Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asun Espanjassa, haluatko kysyä jotain?

Vierailija
26.03.2014 |

Vastaan

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin

Vierailija
2/52 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dijiste que hablas un poco de español. ¿Ya sabías español antes de mudarte a España? ¿Hace cuánto tiempo que vives allí?

¡Te envidio! Nunca he visitado España ni otro país hispanohablante. Hablo español a diario ya hace algunos años, mi novio es latinoamericano, pero aún no hemos podido visitar su país. Este año lo haremos, ¡por fin!

¿Me entendiste? Español es una lengua bastante fácil, si aún no sabes hablarlo muy bien, aprenderás pronto :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisiin ansioihin pääset lehtimyynnillä? Kuinka pitkät päivät? Mitä muuta työtä siellä voi tehdä?

Vierailija
4/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:17"]

Olen itsekin katsellut noiden lehtimyyntifirmojen työnhakuilmoituksia. Onko työsi pelkkää puhelinmyyntiä? Onko sielläpäin tarjolla muita vastaavia (lähinnä toimistoalan) hommia, jotka eivät olisi telemarkkinointia? Suomalaisen työnantajan palveluksessa siis?

[/quote]

Kyllä, minun työni on pelkkää puhelinmyyntiä ja näitä hommia taitaa olla vielä aika paljonkin tarjolla. Myös muiden alojen töitä löytyy, töitä kannattaa etsiä myös Fuengirolan lehdestä, uusimman lehden voit lukea täällä http://www.e-lehdet.com/fuengirola.fi/

Vierailija
5/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatatko kannabista?

En todellakaan. Olen täällä töissä enkä millään biletysmatkalla tai huumeita myymässä. Ei tarvitse ryhtyä sellaiseen toimintaan mukaan.

Millaisiin ansioihin pääset lehtimyynnillä? Kuinka pitkät päivät? Mitä muuta työtä siellä voi tehdä?

Tuhannesta eurosta pariin tuhanteen, riippuen siitä kauanko olen työpaikalla ja paljonko saan myytyä lehtiä. Päivien pituus riippuu työntekijästä itsestään, on mahdollisuus valita myös sellaisia 4-7 tunnin päiviä. Eri alojen töitä kyllä löytyy, myös hotelleista, kaupoista ja ravintoloista. Suomalaiset arvostavat tietenkin suomen kieltä ja espanjalaiset espanjaa. Työpaikkoja löytyy netistä etsimällä ja paikan päältä.

Vierailija
6/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona kiinnostaisi. Nähtävää olisi,.

Vierailija
7/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:20"]

Kasvatatko kannabista? Siellähän pienimuotoinen kasvatus on laillista ja esim. parvekkeella, terassilla tai vaikka takapihalla ilmaston takia todella helppoa.

[/quote]

Barcelonassa näin noita! Heh heh! 

t: En ole AP

Kysymys AP:lle: Mitä suomalaisen pitäisi tietää, jota suomalaiset eivät tiedä? (ei ole turistioppaassa) Ruoka? Jokin erikoinen harrastus? Jokin espanjalainen ele?

Vierailija
8/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Espanjassa ajatellaan/puhutaan lehdissä tällä hetkellä, mikä aiheena ns. kuuma peruna?

Vierailija
9/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:27"]

Olen täällä töissä enkä millään biletysmatkalla tai huumeita myymässä. Ei tarvitse ryhtyä sellaiseen toimintaan mukaan.

[/quote]

Huumeiden myyminen ei olekaan laillista Espanjassa toisin kuin pienimuotoinen kasvattaminen. Millainen "toiminta" on kannabiksen kasvatus?

Vierailija
10/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys AP:lle: Mitä suomalaisen pitäisi tietää, jota suomalaiset eivät tiedä? (ei ole turistioppaassa)

Monia asioita. Usein kuvitellaan että täällä on aina lämmintä mutta välillä on viileitäkin päiviä ja kova tuuli merellä. Täällä on paljon nähtävää esimerkiksi puistot. Myös bonzaimuseo löytyy http://www.tripadvisor.com/Attraction_Review-g187439-d240301-Reviews-Museo_del_Bonsai-Marbella_Costa_del_Sol_Province_of_Malaga_Andalucia.html

Ruoka? Jokin erikoinen harrastus? Jokin espanjalainen ele?

