lääkäri suositteli seuraavaa ohjesääntöä alkoholinkäyttöön:
viikossa pitää olla yksi päivä kokonaan ilman alkoholia, kuukaudessa yksi viikko ja vuodessa yksi kuukausi. mitä mieltä?
Kommentit (27)
Varmasti tietää mistä puhuu. Eiks noi ole niitä spiritus fortuksen suurkuluttajia?
siis täh. eihän tossa oo mitään järkeä. miksei voi ottaa kohtuudella?
Ei kyllä ole mikään yleispätevä sääntö todellakaan. Maksansa saa juotua pilalle aivan hyvin, vaikka menisi pilkulleen noiden sääntöjen mukaan.
Siis yksi päivä viikossa ILMAN alkoholia? Ja kuutena päivänä viikossa sitten käytetään alkoholia? Ja oikein lääkärin neuvo??
No ei ihme, että Suomea pidetään alkoholiongelmaisten maana.
Lääkärit on yksi suurimpia alkoholinkäyttäjiä kaikista ammattikunnista. Siellä niitä juoppoja vasta onkin.
Käytä malaisjärkeä, korkki kiinni. Siinä sinulle ohje joka pitää.
Loistavaa, mähän voin siis kitata vielä paljon enemmän! :D
jep tämän siis mieheni sai 'ohjeeksi' yleislääkäriltä. mies käyttää isoja määriä alkoholia mutta hoitaa silti työnsä ym hyvin. tämä oli lääkärin vähänniinkuin 'sisäpiiri' vinkki jos oikein ymmärsin...keskustelivat vielä eri viinilaaduista vastaanotolla kun molemmilla oli samoja intressejä...ihmettelin kieltämättä vähän! ap
ps. käynti ei liittynyt alkoholinkäyttöön mutta tuli puheeksi muissa yhteyksissä
Aika paljon pitäisi mun lisätä kulutusta, että pääsisin noihin lukemiin, vaikka nuo 1 vko + 1kk:n päivät jakaisi tasaisemmin vuoden ajalle. Toivottavasti ei lääkäri ollut tosissaan tai sitten antoi ohjeen päivittäin alkoholia.
Alkoholin käyttö kohtuudella ei myöskään ole hyvä ohje, vaan se pitää määritellä tarkemmin määrinä.
Mä oon vuodessa vuoden ilman alkoholia. Näin menty vuodesta 2010, ja jatkuu.
Tuo on ihan "virallinen" neuvo lääkäreiltä, mut ei tarkota sitä, et pitäis juoda kuutena päivänä viikossa jne., vaan vinkki miten suurkuluttajasta aletaan pikkuhiljaa tiputtaa juomista kohtuukäyttöön. Se ei meinaa kaikilla onnistu "täysstopin" kautta, joillekin se "täysstoppi" taas on ainoa vaihtoehto.
Kyllä aika monelle kohtuukäyttäjällekin on tullut haimatulehdus että.. No jokainen valitsee panostaako terveyteensä.
Kyllä aika monelle kohtuukäyttäjällekin on tullut haimatulehdus että.. No jokainen valitsee panostaako terveyteensä.
Sun mies taitaa nykyisellään juoda aika paljon, jos lääkäri antoi tuollaisen ohjeen?
on se parempi kuin se, että juo vähemmän kuin lääkärisi..
Se on suurkuluttajalle hyvä ensiaskel juomisen hallinnassa eikä tietenkään mikään turvallinen ylärajasuositus.
Aika paljon pitää juoda jos tuollaiset ohjeet saa. Minä juon alkoholia n. kahtenatoista (12) päivänä vuodessa.