli vahva positiivinen. Siitä sitten läákärille ja ultrattiin ja sikiön koko vastasi 19 viikkoa, oli se aikamoinen järkytys.
Siis omasta kokemuksesta viisastuneena kehotan tekemään raskaustestin, ihan varmuuden vuoksi! vaikka hyvin epätodennäköisiähän nää tämmöset on kai
Pieruja ne vaan on. Ovat eksyneet raukat. Ootko syöny jotain kaasuttavaa?
up
t.ap