Vierailija
11/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu, sulla on hieno työ. Unelma-ammatti. Älä vaan soita mulle, koska silloin saat niskaasi sellaista kuraa, että et halua edes katsoa Suomeen päin...

Vierailija
12/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:35"]

Barcelona kiinnostaisi. Nähtävää olisi,.

[/quote]

- Montjuicin MNAC-museo ja linna!!! Uskomaton näköala MNACin museolla!, upea! https://www.google.fi/search?q=mnac+barcelona&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=IEszU_CuDcj9ygOcnYHYDQ&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1280&bih=675. Kantsii käydä vilkaisemassa sisälle, mutta pakko ei ole mennä katsomaan taidetta. Talo oli espanjan kuninkaan?! Jos tulee vähän kävellen, niin ennen sitä rakennusta on aivan ihana puutarha! Jos tulee sieltä Joan Miro -museosta. Linna on vähän korkeammalla (http://www.bcn.cat/castelldemontjuic/en/welcome.html), ja sielläkin on upeat näköalat! Itse kävelimme linnasta joan miroon ja sieltä MNACiin.

- Tämä oli toinen ihanuus, Labyrintti puutarha! Rauhallinen sijainti, ihanan tunnelmallinen, antiikkinen, vähän myös romanttinen..https://www.google.fi/search?sa=X&espv=210&es_sm=93&biw=1280&bih=675&q=parc+del+laberint&stick=H4sIAAAAAAAAAGOovnz8BQMDgzUHsxCHfq6-gWGamZESF4hlCmSVm2gpZidb6efkJyeWZObn6SdnllSW5JfnWSWWlBQlJoPEijdviVqdIdrjWrLKIPnatnzOELVDMQD3_1oDWAAAAA&npsic=-1071&ei=k0kzU5TiEMniywPz4oG4BQ&ved=0CFUQ-BY&lei=k0kzU5TiEMniywPz4oG4BQ

Barcelonassa on paljon nähtävyyksiä, mut noi must!

Vierailija
13/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:00"] Olin vuoden Pohjois-Espanjassa, pidin.

[/quote]

Missä päin asuit? Mun ex-poikaystäväni oli galego, ja olen vieläkin sydänjuuriani myöten rakastunut Galiciaan...

Vierailija
14/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienaatko eläkettä?

Vierailija
15/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtimyyjä siis. Varmaan huima palkka =D

Vierailija
16/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka? Jokin erikoinen harrastus? Jokin espanjalainen ele?

Paella, merenelävät. Flamenco-kurssi. Sormet yhteen ja nyrkki suuta kohti tarkoittaa mennään syömään

Vierailija
17/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hiljattain lomalla Kanarialla ja kiinnitin huomiota, että kaikki hotellin henkilökuntaan kuuluvat tervehtivät vieraita viemällä käden (taisi olla vasen) rintakehälleen, niin että kämmen koski rintaan. Onko tämä tyypillinen espanjalainen ele, ei ole ennen tullut minulle vastaan?

Vierailija
18/52 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ! Miten saisimme sieltä töitä,mies cnc koneistaja.Minä sairaanhoitaja.Molemmat osaa englantia?

Vierailija
19/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

houkuttaako sua Suomen paluu missään vaiheessa elämää? mitä huhuja Fugessa liikkuu Suomalaisesta koulusta? Onko se käytännössä jo konkurssissa?

terveisin Malagasta

Vierailija
20/52 |
27.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 23:59"]

Hei ! Miten saisimme sieltä töitä,mies cnc koneistaja.Minä sairaanhoitaja.Molemmat osaa englantia?

[/quote]

Menkää Gibraltariin. Espanjassa surkeat palkat sairaanhoitajilla, eikä pelkällä englannilla tee mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi